Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjien nykyinen tyyli "mitenkäs teillä on päivä tänään sujunut"

Vierailija
08.12.2023 |

Mitä mieltä olette tästä varsin tuttavallisesta tyylistä, joka on nykyään muodissa?

"Hei, Matti Möttönen tässä yrityksestä xyz! Mitenkäs siellä on päivä lähtenyt käyntiin?" 😒 Uppoaako tuo todellakin ihmisiin kun sama on käytössä useilla firmoilla? Itselläni lähtee vain heti ärsytyskäyrä nousuun.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä myyjää päiväni kiinnosta vaan rahani ja provikat. Halpamainen psykologinen kikka ja totta: vituttaisi itseänikin.

Vierailija
2/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa että "Pilallehan tuo juuri rupesi menemään"...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku soittaa markkinointimielessä, miettikää olisiko kotona jotain tarpeetonta kamaa, ja alkakaa välittömästi kaupata. 

Vierailija
4/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli tyyli jo 10v sitten, kun olin puhelinmyyjänä. Ei ole mikään uusi asia. 

Vierailija
5/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku soittaa markkinointimielessä, miettikää olisiko kotona jotain tarpeetonta kamaa, ja alkakaa välittömästi kaupata. 

Ikivanha "nokkeluus" joka herättä myyjissä lähinnä säälin sekaista myötähäpeää. 

Vierailija
6/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa mitenkään jos sillä hetkellä sattuu olemaan aikaa. Rupattelen mielelläni ja jos on jotain kiinnostavaa (kuten parempi puhelinliittymä) tarjolla saatan ostaakin. Yleensä en osta mitään mutta ei minun päiväni pilalle satunnaisesta juttutuokiosta puhelinmyyjän kanssa mene.

Vierailija
7/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mitä sä sillä luulet voittavasi? Mulla on tuntipalkka, joten voit molottaa rojuistasi vaikka puoli päivää. 

t. puhelinmyyjä

Vierailija
8/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan rupeat laveasti ja yksityiskohtaisesti kertomaan, kyllä se lopulta sulkee puhelimen.

Vierailija
9/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon puhelinmyyjien aina jotta:

Säästääkseni sinun ja minun aikaa niin kerron jotta en ole ostamassa mitään, OK?

Vierailija
10/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppoaa paremmin kuin "Mari Möttönen tässä Elisalta terve. Ostapa tästä uusi liitymä" tyyppinen aloitus. 

Vierailija
11/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuu siten että painan punaista luuri alas -nappia.

Vierailija
12/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä vaan rupeat laveasti ja yksityiskohtaisesti kertomaan, kyllä se lopulta sulkee puhelimen.

En tietenkään sulje. Helpompi se on kuulumisia kuunnella kuin yrittää soitella ihmisille, jotka eivät halua puhua. Tuntipalkalla on ihan sama jorisenko kanssasi puoli päivää vai soittelenko parin sekunnin "en osta mitään heippa" puheluita. 

Vierailija
13/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin siihen asti, kunnes sinä pilasit päiväni.

Vierailija
14/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin siihen asti, kunnes sinä pilasit päiväni.

No sittenhän meitä on tässä kaksi joilla on päivä pilalalla. Mutta minulla on sinulle piritystä tiedossa. Nimittäin ainutlaatuinen juuri sinulle erityisesti suunniteltu tarjouspaketti.......

Vierailija
15/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästääkseni sinun ja minun aikaa niin kerron jotta en ole ostamassa mitään, OK?

Ok, mutta tämä ainutlaatuisen upea kokonaisuus on saatavilla vain tänään. Voin vielä laittaa tuosta Avotakkaa kaupanpäälle kuin noin mukavasti juttelit kanssani. Montako kuukautta halusitkaan sitä Tuulilasi-lehteä? Oliko se 5 vai peräti 12?

Vierailija
16/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä käytän joka ikinen kerta, mutta jotkut eivät vaan luovuta. Jos tarina jatkuu ja jatkuu, sanon ei kiitos ja hei hei + luuri korvaan.

Vierailija
17/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä käytän joka ikinen kerta, mutta jotkut eivät vaan luovuta. Jos tarina jatkuu ja jatkuu, sanon ei kiitos ja hei hei + luuri korvaan.

Ei tietenkään luovuta, koska hyvinkin moni sanoo ensin, ettei tilaa, mutta lopulta kuitenkin tilaa kun tarpeeksi taivuttelee. Lisäksi ainakin meillä on ohje että vähintään kolme kieltoa pitää ottaa ennen kuin saa itse lopettaa puhelun. Eli paina jatkossa vaan heti sitä punaista luuria niin säästyy oikeasti meidän molempien aikaa. 

Vierailija
18/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli tyyli jo 10v sitten, kun olin puhelinmyyjänä. Ei ole mikään uusi asia. 

Mä olen törmännyt tähän vasta viime aikoina (tänä vuonna?), joten kuvittelin sen olevan jotain uutta. Nyt kun tuntuu jokainen myyjä tekevän samaa oli sitten remonttimyyjä tai vitamiinimyyjä. 

Ap

Vierailija
19/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kokemuksellani keskimäärin 6 puhelua kymmenestä päättyy kauppoihin, vaikka asiakas on ensin sanonut ettei tilaa mitään. Vähänkään jos on kokemusta myyntihommista, on oppinut saman ja siksi jatkaa vaikka asiakas ensin sanoo ei. 

Vierailija
20/89 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Mitä sä sillä luulet voittavasi? Mulla on tuntipalkka, joten voit molottaa rojuistasi vaikka puoli päivää. 

t. puhelinmyyjä

Minä ja pari kaveriani pitkittävät puhelua ihan piruuttaan. Jopa toista tuntia....

Ihan vaan siksi että ette pääse sinä aikana kiusaamaan muita viattomia.

Pusi pusi! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi