Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen kommentoimaan ikävästi siistiä pukeutumista?

Vierailija
09.12.2023 |

Olen keski-ikäinen nainen, ja tässä viimeisen vuoden aikana alkanut enemmän panostaa pukeutumiseeni niin töissä kuin vapaa-ajalla. 

Siinä missä ennen menin töihin farkuissa/legginsseissä ja collegessa, olen nykyään ryhtynyt käyttämään siistimpiä housuja, bleisereitä, huiveja, jne.

Ja saan ihmeellisiä kitkerän kuuloisia kommentteja "... No ollaanpas sitä nyt hienona..." ja "juhliinko oot menossa"

Mielestäni käytökseni ei ole muuttunut mitenkään, enkä leveile vaatteillani, päinvastoin olen kertonut että metsästän vaatteeni kirpputoreilta.

Olisi kiva jos pukeutumiseni jätettäisiin jo rauhaan. Mistä tällainen kommentointi johtuu..? 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olen törmännyt samaan. Äkkiseltään voisi luulla että kateudesta, mutta kun mahdollisuus on muillakin pukeutua siististi, niin mitä sitä kadehtimaan? 

Vierailija
2/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotain kateutta on. Ehkä siitä, ettei kirkerällä kommentoijalla itsellään ole aikaa, osaamista tai jaksamista panostaa omaan ulkonäköönsä, niin sitten toisten laittautuminen muistuttaa tästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jonkinlaista kateutta. Minusta on kiva pukeutua nätisti. 

Vierailija
4/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä outo kansallinen piirre, koska likimain kaikkialla muualla no. pukeudutaan mahdollisimman siististi ja tyylikkäästi ihmisten ilmoilla.

Kateus minunkin mielestäni syynä tähän piirteeseen.

Vierailija
5/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettiin tyhy-päivänä keilaamaan ja syömään. Yksi tuli mekossa ja toinen kysyi heti, onko tämä yökerhoon menossa. Mekko ei ollut mikään minimekko edes vaan tavallinen neulemekko, ehkä mustat ohuet sukkahousut teki vähän yökerhoilmettä mutta en silti olisi kommentoinut. En kommentoi mitään pukeutumista, paitsi ehkä siitä näkökulmasta, että onko kylmä jos vähäinen vaatetus tms. Saatan kyllä mielessäni miettiä mitä joku hakee jos pukeutuu kuin riikinkukko esim, eli hyvin huomiotaherättävästi.

Vierailija
6/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijia alkaa hävettää omat rönttävaatteensa ja yrittävät negaamisellaan saada sinut näyttämään pinnalliselta ja turhamaiselta.

Tässä on piirre mitä en ole ikinä suomalaisessa kulttuurissa ymmärtänyt: epäsiisteydellä ja laittamattomuudella kehuminen. Siinä ei ole mitään kehumisen arvoista :D

Vierailija
7/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat vaatteilla koreilee, supisuomalainen sanonta.

Vierailija
8/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen törmännyt samaan. Äkkiseltään voisi luulla että kateudesta, mutta kun mahdollisuus on muillakin pukeutua siististi, niin mitä sitä kadehtimaan? 

Sanoisin että kyllä se on kateutta. Kälyni aikoinaan nälvi minua ja kutsui "hienoksi rouvaksi" koska olin siistimmin pukeutunut kuin hän. Olin toki myös töissä ja hän ei.

Vierailija
9/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä outo kansallinen piirre, koska likimain kaikkialla muualla no. pukeudutaan mahdollisimman siististi ja tyylikkäästi ihmisten ilmoilla.

Kateus minunkin mielestäni syynä tähän piirteeseen.

Kyllä ns. crocsikansaa on kaikkialla, eli ihmisiä jotka eivät pukeudu mitenkään hyvin, mutta he kuitenkin voivat ihailla jos toinen pukeutuu, ja ovat että wow mikä lady.

Tuo on nähdäkseni hyvin suomalainen piirre, että suhtaudutaan negatiivisesti jos joku näyttää hyvältä tai on panostanut tyyliinsä. Jos ei suoraan nyreillä, niin sitten sellaista OOTSÄ JOHONKI JUHLIIN MENOSSA-puhetta (ja tuota tekee jotkut ihan nuoretkin, jos ovat saman ikäisiä kuin sinä - sitten kun tulee vähän ikää niin ne nuoremmat kehuu). 

Vierailija
10/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemasssa ihmistyyppi, joka jaksaa aina valittaa ja määkiä kanssaihmisten pukeutumisesta. Mulla on työkaveri, joka v ittuilee pipon käyttämisestä pakkasella ja myöskin liian pröystäilevästä pukeutumisesta.

Vierailija
11/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Italiassa siisti pukeutuminen on normi eikä poikkeus.

Vierailija
12/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ulkonäön kommentointi on tarpeetonta ellei ole mitään hyvää sanottavaa.

Vierailija
13/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaatimattomuus kaunistaa. 

Yli pukeutunut on niin olevinaan. 

(nämä ei ole minun mielipiteitä)

Vierailija
14/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pukeutuu aina siististi ja laittautuu ei se kiinnitä huomiota, mutta jos tottuivat sinun rönttöiseen olemukseesi vuosi tolkulla kiinnittää nykyinen siisti pukeutuminen ja laittautuminen tottakai huomiota.

Vierailija
15/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi Italiassa siisti pukeutuminen on normi eikä poikkeus.

Tietenkin työpaikalla voi olla omat säännöt pukeutumiseen, mutta en usko että siellä mitään yleistä normia ole pukeutumiseen.

Vierailija
16/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt ihan asiallista pukeutua töihin kunnollisiin vaatteisiin, ei legginsit ja gollari ole työasuja.

Vierailija
17/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö on miesten kohdalla. Enemmän kuin yhdeksän miestä kymmenestä kulkee verkkareissa tai farkuissa. Huppari tai farkkutakki sitten niiden kanssa. Lenkkarit jalassa. Näiden rinnalla näyttää oudolta, kun joku vetäisee kauluspaidan ja solmion kaulaan ja suorat housut ja nahkakengät jalkaan.

Vierailija
18/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa jos osaisin joskus pukeutua tyylikkäästi mutta eipä ole silmää sellaiseen. Kroppakin lösähtänyt eikä tämmöisellä 150cm tissittömällä ole mikään kaunistava asia 60kg paino. Monesti olen ihastellut miten toiset osaa pukeutua. Upeita naisia on kaikissa vartaloluokissa. Itse olen hiirulainen

Vierailija
19/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei asialliset työvaatteet ole koreilua.

Vierailija
20/39 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nyt ihan asiallista pukeutua töihin kunnollisiin vaatteisiin, ei legginsit ja gollari ole työasuja.

Joissakin työpaikoissa on parhaat vaatteet juuri nuo. Kaikki eivät työskentele toimistossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi