Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi , ukin hautajaiset , lapsen lapsen vauva itkee,onko teista oikein lahtea vauvan kanssa pois vai hairita muitakinlasnaolollaan?

Vierailija
04.01.2007 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sivistymätön moukka jää itkevän lapsen kanssa häiritsemään herkkää tilaisuutta.

Vierailija
22/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulunut, että jos vauva huutaa? Ja siihen vastaus on, että pitää mennä ulos. Joten unohdetaan nämä aivastussaivartelut ja lastenhoito-ongelmat. Jos on pakko ottaa lapset/vauvat mukaan ja jos vauva/lapset alkavat huutamaan (ei siis mitään pientä kitinää), on kohteliasta mennä ulos. Onko jonkun vaikea ymmärtää sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuulunut, että jos vauva huutaa? Ja siihen vastaus on, että pitää mennä ulos. Joten unohdetaan nämä aivastussaivartelut ja lastenhoito-ongelmat. Jos on pakko ottaa lapset/vauvat mukaan ja jos vauva/lapset alkavat huutamaan (ei siis mitään pientä kitinää), on kohteliasta mennä ulos. Onko jonkun vaikea ymmärtää sitä?

Vierailija
24/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
25/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itsellä ei ole mummoloita, joihin lapset aina laitetaan, kun ollaan menossa johonkin tilaisuuteen, vaan palkataan kotiin tuntematon hoitaja isolla rahalla, päiväksi pariksi tai useammaksi ja jätetään lapset ihan huoletta tämän ihmisen hoiviin.

Jos on itsellä aina hoitopaikka lapsille minuutin viiveellä, ehkä sitä ei sitten vaan voi ymmärtää, että kaikilla ei niin ole tai että joidenkin suvuissa kaikki juhlat ovat perhejuhlia, eikä niissä ole ala-tai yläikärajaa.

Vierailija
26/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan jo pelkästään siitä syystä että vauvani oli äidilleni rakkaimpia olentoja maailmassa ja tiedän että hän olisi ehdottomasti tahtonut lapsenlapsensa hautajaisiin, itki tai ei. Meidän vauva kyllä nukkui koko ajan, mutta esikoinen sai liikkua ja höpistä vapaasti, pappi kävi minulle etukäteen sanomassa että anna lapsen olla niinkuin hän tahtoo, älä yritä rajoittaa ja pitää väkisin hiljaa. Jos menee hiekkaämpärille kuten monet yrittää niin hän sitten tulee väliin :) Mielestäni tosi hyvä, sain täysillä keskittyä minulle raskaisiin hautajaisiin ilman että piti koko ajan kytätä lapsia. Jos vauva olisi huutanut niin tuskin olisin mennyt ulos, minulle tilaisuus oli niin tärkeä. Jos olisi ollut hysteerinen niin ehkä mies olisi sitten vienyt vähäksi aikaa ulos.

Vierailija
27/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me jätettiin isomummon hautajaisista kaks lasta kotiin, niin pappani tuli monta kertaa sanomaan että olisitta ottaneet. Ja oli tosissaan pahoittanut mielensä siittä ettei pojat olleet mukana.

Ja otan osaa äitisi pois menosta.

Vierailija
28/28 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta se on eri asia, ketä mikäkin lohduttaa. Oman vaarini hautajaisiin mummoni ja isäni sisarukset - siis lähimmät surijat - nimenomaan pyysivät lasten tuomista " vaikkeivät osaisikaan käyttäytyä, että olisi edes jotain hyvääkin mukana" . Koska he olivat lähisurijat, ei ole mitään väliä, mitä kaukaisemmat serkunkumminkaimat ajattelivat.

Jos vauva aloittaa ihan tolkuttoman huudon kesken eikä mikään auta niin kannattaa mennä ainakin käymään muualle. Ja mielestäni tämän voi tehdä se vanhemmista kumman lähisukulaista ei olla siunaamassa. Av tyyliin täällä ollaan vain äidin kimpussa, mutta yhtä hyvin vauvaa voi lähteä isäkin rauhoittelemaan.

Ja mun mielestä jos vauva rauhoittuu liikkeessä voi myös esim. mennä kanniskelemaan vauvaa kirkon (tai missä ollaankin) takaosaan. Vähän kitisevän vauvan kanssa voi istua ihan paikallaankin.

Mun mielestä tässä tapauksessa vauvan kanssa ei tarvitse lähteä pois niin herkästi mitä esim. jossain häissä tai kummin kaiman hautajaisissa. Lapsen lapsi on lähisukua ja jos käyttäytyminen jotain vainajan entistä naapuria tms. haittaa niin voi voi. Luonnollisesti tilanne on eri jos itse on jonkun vieraamman hautajaisissa, silloin herkemmin pois itkevän vauvan kanssa.

Ja jos mä mietin itseäni siellä arkussa niin hautajaisissa saa vauvat käyttäytyä just niin kuin nyt sattuu käyttäytymään. Pääasia että olisivat paikalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi