Hakisitteko lyhyen ajan sisällä samaan työpaikkaan?
Hain vähän yli kuukausi sitten yhteen paikkaan. Pääsin sinne haastatteluun, mutta en saanut paikkaa.
Nyt sinne haetaan taas lisää työntekijöitä.
Mitä veikkaatte, kannattaako hakea uudestaan, vai voinko olettaa, että minua ei yksinkertaisesti haluta sinne?
Ihan perus duunarihomma ja pieni yritys kyseessä, hakuprosessikin ihan vain sähköpostina itse yrittäjälle. Itse asiassa ihmettelen, miksei aiemmin hakeneisiin (tai ainakaan minuun) otettu yhteyttä, kun siitä haastattelustakaan ei ole kuin n. 1,5 kk.
Kommentit (14)
Kannattaa tietysti. Ei niillä välttämättä edes voi olla mitään rekisteriä aiemmin hakeneista, ihan jo gdpr kieltää tuollaisia asioita.
No en todellakaan. Joku ylpeys pitää säilyttää. Ja vaikka soittelisivat sieltä itse, en ikinä suostuisi menemään enää. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tietysti. Ei niillä välttämättä edes voi olla mitään rekisteriä aiemmin hakeneista, ihan jo gdpr kieltää tuollaisia asioita.
No siis, edellinen hakemukseni meni yrittäjän Gmailiin. Ei siihen mitään rekisteriä tarvita. Lyön vaikka vetoa, että sähköpostini on vieläkin siellä.
Pikkuruinen yritys kyseessä. Siksi ehkä vähän mietityttääkin työntekijöiden vaihtuvuus. Mutta enemmän mietityttää, onko hölmöä tuputtaa itseäni paikkaan, jonne minua ei selkeästi haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis, edellinen hakemukseni meni yrittäjän Gmailiin. Ei siihen mitään rekisteriä tarvita. Lyön vaikka vetoa, että sähköpostini on vieläkin siellä.
Pikkuruinen yritys kyseessä. Siksi ehkä vähän mietityttääkin työntekijöiden vaihtuvuus. Mutta enemmän mietityttää, onko hölmöä tuputtaa itseäni paikkaan, jonne minua ei selkeästi haluta.
En nyt sanoisi että ei selkeästi haluta, viimeksi vain sattui olemaan yksi joka jollain kriteerillä nähtiin paremmaksi siihen hommaan.
Eihän ne voi tietää, että haet edelleen töitä. Siis hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt sanoisi että ei selkeästi haluta, viimeksi vain sattui olemaan yksi joka jollain kriteerillä nähtiin paremmaksi siihen hommaan.
Totta kai, en koe mitään katkeruutta siitä että joku muu valittiin. Tuolla "selkeästi ei haluta" tarkoitin lähinnä sitä, että jos olisin jotenkin toivottu työntekijä, minuun olisi kai otettu jo yhteyttä sieltä päin?
Minulla on oma syyni epäröidä ja kiusaantua: vaikka olen ihan asiallinen työnhakija tähän hommaan, minussa on vika, joka on selvästi useimpien työnantajien mielestä sellainen, etten sen takia sovi töihin jotka sisältävät asiakaspalvelua. Siksi en mielelläni mitenkään väkisin yrittäisi tuputtaa itseäni työpaikkaan.
Kehtaako hakea siihen työpaikkaan uudestaan mistä olisi saanut töitä mutta kieltäytyi, katsotaanko tuota pahalla.
*Epätoivoinen*
Hae vaan. Työnantaja ei voi tietää, että olet vielä työtä vaille.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako hakea siihen työpaikkaan uudestaan mistä olisi saanut töitä mutta kieltäytyi, katsotaanko tuota pahalla.
*Epätoivoinen*
Minä hain, enkä saanut toisella kerralla mitään vastausta hakemukseeni. 🤷
("Kieltäytymiseni" tosin oli sitä, että ehdin saada toisen työn ennen kuin tuolta otettiin yhteyttä, oli siis pakko kieltäytyä jommasta kummasta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai, en koe mitään katkeruutta siitä että joku muu valittiin. Tuolla "selkeästi ei haluta" tarkoi
Eihän siinä nyt ole mitään tuputtamista jos haet paikkaa jonka he ovat ilmoittaneet olevan auki. Ei siinä mitään häviä vaikka ei tulisikaan valituksi.
Nyt kun on tämä työnhakuvelvollisuus, niin haen vähän väliä samoihin paikkoihin. Koska missään ei sanota, että ne 4/kk pitäisi olla eri paikkoja.
Soita sille yrittäjälle ja kysy haettavasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on tämä työnhakuvelvollisuus, niin haen vähän väliä samoihin paikkoihin. Koska missään ei sanota, että ne 4/kk pitäisi olla eri paikkoja.
No saahan niihin totta kai hakea, jos ovat taas auki.
En koskaan hae kahdesti samaan paikkaan.