Asun pikkylässä jossa vanhemmat ihmiset tuijottaa. Aina ihmettelen, että miksiköhän
Olen vähän päälle 30v itse ja kun tulin esim kihlattuni kanssa kaupasta, pihassa seisoi vanhempi mies ja huomasin kun kävelimme ohi kääntyi katsomaan.
Samanlaista tapahtuu usein täällä. Olemme tavallisen näköisiä kummatkin. aina ihmettelen, että miksi, oi miksi?
eilen metsälenkillä nainen tuli ohi, istuimme siinä kumppanini kanssa, nainen kääntyi katsomaan ja oikein tuijotti.
Olisi kiva kuulla esim vanhempien ihmisten suusta jotka asuvat pikkukaupungissa, että miksi ja mitä varten te oikein tuijotatte???
Kommentit (87)
joo tuijottajat on ärsyttäviä. kyllä tekis mieli paukauttaa että mitäs vahtaat siinä.
Munamarttojen köyrissä huoltamon pöydissä meinaavat tuolilta pudota kun suut auki käännytään katsomaan kun tuntematon astelee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, laita ne housut jalkaan
No kuule, en kulje paljastavissa vaatteissa. Pari pv sittenkin oli pitkä toppatakki. Meillä oli kamat kun oltiin lähdössä mieheni kanssa reissuun. eräs vanhempi mies, päälle 70v ehkä tuli samaa matkaa, ja tuijotti ihan melkein suu auki. Sitten vielä suojatien yli, ja hyvä ettei auton alle jäänyt.
Olet varmaan niin häikäisevän kaunis että siihen ovat ihastuneet.
En ole ja kutenn sanoin, myös mieheni on sanonut samaa, että miksi kaikki tuijottaa sekä äitini. itse oleen vain sellainen, että en tuijota ihmisiä ja musta tuo on outoa. Helsingissä tätä ei vaan koskaan tapahdu.
Kaikki tuijottaa sekä äitisi?
Vanhempani asuvat pikkukylässä. Heilläpäin harrastetaan jopa sellaista, että jos jollain kylän hiekkatiellä tulee vastaan tuntematon auto, sen omistaja selvitetään Traficomista tms., mikäli rekisterinumero on saatu ylös. Näistä autohavainnoista myös aktiivisesti kysellään muilta kyläläisiltä, ja infotaan heitä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskylien ja pikkukaupunkien vanhukset toimivat juuri noin. Eivät miellä sitä epäkohteliaaksi, kuten kaupunkilaiset.
Eikö pikkukaupunki ole kaupunki kumminkin :D
Tampereelle on sama. Ehkä muualta muuttaneita osa. Ja osa mummuista ja tädeistä ei peittele vaan ihan katsoo suu auki vihaisella ilmeellä melkein kun kääntyvät katsomaan. Jos itse vilkaiset niin katsoo vielä pitempään, sen näkee sivusilmällä. En käsitä. Ellei ole sitten heillä RBF eli Resting bit*ch face, mutta silti ihmiset tuntuvat näkevän jotain ihmeellistä. Ymmärrän ystävällisen tutkivan katseen, mutta sellainen yrmy on outo. Jotkut kyllä ystävällisiä ja ihan fiksuja. Miesten tuijotus on kai joku vahinko tai utelias. Riippuu ihmisestä mitä katsoo kai kasvoja tai vaatteita kenkiä, ehkä se on kivaa. Itsekin katson joskus vaivihkaa peitellen mutten jää toljottamaan suu auki, paitsi kerran kaupassa. En ole kovaääninen, menen hiljaa.
Mä tuijotan uteliaisuuttani. Katselen tyyliä, ilmeitä, tekemisiä, kuoseja... ihan mitä vaan. Tuijotan maailmaa niinkuin telkkaria -yhtä kiinnostavaa.
Sori siitä.
Kun ei lähde Waffen-SS natsikamppeissa kylille, niin ei ihmiset tuijota niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tuijotan uteliaisuuttani. Katselen tyyliä, ilmeitä, tekemisiä, kuoseja... ihan mitä vaan. Tuijotan maailmaa niinkuin telkkaria -yhtä kiinnostavaa.
Sori siitä.
Ei tarvi pyytää anteeksi, kun et satuta toiminnallasi ketään, ainakaan fyysisesti. Henkiset kipuilut asiasta ei ole sinun vastuulla :)
Vierailija kirjoitti:
Minä asun suuressa kaupungissa ja aina naapuri tietää, milloin menen kauppaan ja tuijottaa kadulla niin, että silmät on pudota päästä. Tuo ei ole vain maalaisten toimintaa.
Onko kyseessä nainen? Meillä taitaa olla sama naapuri. :D
Möllöttelyä harrastetaan kyllä ihan pääkaupungissakin. Oikein suu auki toljotetaan ja pää kääntyy. Olen ruvennut tuijottamaan takaisin, tai kysymään että: tunnetaanko me, voinko auttaa?
Niin junttimaista ja huonotapaista.
Eivät näe kunnolla ,niin pitää katsoa pitkään . Mitä väliä?
Eivät tunne sinua ja ihmettelevät että kukahan se tuokin lienee. Katsovat tarkkaan ja painavat tuntomerkit mieleensä varmuuden vuoksi jos kysely tulee jos jotain on tapahtunut.
No ne on niin vanhoja että jäävät tuijottamaan onko pikkuinen Lispettiina jo kasvanut aikuiseksi naiseksi. Vanhat varmaan paljon ihan varmistelee, onko joku tuttu tms.
Ikääntyessään ihminen hidastuu, liikkeet, eleet, kaikki. Tiedät tämän sitten itsekin kun olet vanha
Vierailija kirjoitti:
Maalaismoukilla on tapana tuijottaa.
Itse en katso ketään ohikulkevia liikkuessani ulkona tai asioilla.
Minusta tuokin ääripää on outo, että ei katso ollenkaan ohikulkijoita. Kyllähän kanssaihmiseen päin voi sentään katsoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuokin ääripää on outo, että ei katso ollenkaan ohikulkijoita. Kyllähän kanssaihmiseen päin voi sentään katsoa
Miksi pitäisi katsoa? Vilkaisu ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä kaupassa mitään kanssaihmisiä ole. Ne on muita asiakkaita. Ja vilkkaalla kadulla ne muut on ohikulkijoita eikä kanssaihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Juntteja vailla käytöstapoja...
Helvettiäkö tulette tänne junttien tuijotettavaksi. Pysykää siellä sivistyksenne kehdossa.
Jos metron portaissa joku tuijottaa, niin tuijotan AINA niin kauan takaisin, että kääntää katseensa.