Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erottiin riitaisasti

Vierailija
06.12.2023 |

Mies kohteli minua huonosti, välinpitämättömästi. Saneli millainen minun pitää olla ja käytti kiltteyttäni hyväkseen. Sain tarpeekseni ja räjähdin, en enää jaksanut. Mies yritti vierittää kaikki syykseni, hänessä itsessään ei ollut ongelmaa. Meille tuli iso riita ja erottiin. Estin miehen puhelimesta enkä halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä enää koskaan, hän satutti niin paljon. Kuitenkin itkettää ja on voimaton olo, surettaa. Ei jaksa tällaista elämää. Voisin vain hävitä jonnekin pimeyteen ja herätä kun olen taas vahva. Auttakaa miten selviän tästä eteenpäin.. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiröinen vierittää kaiken toisen syyksi. Puhuu paljon vapaudesta kyllä. Sellaiselle vapaus tarkoittaa oikeutusta loukata toista mielensä mukaan ilman että häntä saisi siitä kritisoida. Sairaita ihmisiä.

Olet idiootti. Persoonallisuushäiriötään ei ihminen itse itselleen valitse. Narsismi ja epäsosiaalisuus, nämä kaksi tekevät ihmisestä ns. pahoja. Loput kärsivät itse yhtä paljon elleivät enemmän kun persoonallisuushäiriö romuttaa kaiken. Olet idiootti.

Elämä on valintoja. Keskitiellä on helppoa ja rauhaisaa kulkea myrkyllisen reunan koettuaan.

Vierailija
22/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuushäiröinen vierittää kaiken toisen syyksi. Puhuu paljon vapaudesta kyllä. Sellaiselle vapaus tarkoittaa oikeutusta loukata toista mielensä mukaan ilman että häntä saisi siitä kritisoida. Sairaita ihmisiä.

Olet idiootti. Persoonallisuushäiriötään ei ihminen itse itselleen valitse. Narsismi ja epäsosiaalisuus, nämä kaksi tekevät ihmisestä ns. pahoja. Loput kärsivät itse yhtä paljon elleivät enemmän kun persoonallisuushäiriö romuttaa kaiken. Olet idiootti.

Eipä kai ne narsistitkaan valitse sinällään. Oli se persoonallisuushäiriö mikä tahansa, niin se voi toisen elämästä tehdä yhtä helvettiä. Meinaatko tosiaan että sitä paskaa pitää jäädä sietämään, kun "on sillä itselläänkin niin vaikeaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi olla myös kyvyttömyydestä kommunikaatioon tai osaamattomuudesta riidellä. Hyvin yleistä. Etsitään "viimeistä sanaa", eikä tunnusteta toisen tuntemuksia oikeiksi. Kaivetaan pöydälle ikivanhoja asioita, joiden tarkoituksena on vain satuttaa toista. Eli ei pysytä siinä asiassa, mitä erimielisyys koskee.

Pitkään toistettuna tuo kaava näivettää suhteen, ja kunnioitus ja ihailu toista kohtaan menetetään, jolloin eroon ei ole enää pitkä matka. 

Mutta siis lopputulos on toki sama. Kyllästyminen toiseen tekee rakentavan keskustelun mahdottomaksi.

Vierailija
24/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai ne narsistitkaan valitse sinällään. Oli se persoonallisuushäiriö mikä tahansa, niin se voi toisen elämästä tehdä yhtä helvettiä. Meinaatko tosiaan että sitä paskaa pitää jäädä sietämään, kun "on sillä itselläänkin niin vaikeaa"?

Mistä päättelit niin? Et mistään, kuvittelet vain. Ph-ihminen kärsii todennäköisesti itsekin tietämättään ellei diagnoosia ole. Ei vapauta ph-ihmistä vastuustaan, tietenkään. Lokeroimalla et ole ph-ihmistä kummallisempi.

Vierailija
25/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se mt-ongelma mikä hyvänsä, niin ei se anna oikeutta kohdella toista huonosti. K*sipäisyyskin voi olla perittyä, mutta ei sitä tarvitse jäädä loppu elämäksi sietämään.

Vierailija
26/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä vaan ole lapsia ap? Kuulostatte molemmat aivan liian epäkypsiltä vanhemmiksi.

Vierailija
27/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän teillä vaan ole lapsia ap? Kuulostatte molemmat aivan liian epäkypsiltä vanhemmiksi.

😂 Jestas näitä kommentteja. Ei sulla sitten muuta ollut?

Vierailija
28/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten epäkypsyys ilmentyy mielestäsi apn osalta? Yksilöitkö sen. Ei mututarinoininta sitten, kiitos.

Vierailija
29/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli se mt-ongelma mikä hyvänsä, niin ei se anna oikeutta kohdella toista huonosti. K*sipäisyyskin voi olla perittyä, mutta ei sitä tarvitse jäädä loppu elämäksi sietämään.

Emme ole olleet eri mieltä tästä.

Vierailija
30/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuus ei ole mt-häiriö. Toki se voi niihin johtaa ja usein johtaakin.

Vierailija
31/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persoonallisuus ei ole mt-häiriö. Toki se voi niihin johtaa ja

Yksi häiriön selvimmistä ilmentymistä on jatkuva piittamattomuus yleisesti hyväksyttyinä pidetyistä käytösnormeista. Oikeutuksen tunnelukko hyvin vahva usein.

Vierailija
32/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni auttoi vastaavassa tilanteessa myrkyllisiä suhteita käsittelevä kirjallisuus (mm. Eevi Vuoristo, Jenni Kiviniemi), Youtube-kavavat (mm. dr Ramani, Narcdaily), podcastit. Eron jälkeen maailma oli harmaa usean kuukauden ajan. Pyrin tekemään itseäni miellyttäviä asioita mm. kävin hierojalla, kampaamossa, tapasin ihmisiä, aloitin harrastuksia. Vähitellen se tuotti tulosta. Heti jos meinasin antautua paluulle suhteeseen, laitoin esim. Eevi Minkkisen podcastin pyörimään. Ja tunne meni ohi. Epätoivon hetkiä tulee, mutta ne menee ohi. Voimia!  

Kiitos paljon vinkeistä! Kuuntelen mielelläni podcasteja ym joten tulen varmasti noihin tutustumaan. Yritän pitää kiinni omista harrastuksista ym mistä saa hyvää oloa itselle. Eniten pelottaa tää alku ja yksinäiset hetket. Mutta olen käynyt eron läpi aiemminkin elämässäni ja olen siitä selvinnyt. Se oli pitkä suhde, tämä viimeisin oli lyhyempi, pari vuotta. Tiedän että selviän tästä kyllä ajan kanssa. Ja olen tyytyväinen että suhde loppui kuitenkin nyt eikä seuraavat 10 vuotta olisi ollut yhtä helvettiä. Ap

Vierailija
33/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin käy kun nainen valitsee miehen ulkonäön perusteella. Varmaan tui ap vielä  käy panees sitä jännä miestä koska mies itkee että ota takas.

Vierailija
34/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ap irrottautui myrkyllisestä suhteesta.

Monesti näiden ehdottomien miesten jotka vierittävät oman huonon toimintansa kumppaninsa syyksi taustalla on turvattomuuden tunne joka kumpuaa jo lapsuudesta.

Ei pidä jäädä sellaisia hoivaamaan. Heitä ei vaan kukaan pysty millään määrällä rakkautta ja huomiota ehjäksi kukaan tekemään. Jos ap olisi jäänyt suhteeseen hän olisi vain uupunut lisää ja lisää. Tuollaiset miehet imevät kumppanistaan kaiken. Ennenkuin sitten vaihtavat lennosta seuraavaan.

Vierailija
35/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ap irrottautui myrkyllisestä suhteesta.

Monesti näiden ehdottomien miesten jotka vierittävät oman huonon toimintansa kumppaninsa syyksi taustalla on turvattomuuden tunne joka kumpuaa jo lapsuudesta.

Ei pidä jäädä sellaisia hoivaamaan. Heitä ei vaan kukaan pysty millään määrällä rakkautta ja huomiota ehjäksi kukaan tekemään. Jos ap olisi jäänyt suhteeseen hän olisi vain uupunut lisää ja lisää. Tuollaiset miehet imevät kumppanistaan kaiken. Ennenkuin sitten vaihtavat lennosta seuraavaan.

Itse myös mietin että jos suhde olisi jatkunut olisin uupunut täysin kun en pystyisi olemaan enää aito oma itseni. Ap

Vierailija
36/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies kohteli minua huonosti, välinpitämättömästi. Saneli millainen minun pitää olla ja käytti kiltteyttäni hyväkseen."

Voisitko avata, minkälaisia tekoja ja sanomisia nämä olivat käytännössä?

Vierailija
37/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies kohteli minua huonosti, välinpitämättömästi. Saneli millainen minun pitää olla ja käytti kiltteyttäni hyväkseen."

Voisitko avata, minkälaisia tekoja ja sanomisia nämä olivat käytännössä?

Esimerkkejä: en saanut ottaa esiin suhteessa olevia mieltä painavia asioita, hän ilmoitti ajoittain tarvitsevansa omaa aikaa eikä häneen saanut ottaa tuolloin yhteyttä, hän kertoi miten minun pitää muuttaa itseäni esim kuinka puhun tai että en saa tavata miespuolista ystävääni, jos minä olin surullinen jostain hän ei välittänyt vaan hehkutti omia asioita, hän kävi juhlimassa eikä ilmoitellut mitään pariin päivään sen jälkeen, hän syytti minua käytännössä kaikista erimielisyyksistä, hyökkäsi vastaan, itse hän ei koskaan pyytänyt mitään anteeksi. Siinä muutama. Ap

Vierailija
38/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun pääsit tuollaisesta suhteesta pois. 

Vierailija
39/39 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa suhteessa on ollut myös jotain hyvää. Tottakai ero itkettää. Muista kuitenkin mitä huonoa on ollut, koska se on se syy miksi ei pidä palata yhteen. Oot varmasti yrittänyt tarpeeksi tuon suhteen eteen.

Anna aikaa itsellesi. Asiat järjestyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän