Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta May's galgo rescuesta tai Galgos del Fénixistä?

Vierailija
10.04.2026 |

Millaisia kokemuksia ihmisillä on May's galgo rescuesta tai Galgos del Fénixistä? Ovatko luotettavia toimijoita?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan niin että valitettavasti Vatkuli on nyt jo edesmennyt? Artikkelissa mainitaan yhdistys jonka kautta se päätyi Suomeen.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/espanjasta-suomeen-muuttanut-vatkul…

Vierailija
2/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Mays Galgo Rescuesta huonoja kokemuksia, nimenomaan luotettavuuden osalta. 
Mulle oli sovittuna sellaisen koiran kotikokeilu, jota olimme mun toisen, jo aikuisen koiran kanssa käyty treffaamassa ja josta molemmat olimme tykänneet ja hän myös meistä. Sitten yhtäkkiä kaikenlaiset jo sovitut asiat alkoivat muuttua. Yhtäkkiä ilmoitettiin, että tälle samalle koiralle olisikin tarjolla toinen koti, joka olisi valmis ottamaan koiran suoraan, ilman kokeiluja ja näkemättä tätä ensin ja että tällainen koti menisi etusijalle.

Olin tosi ymmälläni, kun asia oli jo sovittu ja itse nimenomaan ajattelin, että se oli hyvä asia edetä rauhassa koirien ehdoilla, tavata pari kolme kertaa ja sitten kokeilla rauhassa, miten homma toimisi näiden aikuisten koirien kesken arjessa. 

Koko hommassa soi hälytyskellot koko ajan ja koin vahvasti, että mua manipuloitiin ja painostettiin ottamaan koira mahdollisimman nopeasti, koin, että olin "hankala", kun halusin tietää mahdollisimman paljon koiran taustasta ja tutustuttaa koirat toisiinsa rauhassa ja mua ihan haukuttiin puhelimessa päättämättömäksi, kun olisin halunnut koeajan (mitä he kuitenkin tarjoavat muillekin) ja sanottiin, että muissa yhdistyksissä ei ole mitään koeaikaa (minkä tiedän, ettei se pidä paikkaansa). Oli tunne, että heille mieluisin koiranottaja olisi impulsiivinen "ihastuja", joka ottaa eläimen kuin heräteostoksena. Lisäksi keskustelin koko ajan ristiin kahden eri ihmisen kanssa, mikä oli tosi sekavaa, enkä hahmottanut, mitkä heidän vastuualueensa olivat ja miksi mun piti jutella samat asiat koko ajan näiden kahden ihmisen kanssa. Se oli yhtä rikkinäistä puhelinta. Lopulta, kun pyysin, että oltaisiin voitu hoitaa adoptio loppuun vain toisen näistä ihmisistä kanssa, ilmoitettiin mulle, että he eivät voi luovuttaa koiraa ihmiselle, joka ei halua olla tekemisissä heidän yhdistyksen puheenjohtajan kanssa (joka siis oli tämä toinen ihminen). Yritin vielä soittaa tälle PJ:lle, mutta hän ei vastannut mun puheluun. 

Kaiken kaikkiaan todella sekava keissi ja olin lopulta ihan helpottunut siitä, että meille ei tullut koiraa tämän yhdistyksen kautta, mutta valitettavasti en voi suositella kyseistä yhdistystä kenellekään ja tais itselläkin nyt mennä maku koko rescue-toiminnasta.

Galgos del Fenixistä olen kuullut ystävien kautta ihan positiivista juttua. He kuulemma ainakin haastattelevat kodit kunnolla ja miettivät tarkemmin, mihin kotiin mikäkin koira sopii. He toimivat kai vähän paremmin koirien ehdoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä en ole kuullut positiivisia juttuja, mutta jälkimmäisestä kyllä. Yksi tuttava toimii heille kotihoitajana ja vaikuttaa ihan asialliselta yhdistykseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi