Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun pikkylässä jossa vanhemmat ihmiset tuijottaa. Aina ihmettelen, että miksiköhän

Vierailija
08.12.2023 |

Olen vähän päälle 30v itse ja kun tulin esim kihlattuni kanssa kaupasta, pihassa seisoi vanhempi mies ja huomasin kun kävelimme ohi kääntyi katsomaan.

Samanlaista tapahtuu usein täällä. Olemme tavallisen näköisiä kummatkin. aina ihmettelen, että miksi, oi miksi?

eilen metsälenkillä nainen tuli ohi, istuimme siinä kumppanini kanssa, nainen kääntyi katsomaan ja oikein tuijotti.

Olisi kiva kuulla esim vanhempien ihmisten suusta jotka asuvat pikkukaupungissa, että miksi ja mitä varten te oikein tuijotatte???

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyään huonoa käytöstä tuijottaa. Toivottavasti tapa kuihtuu pois boomer sukupolven mentyä. Sivusilmällä voi turvallisuussyistä vilkaista vastaantulevia mutta tuijottaminen on todella epäkohteliasta.

Vierailija
82/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 85 v äitini on täältä Helsingistä, mutta olen huomannut hänen alkaneen tuijottaa, mitä vanhemmaksi on tullut. Minusta se liittyy ikääntymiseen ja hidastumiseen. Hän ei pysty enää nopeasti omaksumaan jotain, vaan joutuu katsomaan pidempään. Puolen Minuutin päästä hän tajuaa, mitä näkee. 

Ja kyllä uteliaisuus on myös lisääntynyt. Kun omassa elämässä tapahtuu niin vähän, niin kaikki uusi on ihmeellistä.

Ei hän millään pahalla tuijota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on uteliaita 

Mutta mitä varten? Eikö juuri vanhemmat ole nähneet jo elämässään melkein kaiken tai ainakin enemmän? Nuoret ei juuri pysähdy tuijottamaan. Ja itse en tätä kuvittele, kumppanini sanonut ihan samaa ja äitini. Voisin ymmärtään tuijotuksetn jos näyttäisin huippumallilta, mutta kun en.

No kuule ne on koko ikänsä asuneet sillä kylällä ja tuijottavat kaikkea uutta samalla tavoin kuin Kauniita ja rohkeita: monttu auki junttiuttaan tiedostamatta.

Sano päivää, sitä ne säikähtää. Mä aina maaseudulla moikkailen niille tienvarsiukkeleille ja ne moikkaa takaisin. Niitä on kiva hämmentää. Ne miettii viikon, kuka se oli joka moikkasi.

Vierailija
84/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kajaaniin ihmettelemään tätä tuijotus kulttuuria. Suosittelen Prismakeskusta aamupäivällä, milloin paikka on täynnä ihmisiä jotka todennäköisesti eivät ole koskaan ennen nähneet toista ihmistä.

Vierailija
85/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nykyään huonoa käytöstä tuijottaa. Toivottavasti tapa kuihtuu pois boomer sukupolven mentyä. Sivusilmällä voi turvallisuussyistä vilkaista vastaantulevia mutta tuijottaminen on todella epäkohteliasta.

Niin. Se riippuu tilanteestakin. Jos mulkaisee moni vastaantuleva täti tai pariskunnan nainen / mies kauheasti, miettii mikä nyt on vikana. Jos katsoo ystävällisesti tai jotenkin rauhallinen ilmapiiri eri juttu, tai sivusilmällä. Ehkä osa haluaa kulkea vähän huomaamattomana. Kaikki riippuu kaikesta.

Vierailija
86/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin ulkomailta yli 10 vuoden asumisen jälkeen Suomeen niin:

- pk-seudulla ei tervehditä välttämättä edes työpaikoilla eikä esim. junassa voi kenenkään kanssa jutella mitään. Ihmeellistä porukkaa.

- maaseudulla vastaantulijat tervehtivät ja juttelevat innokkaasti, kun aloitat juttelun.

Maaseudulla ollaan selkeästi sosiaalisempia ja kiinnostuneita ihmisistä. Siinä syy. Tervehdi ja juttele niin asiat yksinkertaistuvat ja seuraavalla kerralla tuijotusta ei ole.

Vierailija
87/87 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se onkin niin, että sinä itse vahtaat ihmisiä?