Syötkö jouluruokia ennen joulua?
Teen työt kotoa käsin, eikä ole esim. työpaikkaruokalaa, jossa tulisi joululounas vastaan, niinpä jouluruokia tulee yleensä syötyä vasta kun itse laittaa ne jouluksi. Olen monena vuonna miettinyt, että tekisipä mieli käydä joululounaalla muuten vaan, ja tänään tein sen! Oli käymisen väärtti, runsas noutopöytä ja hyvä kalavalikoima.
Kommentit (25)
Yleensä en, mutta yksi päivä teki niin mieli jouluruokia, että ostin kaupasta pienen lanttu- ja porkkanalaatikon, sellaisia ohuita joulukinkkusiivuja joita söin sinapin kera, rosollin, kylmäsavulohta ja ruisleipää.
En syö, en ole jouluruoka fani joten pari päivää jouluna riittää mainiosti. Valmisruokia en syö ollenkaan vaan jouluruuat on aina kotitekoisia.
Pikkujouluna teen laatikot (raakana isoa joulua varten pakkaseen) ja samalla pastetaan possupaisti ja torttuja. Rosollia on vasta jouluna, tuntuu niin suuritöiseltä, vaikkei siinä oikasti mene kuin keittoaika ja hetki pilkkomiseen.
Joulutorttuja syön. Jo yksi kilon paketti mennyt, eli 20kpl torttuja. Huomenna ostan lisää. Voi olla että kolmaskin paketti vielä joulukuun aikana tulee tehtyä. Riisipuuro toinen mikä maistuu ja siihen vielä mansikka keittoa tai vadelma.
Käyn harvoin kaupassa, eikä meillä ole kuin muutama kauppa. Vissiin niin naftisti tilattu ettei mitään ole, kun olen joulunpyhinä/niiden jälkeen suurin toivein mennyt katselemaan, niin ei vaan vanhaksi ole menossa mikään tai ei ole jäljellä mitään. Kerran sain ennen joulua porkkanalaatikkoa 50 snt rasia, sen jälkeen ei ole onnistanut.