Joululahjat alkaa olla ostettu. Miten teillä?
Kommentit (58)
Lahjat lähes paketoitu, muutamia odotellaan vielä postista. Joulukortit lähetetty.
Laatikot tehty pakastimeen. Huomenna leivon taatelikakun ja joku päivä vielä ruskeita pipareita. Loput hankin sitten kaupasta (graavi, silli, rosolli, kotikalja...)
Lahjat ostettu ja paketoitu. Joulusiivouskin tehty ja pipareita ja torttuja leivottu. Nyt on mukava chillaillen odotella joulun saapumista.
Vierailija kirjoitti:
En vietä joulua. Turha juhla.
Minusta on oikein ok olla viettämättä joulua, mutta aina kiinnostavaa kuulla enemmän. Mitä juhlia vietät ? mitä siis pidät merkityksellisinä ?
Vierailija kirjoitti:
Lahjat ostettu ja paketoitu. Joulusiivouskin tehty ja pipareita ja torttuja leivottu. Nyt on mukava chillaillen odotella joulun saapumista.
Menettekö jouluna valmiiseen ?
Kissan raapimis-kiipeilypuu ostamatta. Muille en osta.
Lähes kaikki ostettu. Suurinosa paketoitu.
Yhden olen ostanut, yksi pitää vaan hakea (lahjakortti), kahta mietin vielä mitä antaisin. Annan joululahjat vain niille joiden kanssa vietän joulua sekä yhdelle ystävälle jonka kanssa vietetään pikkujoulua. Muuten lahjojen lähettely ja kuskaaminen tuntuu turhalta. Kortteja laitan kyllä sukulaisille ja ystäville.
Jep.
8v tyttö saa uuden pyjaman(toivoi itse) sekä kirjan.
Miehelle ostin kirjan.
En osta. Minut irtisanottiin, jäin työttömäksi ja tunnen itseni yksinäiseksi (mitä olenkin) mitättömäksi ihmiseksi ja asiat ovat päin persettä. Tässä tilanteessa on tärkeintä että vuokra ja laskut on maksettu ja ruokaa.
En osta lahjoja. Ihanan vapauttavaa kun ei tarvitse. Enkä lähetä joulukorttejakaan. Turhaa rahanmenoa semmoinen kaikki.
En ole ostanut joululahjoja enää yli 20 vuoteen. Niille keitä muistan jouluna (sisarusten lapset ja lapsenlapset) laitan lahjarahan kirjekuoreen, voivat sitten ostaa ihan juuri sitä mitä itse haluavat ja tarvitsevat. Syntymäpäivälahjojen kanssa olen toiminut samalla tavalla. Lahjojen saajat ja heidän vanhempansa ovat olleet tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Aikuiset eivät meidän suvussa osta enää toisilleen lahjoja.
Ei kiinnosta joululahjat pätkääkään. Yhden sukkapaketin olen ostanut, ei muuta. Ja valitettavasti lahjottavia olisi. Taidan antaa kympin per nuppi lapsille (eivät omia), ostavat mitä haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään, jolle ostaa. Yksin kökötän taas tämänkin joulun. Menisin töihin, mutta ei huolita. N 62v. Ei huolittu edes ulkoiluttamaan vanhuksia. Meillä on kuulemma pula hoiva- alalla?
Kokeile vapaaehtoistyötä. Vanhusten ulkoiluttajat taitavat olla niitä vapaaehtoisia juurikin.
Ostan lahjat joulua edeltävällä viikolla. Se on jo selvä mitä ostan. Todennäköisesti tilaan osan lahjoista noudolla myymälästä.
Aattoaamuna alesta ruoat ja lahjat. Niinkuin aina.
Yhtään lahjaa en ole ostanut, enkä osta!
Hädintuskin olen miettinyt koko asiaa.
Yksi paketti on matkalla. Muut on ostettu jo aikoja sitten.
Lähes sama täällä. Kaksi hakematta ja yhtä odotan vielä postista. 45 pakettia tänä vuonna
Mikä alkaa?