Suomi saanut jo monta vuotta noottia EU:lta että sosiaalituet ovat täällä liian matalia kansalaisten huonoon ostovoimaan nähden
-Tuet aivan liian matalat Suomen hintatasoon nähden
-Ihmisillä ei todellista kulutus- ja ostovoimaa
-Palkat liian matalat, varsinkin niillä matalapalkka-aloilla
Mitä tekee perskokkarehallitus?
- Kurjistaa kaikkien köyhimpien oloja entisestään.
TÄMÄ MUISTETAAN!
Seuraavalla kaudella teidät äänestetään Wíttuun sieltä Arkadianmäeltä ja lätkäistään hyvätuloisille 50% verotus ja rikkaille 60%.
Jos tätä halusitte, en tiedä, mutta saamaan tulette, on meinaan aivan satavarmaa.
Kommentit (78)
Noottia ja noottia. Mikä EU-maa noudattaa Suomea tarkemmin kaikkia mahdollisia kriteereitä? Välittääkö joku Italia tai Kreikka tuon taivaallista muiden mielipiteistä?
Jos nyt halutaan nostaa tuet ja palkat vaaditulle tasolle, voisi olla aika kääntyä EU:n puoleen ja vaatia sieltä ne rahat. Tällä maalla ei ole enää varaa maksaa enempää. Ennen olisi voinut devalvoida ja revalvoida, mutta euroa ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä EU-maassa on korkeammat tuet? Saisinko lähteen?
Tanska ja Ranska taisivat olla parhaimmistoa EU-maista.
Ja myös ainoat joissa tuet ovat Suomea korkeammat.
Vierailija kirjoitti:
Kokkareet haluavat klassisen or*jayhteiskunnan jossa köyhälistö palvelee herroja jotka istuvat torneissaan mussuttamassa sisäfilettä, lohta ja kaviaaria köyhän massan sortamisen kustannuksella. Joka ei tätä ymmärrä on kyllä elänyt melkoisen kiven alla koko elämänsä.
Ei halua. Opettele lukemaan. Lue vaikka kokoomuksen puolueohjelma.
Orjayhteiskunta saadaan, kun EU päättää köyhdyttää koko kansan palvelemaan suuryrityksiä orjapalkalla. Komissaarit pröystäilevät kansan kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Paljonko enemmän tukia maksetaan verrattuna Suomeen?
kokoomus on käytännössä barbaarisilla toimillaan ja puheillaan pienituloisia vastaan katkaissut välinsä ihmisiin. Kun tämä hallitus kaatuu tai aika loppuu, voi kokoomuksella olla vaikeat ajat edessään, sitä niittää mitä on nyt kylvänyt, joka laittaa pahaa kiertämään, se itse joutuu sen ennemmin tai myöhemmin kohtaamaan, se on karman väistämätön laki!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotus on varkautta. Ihan sama mistä tukisummasi pieraiset, mutta älä vie toisen rahoja niitä rahoittaaksesi. Verotus on varkautta.
Haluaisitko oikeasti maksaa kaiken itse? Terveydenhoidonkin?
Voisitko sinä maksaa minun elatukseni, kun minua ei huvita mennä töihin ja haluan asua tässä keskustassa, koska kaveritkin ovat täällä? Haluan syödä hyvin viisi kertaa päivässä ja tilaa pitää olla riittävästi, koska yksiössä ahdistun. Maksa tililleni ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja missä muualla on ylipäätään vastikkeettomia tukia?
EU-maissa on sosiaaliturva.
Lähde? Minkä suuruinen se on eri maissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde? Paljonko enemmän tukia maksetaan verrattuna Suomeen?
List of countries by social welfare spending - Wikipedia Googlaa tuollainen lista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea vaikka tämä:
https://blogi.thl.fi/miksi-suomen-perusturvan-taso-on-jatkuvasti-euroop…
Käytännössä kaikki maat ovat saaneet huomautuksen. Suomen systeemissä ja Euroopan neuvoston tulkitsemisessa on se iso outous, ettei se laske Suomen asumistukia sosiaaliturvaksi. Sen takia Suomi käytännössä on saanut huomaukåtukset! Kaikki suhteutetaan maan mediatuloon eli jos olisimme kommunistinen maa ja kaikki tienaisi 500€ kuussa, niin kukaan ei olisi Euroopan neuvoston tulkinnan mukaan köyhä.
Laskeehan. Kannattaa lukea myös mitä asumistuesta sanotaan yleisesti.
https://valtioneuvosto.fi/-//1271139/sosiaalisten-oikeuksien-komitealta…
-eri
Ei laske. Se on täydentävä etuus, jota ei Eurooppa Neuvosto
Palkkarakennetilaston mukaan tämän hetken mediaanipalkka Suomessa on 3 315 euroa kuukaudessa. En tiedä mistä olet oman lähdetietosi saanut mutta tämä löytyy helposti. Eli tuosta summasta 40% on 1326€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkareet haluavat klassisen or*jayhteiskunnan jossa köyhälistö palvelee herroja jotka istuvat torneissaan mussuttamassa sisäfilettä, lohta ja kaviaaria köyhän massan sortamisen kustannuksella. Joka ei tätä ymmärrä on kyllä elänyt melkoisen kiven alla koko elämänsä.
Orjayhteiskunta saadaan, kun EU päättää köyhdyttää koko kansan palvelemaan suuryrityksiä orjapalkalla. Komissaarit pröystäilevät kansan kustannuksella.
Kokkareen klassinen hämäysyritys. Ja kokoomuksen puolueohjelman lukeneena, voin kertoa että se aiheuttaa valveutuneessa lukijassa 24h pitkän naurukohtauksen, kun on ilmeisesti kirjoittanut joku ÄÖ 60:llä varustettu Rydmanin kaltainen ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö täällä on helppo lusmuilla työhaluttomien.
Ei se vaikeata ole se on totta, mutta kokeilepa olla vuoden työttömänä ja sitten alkaa hakea töitä. Ei ehkä enää onnistukaan, kun sinutkin on leimattu työhaluttomaksi tuilla lorvijaksi. Kummasti muuten aina viimeisellä viikolla ennen tukia joutuu kaupassa katsomaan tarkkaan mihin rahat vielä riittävät, että se niistä suurista tuista.
Tuo on aika hankalaa eli siis ensin lusmuilla eri tekosyillä vuosi työttömänä ja ryhtyä vasta sitten hakemaan töitä. Ei tuollaista kukaan normaali ihminen mene tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotus on varkautta. Ihan sama mistä tukisummasi pieraiset, mutta älä vie toisen rahoja niitä rahoittaaksesi. Verotus on varkautta.
Voisitko sinä maksaa minun elatukseni, kun minua ei huvita mennä töihin ja haluan asua tässä keskustassa, koska kaveritkin ovat täällä? Haluan syödä hyvin viisi kertaa päivässä ja tilaa pitää olla riittävästi, koska yksiössä ahdistun. Maksa tililleni ole hyvä.
Kyllä se tulee halvemmaksi minulle kuin alkaa maksella kaikkia terveydenhoitokuluja itse. Joten mieluummin tällainen systeemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, aivan vapaasti voivat kaikki heittäytyä yhteiskunnan tuille. Miksei tällaista joukkopakoa töistä tapahdu?
Miksi juuri sinä pysyt töissä, kun voisit vaihtaa ilottoman puurtamisen tuilla juhlimiseen?
Eikö houkutakaan oikeasti? Kuitenkin katkerasti kadehdit osattomia.
Ne jotka sanoo EU:n erehtyneen, mitä se kertoo EU:sta että vuodesta toiseen tulee sama nootti Suomeen? Kumpi on epäpätevä, Suomi vai EU?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afrikkakomissaarikin on turvonnut valtavan kokoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka sanoo EU:n erehtyneen, mitä se kertoo EU:sta että vuodesta toiseen tulee sama nootti Suomeen? Kumpi on epäpätevä, Suomi vai EU?
Suomi on antanut vastauksena vain epämääräistä selittelyä "erilaisista" tuista, joista perusturva olevinaan koostuu mutta jättää kertomatta että ei niitä saa todellisuudessa yhtäaikaa.
Halla-aho jos pääsee presidentitksi, niin tuet laskee entisestään. Vaalikoneen vastausten perusteella on sitä mieltä, että tuet on liian hyvät. Omaa palkkaansa ei ole valmis pienentämään. Ainakin on suoraselkäinen ja myöntää asian, siitä voin hänelle kehuja antaa.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho jos pääsee presidentitksi, niin tuet laskee entisestään. Vaalikoneen vastausten perusteella on sitä mieltä, että tuet on liian hyvät. Omaa palkkaansa ei ole valmis pienentämään. Ainakin on suoraselkäinen ja myöntää asian, siitä voin hänelle kehuja antaa.
Muuten hyvää pelottelua, mutta presidentillä ei ole valtaa noihin asioihin.
EU-maissa on sosiaaliturva.