Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun pikkylässä jossa vanhemmat ihmiset tuijottaa. Aina ihmettelen, että miksiköhän

Vierailija
08.12.2023 |

Olen vähän päälle 30v itse ja kun tulin esim kihlattuni kanssa kaupasta, pihassa seisoi vanhempi mies ja huomasin kun kävelimme ohi kääntyi katsomaan.

Samanlaista tapahtuu usein täällä. Olemme tavallisen näköisiä kummatkin. aina ihmettelen, että miksi, oi miksi?

eilen metsälenkillä nainen tuli ohi, istuimme siinä kumppanini kanssa, nainen kääntyi katsomaan ja oikein tuijotti.

Olisi kiva kuulla esim vanhempien ihmisten suusta jotka asuvat pikkukaupungissa, että miksi ja mitä varten te oikein tuijotatte???

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistymättömät löytyy maaseudulta.

Eikö tuolla logiikalla kaupungissa ole paljon sivistymättömyyttä?

Tutkimusten mukaan,  kun suurin osa maalla asuvista käy lähikaupungissa töissä.

Monessa kunnassa jopa yli puolet asukkaista on mökkiläisiä, jotka viettävät ympärivuoden mökillään vapaa-aikansa, mutta vakiasunto kaupungissa. 

Suomen metsät omistavat suurimmaksi osaksi kaupunkilaisnaiset ja heillä on jokin kiinnepiste kuntaan esim. mökki, vanhemmilta peritty tila yms. Ja metsää he hoitavat aktiivisesti. 

Omistan (nainen, kaupunkilainen )  vähän metsää ja omaani ympäröivät kolme metsätilaa ( neljäs sivu rantaa)  omistavat myös kaupunkilaisnaiset.

Kai minä olen vähän maalainen kun niillä nurkilla tervehdin kaikkia,  toki voin tihrustaakin onko tuttu vai ei.

Vierailija
42/87 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei tiedä kenenkä poikia ja tyttöjä te olette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja vailla käytöstapoja...

Vierailija
44/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kylällä asuu 28 ihmistä ja jokainen meistä jäisi tuijottamaan, jos naapurin kolmekymppinen kihlapari istuisi metsässä lumihangessa.

Ap:n kannattaisi nyt määritellä, mikä hänelle on kylä.

Vierailija
45/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijota takaisin 😁 Kilpailkaa kumpi luovuttaa ensin 😁

Vierailija
46/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kävellessäni pikkupaikkakunnalla puolisoni ja vauvan (joka oli vaunuissa) kanssa syrjäisellä tiellä, niin nainen ajoi pyörällä ohi ja kääntyi vielä toljottamaan meitä ohitettuaan meidät. Halusi nähdä vielä meidän naamataulut tarkemmin.

Hei jotain rajaa uteliaisuuteenkin.

Älä muuta virka - naama on yksityisasia eikä sitä sovi katsoa.  Jotain rajaa!

Vierailija
47/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi kerralla sano päivää!Ps. tuijotat itse heitä, kun aiheen tiedät.Tuijottavat takas.

Näin minä tein, kun muutin pikkukylään. Mummot ja papat kyllä iloisesti vastasivat, kun tervehdin. Epäilen, että katsovat vaan vierasta ihmistä, kun yleensä raitilla vastaan tulevat ovat tuttuja. Älkää loukkaantuko joka asiasta.

Vierailija
48/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kävellessäni pikkupaikkakunnalla puolisoni ja vauvan (joka oli vaunuissa) kanssa syrjäisellä tiellä, niin nainen ajoi pyörällä ohi ja kääntyi vielä toljottamaan meitä ohitettuaan meidät. Halusi nähdä vielä meidän naamataulut tarkemmin.

Se nainen olin minä. Ajan kotitietäni, joka on siis yksityistie eikä sitä pitkin pääse kuin yhteen taloon ja sen takana olevaan metsään. Ohitin perheen (?),  mies ja nainen lykkien lastenvaunuja. He eivät tervehdi eivätkä mitenkään noteeraa, vaikka tien alussa oli yksityistie-kyltti, jolloin maalainen olettaa, että tielläliikkuja on menossa ihan asiallisille asioille tien päässä olevaan taloon.

Totta kai käännyin katsomaan ihmisiä, jotka olivat alle 20 m päässä kotipihastani, mutta joilla ei ole aiettakaan kertoa, millä asioilla liikkuvat.

Vierailija
49/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun suuressa kaupungissa ja aina naapuri tietää, milloin menen kauppaan ja tuijottaa kadulla niin, että silmät on pudota päästä. Tuo ei ole vain maalaisten toimintaa.

Vierailija
50/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nainen olin minä. Ajan kotitietäni, joka on siis yksityistie eikä sitä pitkin pääse kuin yhteen taloon ja sen takana olevaan metsään. Ohitin perheen (?),  mies ja nainen lykkien lastenvaunuja. He eivät tervehdi eivätkä mitenkään noteeraa, vaikka tien alussa oli yksityistie-kyltti, jolloin maalainen olettaa, että tielläliikkuja on menossa ihan asiallisille asioille tien päässä olevaan taloon.

Totta kai käännyin katsomaan ihmisiä, jotka olivat alle 20 m päässä kotipihastani, mutta joilla ei ole aiettakaan kertoa, millä asioilla liikkuvat.

No se... itsekin kyllä tuijottaisin ja mulkoilisin pahasti jos ehtisin tai sattuisin olemaan ulkona. Itse asun maalaistalossa, jonka pihapiirin läpi kulkee tie, yksityistieksi sitä ei toki ole merkitty. Mutta alunperin se on siis vain johtanut tämän talon pihaan, josta pellolle.

No nyt sieltä pääsee jollekin metsätielle, ja näyttääkin tulleen yleinen ulkoilureitti.

Toki muutamalla muullakin ihmisellä tässä on kulkuoikeus, mutta ei nämä kaikki ole niitä. Tässä ulkoilutetaan koiria, ja annetaan paskantaa pihaan. Ajetaan hevosilla, mönkijöillä ja moottorikelkoilla todella lujaa pihan läpi... kyllä minä mulkoilen ainakin, menisin oikein kyttäämään jos tosiaan olisin tarpeeksi lähellä.

Vierailija
51/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta edes erityisen pikkupaikkakunnalla, mutta minkä kukin nyt mieltää pieneksi. Vajaat 30 000 asukasta, iso kaupunki naapurissa. Kyllä kovasti tuijotetaan, asutaan vielä eläkeläisalueella kun oli vapaa tontti johon rakentaa. Naapurista mies tulee aina pihalle, kun huomaa siinä jotain meidän puuhailevan, tuppautuu aina auttamaan. Eli kyttää ikkunasta. Samoin saattavat kommentoida vaikka, että teillä oli vielä valot päällä klo 24 vessassa näköjään. Kun kävelee kadulla, niin ohi ajavat autot tuijottavat ja joskus ihan hidastavat. Sellaista täällä. 

Vierailija
52/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eno kävi kerran Helsingissä. Pikkupaikkakunnan mies. Siellä tiedettiin kaikki kylähulluiksi jotka suu auki toljotti. Osalla taipumus tuijottaa varsinkin nuoria tyttöjä.

Vierailija
53/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai käännyin katsomaan ihmisiä, jotka olivat alle 20 m päässä kotipihastani, mutta joilla ei ole aie

Meillä oli samantapainen tilanne, tosin se metsätien reitti lähti navetan nurkalta. Vedettiin siihen tylysti aita ja laitettiin portti, metsätieltä kun ei ole virallista kulkua sitä kautta, vaikka poluntapainen oli onnistuttu pellonreunaan tekemään. Muutama tuli vihaisena sanomaan, että portti auki, jokamiehenoikeudella saa liikkua ja minä vastasin, että jokaisenoikeudella ei kuljeta tuotantorakennuksissa tai aidatuilla alueilla. Jos sinne metsään haluaa, voi mennä virallista reittiä 7 km päästä.

Vierailija
54/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

........

Et ollut sinä. Tie ei ollut yksityistie. Se toljottaja on delannut jo ajat sitten.

Vierailija
55/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vanha talo jota mieheni kanssa remontoidaan. Kyläläiset pysähtyvät tuohon tonttimme eteen ja ihan suoraan tuijottavat meille. Kaikki tuijottajat ovat vanhoja ihmisiä. Saattavat olla tuolla tontin rajalla vaikka 15 min ja kytätä kohti olohuoneemme valtavaa ikkunaa mistä puuttuu vielä sälekaihtimet. 

Muutettiin rivitalosta pois kun siellä jatkuvasti joku änkesi juttelemaan ja kyttäsi tekemisiä. Tämä nyt vielä pahempi kun ollaan joku ilmainen nähtävyys.

Vierailija
56/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijottamisen voi huomata vain, jos itse tuijottaa. Monesti ihmiset vastaavat tuijotuksella siihen, että itse tuijottaa ihmisiä. Katse eteen, vähän alas niin näkee mihin astuu, eikä kukaan enää tuijota.

Vierailija
57/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakunnalla levitellään ahkerasti juoruja. Jotta voisi kertoa ja keksiä jotain niin pitää kyylätä mahdollisimman tarkkaan. Samalla voi hakea tukea jo kuulemilleen juoruille.

Vierailija
58/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla meehän ihmeessä jututtaan niitä vanhuksia, olisivat taatusti mielissään. Sinä oppisit samalla kylän historiasta :)

Tuijottaminen on epäkohteliasta. En todellakaan aio palkita yhtäkään junttia epäkohteliaasta kyyläämisestä. Tulkoon itse kertomaan asiansa, jos sellaista on. 

Vierailija
59/87 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottamisen voi huomata vain, jos itse tuijottaa. Monesti ihmiset vastaavat tuijotuksella siihen, että itse tuijottaa ihmisiä. Katse eteen, vähän alas niin näkee mihin astuu, eikä kukaan enää tuijota. 

Kyllä sen aistii ja sivusilmällä huomaa jos joku tuijottaa. 

Vierailija
60/87 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä tuijottajia on täällä pk-seudullakin. Alueella missä itse asun, tulee monesti kaksi eri naista vastaan. Ovat varmaan jotain nelikymppisiä. Molemmat tuijottaa jo kauaa vastaan tullessa, eivätkä käännä katsettaan pois edes ohittaessa.  Epäilen, että kyse on jostain vähä-älyisyydestä tms. Toisella on jotain pakkoliikkeitä käsiensä kanssa ja huulet jääneet sellaiseen outoon asentoon pysyvästi. Luulen, että hän tuijottaa muita sen vuoksi jos on joutunut itse tuijotuksen kohteeksi aina lapsuudesta. Katsoo ikäänkuin muita, että katsooko muut häntä.