Onko presidentin puolison taustalla merkitystä?
Linnan juhlissa Jenni Haukio osasi keskustella koskettavasti lottien ja sotaveteraanien kanssa. Hän selvästikin tunsi suomalaisten historian ja sen kipupisteistä nousevat tunnot. Hän on itsekin evakkoperheen jälkeläinen
Tuli mieleen että tulevissa vaaleissa kahdella ehdokkaalla on puoliso joka on muuttanut Suomeen vasta aikuisena.
Mitä ajatuksia herää tästä?
Kommentit (46)
Olen kerran ollut siellä linnan juhlissa. Minua hiukan häiritsi se ettei siellä ollut mitään isänmaallista ohjelmanumeroa.
Juhla oli vain itsensä näyttämistä, toimittajat haastattelivat niitä jotka oli ennestäänkin julkkiksia ja julkkikset tungeksivat TV kameroiden eteen näytillä. Syötiin juotiin ja tanssittiin, kaikki kuumassa tungoksessa. Kun tv- kamerat poistuivat niin tanssilattia tyhjeni heti.
On paljonkin. Kertoo presidentistä, millaisen puolison kanssa elää. Onko esim. Älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on merkitystä. Jenni Haukio osaa hommansa.
Entäs tämä haaviston emäntä, virnuilija, tyhjän nauraja, suomen kieltä osaamaton hömppeli,
mitä se osaa, tuskin mitään. Mies tulee räkänokastakin, mutta ei tyhjän naurajasta.
Pekan emäntä unohti ostaa itselleen leninkikankaan, olisi siitä saanut koltun päälleen,
olisi Pekan morsion helmat heiluneet juhlissa.
Pekalle sillä "taustalla" on suuri, joskin eri merkitys kuin muille.
Kyllä mä Halla-ahoa taidan äänestää. Hilla vaikuttaa kivemmalle jotenkin kuin Merja. Googlasin ne.
Minusta tasapainoinen ja asiallinen Rehn on parempi kuin Halla-aho jonka katkeria ja ilkeileviä kommentteja en voi sietää. Merjakin on hyvin älykäs ja sopiva Maan Äidiksi, kuten ennen sanottiin
Taustalla on yleensä väliä, vaikka olennaisinta on että millaiseksi ihminen on taustastaan johtuen tai huolimatta kehittynyt.
Mutta taustaa ei ole pelkästään se, onko syntyperäinen suomalainen vai ei. Paljon tärkeämpää on arvomaailma ja presidentin puolisolle erityisesti sivistys ja sosiaalinen sujuvuus.
En yhtään epäile, etteikö rva Stubb hoitaisi tyylikkäästi ja tahdikkaasti tilanteen kuin tilanteen. Ihan kaikista ehdokkaiden puolisoista en ole varma.