Kannattaako työhaastattelussa olla pitkät hiukset kiinni vai auki?
Antaako auki olevat hiukset epäsiistin vaikutelman?
Kommentit (49)
Haittaako shokkiväri päässä työllistymistä? Voiko työkkäri silloin vaatia värjäämään hiukset neutraaliksi karenssin uhalla?
Onko hiusten auki pitäminen työhaastattelussa omalla toiminnallaan työttömyyden aiheuttaminen?
Vierailija kirjoitti:
Haittaako shokkiväri päässä työllistymistä? Voiko työkkäri silloin vaatia värjäämään hiukset neutraaliksi karenssin uhalla?
Onko hiusten auki pitäminen työhaastattelussa omalla toiminnallaan työttömyyden aiheuttaminen?
Vastaus on kahteen jälkimmäiseen ei ja ensimmäiseen "riippuu tilanteesta". On aloja, joilla shokkivärihiukset tai lävistykset kasvoissa eivät ole toivottuja työntekijällä, mutta haastattelua varten kukaan ei vaadi värjäämään hiuksia neutraaleilla väreillä tai ehdottomasti pitämään niitä kiinni. Tietyissä työtehtävissä voidaan kyllä hygienia- tai turvallisuussyistä vaatia hiusten kiinnipitämistä.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisin kiinni, helposti tulee tosiaan vähän epäsiisti vaikutelma.
Riippu myös vaatteista. Joissakin vaatteissa aukinaiset hiukset näyttävät paremmalta. Jos hiukset laittaa, eli föönää/suoristaa/kihartaa/ tai laittaa vaikka osittain kiinni, niin ei ole yhtään epäsiistit.
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä kaupassa ja kyllä siellä on moni shokkivärjätyttyjen hiusten kanssa saanu tehdä töitä :D Olen nähnyt pinkit hiukset, siniset ja yhdellä tyypillä vihreät. Neonkeltaiset kans oli yhdellä kerran ja räikeän punaiset. Riippuu toki työstä että jos vaikka lentoemännäksi haluaa tai johonkin pankkiin niin sitten ei ehkä hyväksytä shokkiväriä-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon töissä kaupassa ja kyllä siellä on moni shokkivärjätyttyjen hiusten kanssa saanu tehdä töitä :D Olen nähnyt pinkit hiukset, siniset ja yhdellä tyypillä vihreät. Neonkeltaiset kans oli yhdellä kerran ja räikeän punaiset. Riippuu toki työstä että jos vaikka lentoemännäksi haluaa tai johonkin pankkiin niin sitten ei ehkä hyväksytä shokkiväriä-
Monet värjää hiuksensa sillä omalla tyylillään vasta sen jälkeen kun työpaikan saanut, potkuja ei hiusten värin takia saa mutta kyllä se voi estää työpaikan saannin vaikka olisi kyse "vaan" kassatyöstä.
En saanut töitä turkoosilla päällä, värjäsin ruskeaksi ja heti töitä sain. Nyt on pää violetti kun ollut töissä puoli vuotta yli koeajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet värjää hiuksensa sillä omalla tyylillään vasta sen jälkeen kun työpaikan saanut, potkuja ei hiusten värin takia saa mutta kyllä se voi estää työpaikan saannin vaikka olisi kyse "vaan" kassatyöstä.&
Riippuu tosiaan alasta, itse työskentelen muotialalla, jolla esimerkiksi jokin liila väri hiuksisa voidaan nähdä jopa plussana, koska se kertoo ihmisen omaperäisyydestä. Jossain hautaustoimistossa varmasti taas olisi täysi no-no.
Itse menen hijab pässä ja jos jollakulla on ongelmia sen kanssa, niin tiedänpähän sit vaan, missä työpaikassa ei olisi kivaa työskennellä kun ei ees saa olla oma itsensä. Joten sanoisin, että mene niin, kuin itse koet parhaaksi. Hiukset auki tai kiinni ei ole suuri ero.
Vierailija kirjoitti:
Aina ollut letit tai saparot, johtuuko siitä kun olen duunari ja aina työn saanut. Kerran en jaksanut edes harjata kun oli tuulinen päivä ja saavuin haastatteluun, pää oli kuin variksenpelättimellä
Siisti ulkonäkö voi vaikuttaa vahvasti siihen, millaisen ensivaikutelman annat työhaastattelussa. Letit ja saparot saattavat antaa vaikutelman liian rennosta asenteesta, mikä ei aina ole toivottavaa työelämässä. Samaten harjaamaton tukka antaa vaikutelman hälläväliä-asenteesta. Sinulle kävi tuuri, että sait työn noista huolimatta, mutta yleisesti ottaen haastattelussa pitää pyrkiä antamaan ammattimainen vaikutelma. Toki silläkin on tietysti merkitystä, hakeeko töihin jätskikioskille vai asianajotoimistoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ollut letit tai saparot, johtuuko siitä kun olen duunari ja aina työn saanut. Kerran en jaksanut edes harjata kun oli tuulinen päivä ja saavuin haastatteluun, pää oli kuin variksenpelättimellä
Siisti ulkonäkö voi vaikuttaa vahvasti siihen, millaisen ensivaikutelman annat työhaastattelussa. Letit ja saparot saattavat antaa vaikutelman liian rennosta asenteesta, mikä ei aina ole toivottavaa työelämässä. Samaten harjaamaton tukka antaa vaikutelman hälläväliä-asenteesta. Sinulle kävi tuuri, että sait työn noista huolimatta, mutta yleisesti ottaen haastattelussa pitää pyrkiä antamaan ammattimainen vaikutelma. Toki silläkin on tietysti merkitystä, hakeeko töihin jätskikioskille vai asianajotoimistoon.
Niin, hyvä tuuri ollut jo 40 vuotta. Luulen että olen juurikin se hyvä tyyppi, ulkonäöstä viis ja ammatitaitoakumin löytyy ja se näkyy CV:ssä. Jos esittäisin haastattelussa muuta kuin itseäni niin antaisin epärehellisen kuvan ja ilmeisesti aitoja ihmisiä työpaikat halunneet mihin olen hakenut ja päässytkin
Kiinni. Hiukset ponnarilla antaa sporttisemman ja tehokkaamman kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hyvä tuuri ollut jo 40 vuotta. Luulen että olen juurikin
Mielestäni siistit hiukset ja siisti pukeutuminen eivät ole mitään esittämistä vaan kuuluvat ihan peruskäytöstapoihin tietyissä tilanteissa. Työhaastatteluun pukeudutaan siististi aivan samalla lailla kun pukeudutaan siistiksi juhliin tai hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hyvä
Olet sitä mieltä että letit tai saparot eivät ole siistiä olemusta? Ja en ole haisevilla vaatteilla käynyt haastatteluissa. Tuo tuulinen päivä oli poikkeus hiusten suhteem ja sitä naurettiin yhdessä haastattelijan kanssa. Erikoisia oletuksia sinulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tissien koosta.
Ai tisseillä pääsee teille töihin? Millä meriiteillä miehet on siellä sitten?
Ihan samalla käänteisesti. Manboobseilla ei pääse töihin.
Enpä ole koskaan miettinyt pitääkö hiukset olla auki ja kiinni työhaastattelussa. Mutta yleensä olen pitänyt kiinni ihan siksi koska ne valuvat usein suuhun ja vaikea keskustella jos samalla syö hiuksiaan. Olin vähän aikaa sitten työnhakukurssilla ja siinä ei puhuttu hiuksista mitään, ehkä pitäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siisti ulkonäkö voi vaikuttaa vahvasti siihen, millaisen ensivaikutelman annat työhaastattelussa. Letit ja saparot saattavat antaa vaikutelman liian rennosta asenteesta, mikä ei aina ole toivottavaa työelämässä. Samaten harjaamaton tukka antaa vaikutelman hälläväliä-asenteesta. Sinulle kävi tuuri, että sait työn noista huolimatta, mutta yleisesti ottaen haastattelussa pitää pyrkiä antamaan ammattimainen vaikutelma. Toki silläkin on tietysti merkitystä, hakeeko töihin jätskikioskille vai asian
Olet sitä mieltä että letit tai saparot eivät ole siistiä olemusta? Ja en ole haisevilla vaatteilla käynyt haastatteluissa. Tuo tuulinen päivä oli poikkeus hiusten suhteem ja sitä naurettiin yhdessä haastattelijan kanssa. Erikoisia oletuksia sinulla
Käytännössä saparot sopivat pikkutyttöjen tyyliin, mutta ne eivät yksinkertaisesti sovi vakavampaan työhaastatteluun. Vasta sen jälkeen kun selvität, millainen pukeutumiskulttuuri on kyseisellä työpaikalla, voit muokata omaa tyyliäsi. Yleisenä sääntönä business casual -pukeutuminen sopii moniin työhaastattelutilanteisiin. On hienoa, että haastattelija oli ymmärtäväinen. Itse olisin tuossa tilanteessa ehkä ensin käynyt vessassa siistimässä hiuksiani. Jos olisin tiennyt, että päivä olisi tuulinen, olisin saattanut laittaa hiukseni valmiiksi kiinni.
Lainaus ei nyt toimi
Alalla jossa työskentelen ei ole hiuksilla yhtään mitään väliä vaikka olisi kalju. Ne voi olla vaikka pikkumyy nutturalla tai tupeerattu, pääasia on että osaa tehdä työnsä ja osaa kertoa osaamisestaan sekä sanoin että paperein.Voin kuvitella että jossain toimistossa asia eri. Myös letit ja saparot voivat olla tehty siististi ja aikuismaisesti. Eivät kaikki ole niin ahdasmielisiä että nuo hiustyylit ovat vain nuorille tai pikkutytöille.
Tällä viikolla onkin tullut tehtyä töissä tonttulakki päässä
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei nyt toimi
Alalla jossa työskentelen ei ole hiuksilla yhtään mitään väliä vaikka olisi kalju. Ne voi olla vaikka pikkumyy nutturalla tai tupeerattu, pääasia on että osaa tehdä työnsä ja osaa kertoa osaamisestaan sekä sanoin että paperein.Voin kuvitella että jossain toimistossa asia eri. Myös letit ja saparot voivat olla tehty siististi ja aikuismaisesti. Eivät kaikki ole niin ahdasmielisiä että nuo hiustyylit ovat vain nuorille tai pikkutytöille.
Tällä viikolla onkin tullut tehtyä töissä tonttulakki päässä
Tarhatäti?
Siilitukka nenälävärityyppi saa paikan?
Vierailija kirjoitti:
Siilitukka nenälävärityyppi saa paikan?
Kai tämmösiäkin on jossain töissä
Pitäisi tietää mille alalle ap hakee hommiin
Minä olen ratkaissut asian huivilla. Varsinkin talvella hiukset sähköistyvät herkästi ja näyttävät epäsiisteiltä niin auki kuin kiinni.