Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikkaatteko jouluaattona?

Vierailija
07.12.2023 |

Minä en todellakaan. Perheen kesken ollaan.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin pukeudumme siistimmin, mutta emme jäykästi! Joulu on iloinen ja rento juhla, ei stressiä. Ei pönötystä. Ap

Vierailija
22/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meikkaan, koska meikkaan kevyesti muutenkin lähes joka päivä (en täysin kotipäivinä, jotka vietän tyyliin pyjamassa tai mökillä). Jouluaattona mukana on lähes aina lähisukulaisia, ollaan joko meillä tai äitini luona. Myös kattaukseen panostetaan, joten tuntuisi hassulta istua juhla-aterialla verkkarit jalassa meikittömänä, hiukset jollain sotkuponnarilla. Ei nyt ihan juhlavaatteisiin pukeuduta, mutta esim. siistiin mutta mukavaan neulemekkoon tai neuleeseen ja housuihin. 

Mieheni lapsuudenkodissa joulu vietettiin verkkareissa, kattauskin oli ihan tavallinen. Kun hän tuli mukaan minun sukuni joulun viettoon, hän halusi ehdottomasti alkaa viettää myös joulua tällä tavoin kuin itse olen aina tottunut. Näin joulu tuntuukin juhlalta, eikä tavalliselta kotipäivältä. Joulu- ja tapaninpäivä on sitten erikseen. Jos ei tule vieraita tai lähdetä itse kylään, ollaan rennommin vaikka siinä pyjamassa jos siltä tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan ja laitan myös hiukset. Vähän paremmat vaatteet myös. Juhlan mukaisesti. 

Vierailija
24/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi, kun en tee sitä muutenkaan juuri koskaan.

Vierailija
25/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa.  Meidän perheessä on tapana käydä joulusaunassa ennen jouluaaton päivällistä. Ei ole järkeä sotkea kasvojaan saunan jälkeen. Vain kosteusvoidetta.

Mutta joulunalus viikolla, käyn ottamassa kestovärjäytyksen ripsiin ja kulmiin.

Sekä leikkauttamassa hiukset.

Vierailija
26/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, koska koen että juhlava päivä kattauksia myöten. Kunnioitan myös läheisiäni sillä että meikkaan ja laittaudun, myös juhlavammat korut ja vaatteet. Joulu on mulle iso juhla, vuoden tärkein. Meikkaan toki muutenkin lähes joka päivä, ellei nyt sitten ole täysin kotipäivä.

Vierailija
27/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meikkaan, koska meikkaan kevyesti muutenkin lähes joka päivä (en täysin kotipäivinä, jotka vietän tyyliin pyjamassa tai mökillä). Jouluaattona mukana on lähes aina lähisukulaisia, ollaan joko meillä tai äitini luona. Myös kattaukseen panostetaan, joten tuntuisi hassulta istua juhla-aterialla verkkarit jalassa meikittömänä, hiukset jollain sotkuponnarilla. Ei nyt ihan juhlavaatteisiin pukeuduta, mutta esim. siistiin mutta mukavaan neulemekkoon tai neuleeseen ja housuihin. 

Mieheni lapsuudenkodissa joulu vietettiin verkkareissa, kattauskin oli ihan tavallinen. Kun hän tuli mukaan minun sukuni joulun viettoon, hän halusi ehdottomasti alkaa viettää myös joulua tällä tavoin kuin itse olen aina tottunut. Näin joulu tuntuukin juhlalta, eikä tavalliselta kotipäivältä. Joulu- ja tapaninpäivä on sitten erikseen. Jos ei tule vieraita tai lähdetä itse kylään, ollaan rennommin vaikka siinä pyjamassa jos siltä tuntuu. 

Hehe, mieskin alkoi meikata kun tuli mukaan teidän sukunne joulun viettoon. :D :D

Vierailija
28/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Ollaan muutenkin rennosti kotivaatteissa.

Vierailija
29/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan, laitan koruja ja pukeudun söpöön punaiseen joulumekkoon.

M30

Vierailija
30/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peikko? Ilman meikkiä on kaunein. Ap

Jotkut eivät ole luonnonkauniita. Heidän pitää laittaa meikkiä.

Vierailija
31/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meikkaan ehkä kerran viidessä vuodessa.

Vierailija
32/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, joulu menee leggareissa ja neulepuserossa, ollaan miehen kanssa kaksin.

Vierailija
33/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sen perussetin, joka kuuluu ihmisten ilmoilla liikkumiseen eli jonkun verran meikkiä, hiukset jotenkin suht siististi ja joku neulemekko päälle. Aattona käyn vanhemmilla, jossa perhettä kylässä. Jos olisin vain kotona, olisin ihan "pieruverkkareissa". 

Vierailija
34/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaisin ihan mielelläni, mutta en saletisti taaskaan ehdi. Meillä on pieniä lapsia, ja sukulaiset tulevat meille joululounaalle ja saunaan. Yleensä käyn nopeasti kiskomassa juhlavaatteet päälle silloin kun vieraiden autot ovat jo pihassa, ja sitten jatkuu ruokien teko. pöytään kantaminen, lasten vahtiminen ja paikkojen keksiminen tuliaiskukille ja ja -ruuille. Ehtisin meikata sitten illalla lasten sammuttua.

Ehkä sitten muutaman vuoden päästä.

Vierailija
35/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin, näytän ihan petolinnunpersereiältä ilman meikkiä.

Vierailija
36/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ja runsaasti.

Vierailija
37/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tykkää sauna puhtaasta.

Vierailija
38/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa. Mökillä jouluna siskon kanssa ja saunotaan ja paljuillaan luultavasti pitkin aattoa. Ei mitään tarvetta pukeutuakaan kuin rentoihin oloasuihin.

Vierailija
39/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaattona ollaan kännissä.

Vierailija
40/47 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa, koska en meikkaa vuoden muinakaan päivinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi