Vai ei nykyaikaisessa sodankäynnissä käytetä miinoja?
Käytetään ja paljon!
"Ukrainan joukot olivat odottaneet, että edessä on miinoja, mutta miinakenttien tiheys yllätti. Maasta löytyi jopa suoranaisia miinakasoja."
&
"Moni Ukrainassa ja lännessä aliarvioi Venäjän kyvyn toipua katastrofaalisista tappioista ja hyödyntää sen vahvuuksia: miesvoimaa, miinoja ja halua uhrata sotilaitaan mittakaavassa, jota harvat muut maat voivat hyväksyä."
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Eivät Ukrainan joukot ainakaan näytä noista miinakentistä pääsevän läpi. Tehokasta toimintaa Venäjältä. Tuo juttuhan huipentui ukrainalaisten kärsimään lähes infernaaliseen tappioon.
Put in on saanut Venäjän armeijan alkuvaikeuksien jälkeen kovaan iskuun.
Olen edelleen toki Ukrainan puolella, mutta realiteetit ovat realiteetteja.
Itsekin olen Ukrainan puolella, mutta se on myönnettävä että ihmeen hyvin Venäjä sai organisoitua nuo joukkonsa uudelleen alun sekoilun jälkeen vaikka sen liikekannallepanolle naurettiin jne. Ja sanotaan heistä mitä tahansa, he oppivat koko ajan ja ovat Ukrainan kanssa ainoat maailman maat, jolla on kokemusta suursodasta. Muilla ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän yksi kovimmista aseista, nyrkeistä, ovat juurikin miinat. Ja me luovuimme niistä vapaaehtoisesti. Seinähullua! Venäjähän on päävihollisemme nyt ja aina.
Jalkaväkimiinat ovat ikään kuin unohtuneet johonkin PV:n varastoon. Oletko lukenut yhtään artikkelia kuvamateriaalin kera, jossa kerrotaan niiden hallitusta räjäyttämisestä? Rajan voi miinoittaa vaikka heti kun lumi ja routa lähtee maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät Ukrainan joukot ainakaan näytä noista miinakentistä pääsevän läpi. Tehokasta toimintaa Venäjältä. Tuo juttuhan huipentui ukrainalaisten kärsimään lähes infernaaliseen tappioon.
Put in on saanut Venäjän armeijan alkuvaikeuksien jälkeen kovaan iskuun.
Olen edelleen toki Ukrainan puolella, mutta realiteetit ovat realiteetteja.
Itsekin olen Ukrainan puolella, mutta se on myönnettävä että ihmeen hyvin Venäjä sai organisoitua nuo joukkonsa uudelleen alun sekoilun jälkeen vaikka sen liikekannallepanolle naurettiin jne. Ja sanotaan heistä mitä tahansa, he oppivat koko ajan ja ovat Ukrainan kanssa ainoat maailman maat, jolla on kokemusta suursodasta. Muilla ei sitä ole.
Ainahan se niillä menee niin. Ensin sekoilua (talvisota), sitten lisää sekoilua (Barbarossan alku), kunnes jollakin helvetin ilveellä alkavat saada hommaa kohdilleen (Moskovan taistelu 1941) ja lopulta vaakakuppi kääntyy kokonaan (Stalingrad) ja sitten mentiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän yksi kovimmista aseista, nyrkeistä, ovat juurikin miinat. Ja me luovuimme niistä vapaaehtoisesti. Seinähullua! Venäjähän on päävihollisemme nyt ja aina.
Jalkaväkimiinat ovat ikään kuin unohtuneet johonkin PV:n varastoon. Oletko lukenut yhtään artikkelia kuvamateriaalin kera, jossa kerrotaan niiden hallitusta räjäyttämisestä? Rajan voi miinoittaa vaikka heti kun lumi ja routa lähtee maasta.
Rovajärvellä hävitettiin jalkaväkimiinoja massaräjäytyksillä. Mistäkö tiedän? Olin itse siellä. Muita miinoja tietysti on, eikä niitä kielletty Ottawan sopimuksessa.
Mitäs jos Putte voittaakin? Olin ihan varma, että se syrjäytetään, mutta nyt olen tajunnut että näin ei tule käymään.
siihenkö loppu juvan katkatus ? :D
En löytänyt hallitusohjelmasta mainintaa jalkaväkimiinojen palauttamisesta. Miksi?