Meikkaatteko jouluaattona?
Kommentit (47)
Kyllä meikkaan, koska meikkaan kevyesti muutenkin lähes joka päivä (en täysin kotipäivinä, jotka vietän tyyliin pyjamassa tai mökillä). Jouluaattona mukana on lähes aina lähisukulaisia, ollaan joko meillä tai äitini luona. Myös kattaukseen panostetaan, joten tuntuisi hassulta istua juhla-aterialla verkkarit jalassa meikittömänä, hiukset jollain sotkuponnarilla. Ei nyt ihan juhlavaatteisiin pukeuduta, mutta esim. siistiin mutta mukavaan neulemekkoon tai neuleeseen ja housuihin.
Mieheni lapsuudenkodissa joulu vietettiin verkkareissa, kattauskin oli ihan tavallinen. Kun hän tuli mukaan minun sukuni joulun viettoon, hän halusi ehdottomasti alkaa viettää myös joulua tällä tavoin kuin itse olen aina tottunut. Näin joulu tuntuukin juhlalta, eikä tavalliselta kotipäivältä. Joulu- ja tapaninpäivä on sitten erikseen. Jos ei tule vieraita tai lähdetä itse kylään, ollaan rennommin vaikka siinä pyjamassa jos siltä tuntuu.
Meikkaan ja laitan myös hiukset. Vähän paremmat vaatteet myös. Juhlan mukaisesti.
Miksi pitäisi, kun en tee sitä muutenkaan juuri koskaan.
En meikkaa. Meidän perheessä on tapana käydä joulusaunassa ennen jouluaaton päivällistä. Ei ole järkeä sotkea kasvojaan saunan jälkeen. Vain kosteusvoidetta.
Mutta joulunalus viikolla, käyn ottamassa kestovärjäytyksen ripsiin ja kulmiin.
Sekä leikkauttamassa hiukset.
Meikkaan, koska koen että juhlava päivä kattauksia myöten. Kunnioitan myös läheisiäni sillä että meikkaan ja laittaudun, myös juhlavammat korut ja vaatteet. Joulu on mulle iso juhla, vuoden tärkein. Meikkaan toki muutenkin lähes joka päivä, ellei nyt sitten ole täysin kotipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meikkaan, koska meikkaan kevyesti muutenkin lähes joka päivä (en täysin kotipäivinä, jotka vietän tyyliin pyjamassa tai mökillä). Jouluaattona mukana on lähes aina lähisukulaisia, ollaan joko meillä tai äitini luona. Myös kattaukseen panostetaan, joten tuntuisi hassulta istua juhla-aterialla verkkarit jalassa meikittömänä, hiukset jollain sotkuponnarilla. Ei nyt ihan juhlavaatteisiin pukeuduta, mutta esim. siistiin mutta mukavaan neulemekkoon tai neuleeseen ja housuihin.
Mieheni lapsuudenkodissa joulu vietettiin verkkareissa, kattauskin oli ihan tavallinen. Kun hän tuli mukaan minun sukuni joulun viettoon, hän halusi ehdottomasti alkaa viettää myös joulua tällä tavoin kuin itse olen aina tottunut. Näin joulu tuntuukin juhlalta, eikä tavalliselta kotipäivältä. Joulu- ja tapaninpäivä on sitten erikseen. Jos ei tule vieraita tai lähdetä itse kylään, ollaan rennommin vaikka siinä pyjamassa jos siltä tuntuu.
Hehe, mieskin alkoi meikata kun tuli mukaan teidän sukunne joulun viettoon. :D :D
En meikkaa. Ollaan muutenkin rennosti kotivaatteissa.
Meikkaan, laitan koruja ja pukeudun söpöön punaiseen joulumekkoon.
M30
Vierailija kirjoitti:
Peikko? Ilman meikkiä on kaunein. Ap
Jotkut eivät ole luonnonkauniita. Heidän pitää laittaa meikkiä.
En, meikkaan ehkä kerran viidessä vuodessa.
En meikkaa, joulu menee leggareissa ja neulepuserossa, ollaan miehen kanssa kaksin.
Laitan sen perussetin, joka kuuluu ihmisten ilmoilla liikkumiseen eli jonkun verran meikkiä, hiukset jotenkin suht siististi ja joku neulemekko päälle. Aattona käyn vanhemmilla, jossa perhettä kylässä. Jos olisin vain kotona, olisin ihan "pieruverkkareissa".
Meikkaisin ihan mielelläni, mutta en saletisti taaskaan ehdi. Meillä on pieniä lapsia, ja sukulaiset tulevat meille joululounaalle ja saunaan. Yleensä käyn nopeasti kiskomassa juhlavaatteet päälle silloin kun vieraiden autot ovat jo pihassa, ja sitten jatkuu ruokien teko. pöytään kantaminen, lasten vahtiminen ja paikkojen keksiminen tuliaiskukille ja ja -ruuille. Ehtisin meikata sitten illalla lasten sammuttua.
Ehkä sitten muutaman vuoden päästä.
Tietenkin, näytän ihan petolinnunpersereiältä ilman meikkiä.
En meikkaa. Mökillä jouluna siskon kanssa ja saunotaan ja paljuillaan luultavasti pitkin aattoa. Ei mitään tarvetta pukeutuakaan kuin rentoihin oloasuihin.
En meikkaa, koska en meikkaa vuoden muinakaan päivinä.
Kyllä mekin pukeudumme siistimmin, mutta emme jäykästi! Joulu on iloinen ja rento juhla, ei stressiä. Ei pönötystä. Ap