Jani Mäkelä (ps) A-Studiossa: "Kyllä täysikäinen ihminen itsestään huolta osaa pitää, vaikka olisikin työtön tai pätkätöissä"
Perussuomalaiset Jani perusteli tällä sosiaaliturvan ja työttömyysturvan leikkauksia.
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä jankkaamista työttömyysturvan heikennyksistä, että kuinka kamalaa se on. Yleensä kuitenkin työttömyys kestää Max muutaman kuukauden varsinkin nykyaikana, kun on työvoimapulaa vähän kaikkialla. Toki työttömissä on niitäkin, jotka ovat liian sairaita töihin, mutta Kela ei päästä heitä työkyvyttömyyseläkkeelle . Heitä kyllä säälin. Joku ratkaisu pitäisi siihenkin löytyä.
Selvitäpä nyt ensin, kuinka paljon Suomessa on työttömiä ja kuinka paljon avoimia työpaikkoja. Ei ole mitään työvoimapulaa vaan pula työpaikoista ja palkanmaksuhaluisista työnantajista.
Työttömyysturvan heikennys koskee myös osa-aikatyöntekijöitä, joilta jää nyt pois se 300 euron suojaosa. Asumistuen heikennykset siihen lisäksi vielä, niin moni putoaa toimeentulotuelle. Lisäksi muutokset työssäoloehtoon
Hallituksen toimet ei tuo yhtään työpaikkaa, ne tuo ennätys työttömyyden ja pitkän laman. Luottamus on mennyt ja talous sukeltaa jo.
Minua mietityttää kovasti, tiesivätkö persuäänestäjät, millaisen Suomen puolesta äänestivät.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä vinkumista sosiaaliturvan leikkauksista. Valitettavasti tällaiseen ei ole varaa, eikä ole myöskään varaa korottaa jo valmiiksi järjettömän korkeaa verotusta. Suunta hallituksella on aivan oikea, eli pienennetään menoja ja luodaan kannustimia työntekoon sekä yrittämiseen. Tosin jos se olisi minusta kiinni, niin nämä toimet olisivat paljon voimakkaampia. Hyvä kuitenkin, että edes jotain tehdään.
Mitä tulee köyhimpiin, niin valitettavasti juhlanne ovat ohi ja nyt on aika keksiä jotain uutta. On edessä paluu menneisyyteen, eli teidän tulee alkaa luoda yhteisöjä tai perheitä, joissa toisista pidetään huolta ja teette yhteisönne eteen sen minkä pystytte. Valtio ei voi hoitaa kaikkea ja kaikkia, tämä tie on jo kuljettu loppuun. Pahoittelen. On kaurapuuron ja yhteisasumisen aika. Kaikille ei tule voida enää tarjota yksiötä keskustasta valtion maksamana.Minulla ei ole ketään vastaan mitään ja a
Viestisi köyhälle on: isossa kuvassa kyse ei ole sinusta, sori siitä?
En osaa huolehtia itsestäni! Lin pitää antaa minulle tissiä.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra: Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista Se ei meille käy
Kuinka tyhmiä.persujen äänestäjät on? Mitä valheita heille seuraavissa vaaleissa syötetään??
Työpaikoilla ei ole merkitystä. Merkitystä on vain sellaisella työpaikalla, josta saa riittäävästä RAHAA eli PALKKAA.
Muistakaa, että aina kun poliitikko puhuu työpaikaoista, työllistämisistä yms., hän todellakin tarkoittaa vain työpaikkaa ja kortistosta poistoa, se, tuleeko ns. työpaikan palkalla toimeen, ei kiinnosta vähääkään.
Aletaanpa puhumaan siitä, paljonko syntyy RIITTÄVÄSTI PALKATTUJA typaikkoja, sellaisia, joiden palaklla tulee toimeen. EiKÄ sitten mistään LASKENNALLISISTA kk-palkoista osa-aika duuneissa yms. paskassa, vaan paljonko oikeasti tulee rahaa tilille säännölllisesti ympäri vuoden.
VAIN tällaisilla työpaikoilla aidosti parannetaan sekä yksilön, että yhteiskunnan ongelmia. Jos tarjoatte jotakin muuta, tehkää itse.
Nimimerkki ANSIOtyötön. Ei työtön.
(Turha lässyttää sitten mistään yrittämisestä. Minulla ei ole alkupääomaa, liikeideaa, eikä asiakaskunta. Alkakoon yrittäjiksi ne, joilla on kontaktit työelämästä ja säästöjä. Yrittäjyys kuuluu leveimmille hartioille, ei niille kaikkein vähäresurssisimmille.)
Kyllä kai sitä voi olettaa että terve täysi-ikäinen huolehtii omista asioistaan ja itsestään. Eikö se nyt ole aivan perus perus lähtökohta.
Kyllä minua ainakin kyrpii kun sosialistit pyrkii joka asiassa alkaa taluttaa kädestä pitäen. Tulee juuri mieleen ne sateenkaaren meemiluvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä vinkumista sosiaaliturvan leikkauksista. Valitettavasti tällaiseen ei ole varaa, eikä ole myöskään varaa korottaa jo valmiiksi järjettömän korkeaa verotusta. Suunta hallituksella on aivan oikea, eli pienennetään menoja ja luodaan kannustimia työntekoon sekä yrittämiseen. Tosin jos se olisi minusta kiinni, niin nämä toimet olisivat paljon voimakkaampia. Hyvä kuitenkin, että edes jotain tehdään.
Mitä tulee köyhimpiin, niin valitettavasti juhlanne ovat ohi ja nyt on aika keksiä jotain uutta. On edessä paluu menneisyyteen, eli teidän tulee alkaa luoda yhteisöjä tai perheitä, joissa toisista pidetään huolta ja teette yhteisönne eteen sen minkä pystytte. Valtio ei voi hoitaa kaikkea ja kaikkia, tämä tie on jo kuljettu loppuun. Pahoittelen. On kaurapuuron ja yhteisasumisen aika. Kaikille ei tule voida enää tarjota yksiötä keskustasta valtion maksamana.
Niin, oletko nähnyt miltä köyhissä (sosialistissa) maissa ne vankilat näyttää? Jos vankila osoittautuu rahattoman velkavaltion viimeiseksi säästökohteeksi, niin saattaa olla ettei sielläkään enää hotelliaamiaisia popsita opiskelujen ohessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai sitä voi olettaa että terve täysi-ikäinen huolehtii omista asioistaan ja itsestään. Eikö se nyt ole aivan perus perus lähtökohta.
Kyllä minua ainakin kyrpii kun sosialistit pyrkii joka asiassa alkaa taluttaa kädestä pitäen. Tulee juuri mieleen ne sateenkaaren meemiluvat.
Itsestään huolehtiomiseen tarvitaan RAHAA.
Itsestään huolehtiminen ei ilman rahaa meinaa onnistua edes näin kahdella korkeakoulututkinnolla, raittiina ja selväpäisenä ihmisenä, kun kukaan ei halua ottaa töihin 30v työuran jälkeen.
Jani Mäkelä ei ole mikään penaalin terävin kynä. Timo Haapalan haastattelussa kertoi että ei ole lukenut hallitusohjelmaa sanasta sanaan, mutta kylläkin kannesta kanteen. Kaveri ei ole edes lukenut hallituksensa hallitusohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän mennessä Suomi on ollut hyvinvointivaltio, jossa on voinut luottaa saavansa tukea kriisin kohdatessa. Nyt kaltaisesi ovat päättäneet, että se on ohi. Vahvoista välittävä Suomi! Älkää sairastuko tai jääkö työttömäksi, kadulla on kylmä asua.
Kaikki aikuiset osaavat siivota joten ei tarvitse palkata siivoojaa ja hakea verovähennystä.
Laiskoilla lusmuilla käy siivooja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee köyhimpiin, niin valitettavasti juhlanne ovat ohi ja nyt on aika keksiä jotain uutta. On edessä paluu menneisyyteen, eli teidän tulee alkaa luoda yhteisöjä tai perheitä, joissa toisista pidetään huolta ja teette yhteisönne eteen sen minkä pystytte. Valtio ei voi hoitaa kaikkea ja kaikkia, tämä tie on jo kuljettu loppuun. Pahoittelen. On kaurapuuron ja yhteisasumisen aika. Kaikille ei tule voida enää tarjot
Jos toki saattaa "köyhien sosialistivaltioiden" vankilat olla vastenmielisiä, en erityisesti kyllä haluaisi joutua esim. jenkkilän, Etelä-Korean tai Japaninkaan vankiloihin.
Japanista puheen ollen, siellähän on aivan oilematon eläketurva, samoin kuin Etelä.Koreassa. Uutena )itse asiassa jo vuosia) ilmiönä bahukset ovat alkaneet tehtailemaan rikoksia päästäkseen vankilaan, jossa sentään saa ruokaa ja katon pään päälle.
Tuli esiin siinä yhteydessä, kun havaittiin, että japanilaiseen vanginvartijakoulutukseen pitänee sisällyttää jo jonkinasteinen hoitoalan osaaminen lääkeannosteluineen kaikkineen, siksi paljon noita vanhuksia alkaa vankiloissa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottaako hän siis esim. murtovarkauksia jos ei laillisia töitä saa?
niin ne venkulat ennen vanhaan hoiti itselleen talveksi lämpimät olot. Keväällä vankilat tyhjennettiin pikkurikollisista ja tehtailit rötöksiä kesän ajan ja talveksi lusimaan. Tämä on siis ollut tosi elämää 50-80-luvulla ehkä myöhemminkin. Vaari oli poliisina stadissa tuolloin ja hyviä juttuja kertoili.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja sitä saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä.
Irtisanomissuojaa heikennetään kaikilla myös julkisella.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta eli voi ottaa uuden työntekijän jo heti pian kun taloustilanne paranee.
Vierailija kirjoitti:
Jani Mäkelä ei ole mikään penaalin terävin kynä. Timo Haapalan haastattelussa kertoi että ei ole lukenut hallitusohjelmaa sanasta sanaan, mutta kylläkin kannesta kanteen. Kaveri ei ole edes lukenut hallituksensa hallitusohjelmaa.
Ei kai edes persuministerit lukeneet hallitusohjelmaa, tai niin voisi luulla. Siinä vaaditaan tänne lisää maahan tulijoita, ja persut allekirjoittivat sen hymyssä suin, ja jatkavat sen jälkeen sen vastustamista, että kukaan eri värinen tulee rajojen yli.
Kaksinaamaisuuden mestareita.
Vierailija kirjoitti:
Kannessa on isoja kirjaimia, joten niitä Janikin osaa tavata.
Vierailija kirjoitti:
Minua mietityttää kovasti, tiesivätkö persuäänestäjät, millaisen Suomen puolesta äänestivät.
Minä ainakin tiesin ja tiedän. Olen myös melko tyytyväinen hallituksen suunnitelmiin, tosin samaa mieltä kuin eräs edellä kirjoittanut siitä että leikkaukset voisivat olla paljon rajumpiakin.
Sosiaali- ja työttömyysturvassamme on ainakin kaksi perustavaa laatua olevaa ongelmaa. Ne ovat aivan liian anteliaat, eli ylimitoitetut yhteiskuntamme kantokyvylle ja tukevat sitä että työllistymisen sijaan heittäydytään hyvillä päiville tukien varaan. Ja toiseksi ne ovat liian voimakas vetovoimatekijä Afrikassa ja Lähi-Idässä lähteä nimenomaan Suomeen, jonne jokainen otetaan vastaan, ketään ei palauteta ja sosiaaliturva on yksi maailman anteliaimmista. Virkamieskuntamme ja oikeuslaitoksemme on niin miinoitettu myyrillä, että tuota tulvaa emme voi estää, joten on pakko tehdä tänne tulosta vähemmän houkuttelevaa.
Taidat itse olla tyypillinen persu, kun lukemisessa sekä kirjoittamisessa on haasteita.