Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos vaan PUULÄMMITTÄJÄT! Nytkin sisälle tulee savun hajua ja niitä pienhiukkasia jotka kulkeutuvat aivoihin asti

Vierailija
06.12.2023 |

Vaikka asun uudessa kerrostalossa jossa on viimeisintä LVI-tekniikkaa. 

Kommentit (171)

Vierailija
41/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakansavuko ei valittajia haittaa? Ja parvekkeella saa muuten grillata. Kynttilän poltto sisällä vasta aiheuttaakin pienhiukkaspäästöjä. Liikenne ulkona puhumattakaan räkäklimpeistä kadulla ja koiranpaskoista kuivuttuaan nousee ilmaan saasteena.

Vierailija
42/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista päivää, etteikö joku valittaisi jostain.Valittamisella, kun ei ole mitään vaikutusta, lähinnä saa muiden naurut päälleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole takkaa eikä puusaunaa mutta silti naapuri jaksa räkyttää tupakoinnistani.Matkaa on 20 metriä eikä varmaan mene sinne kuin savun haamu mutta silti tulee tontin rajalle yskimään.

Taidakin rakennuttaa takan niin saa naapuri kunnolla yskittävää kun  tuuli vie savut sinne päin!

Vierailija
44/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa istua tässä sohvalla takkatulen ääressä. Kunhan pellin saa kiinni, uunipuolelle laitetaan tämän päivän ruuat valmistumaan. 

Vierailija
45/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päivänä kun tulee useamman päivän sähkökatko keskellä talvea,patteri  kylmenee eikä mikro lämmitä ruokaa niin ap juoksee riemusta kiljuean tuttavan,jolla on takka ja/tai leivinuuni luokse!

Vierailija
46/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vaan tuulivoima. ilman sitä meillä olisi tasaisen varma energiantuotanto ja puunpolttoa ei tarvittais kuin juhannuskokossa

Vierailija
47/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole niin taitava lämmittämään puilla, mutta sähkön hinnan takia on pakko. Ja on pakko käyttää kiinteistöltä tulevia jätepuita, mitkä muuten olisi ollut pakko viedä sorttiasemalle. 

Tämmöistä tämä arkitodellisuus voi joillain olla. Onnea kaikille, joilla asiat paremmin ja esim kaksi aikuista perheessä.

Vierailija
48/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puilla lämmittävät ovat köyhiä idi ootteja. Pilaavat ilmanlaadun tuprutteluillaan. Ovat lisäksi omaan napaan tuijottavia aggressiivisia juntteja, jotka mölyävät tyyliin: "Minulla on oikeus polttaa mitä paskaa tahansa tässä MINUN TAKASSANI. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä saasteita tai haittaa siitä koituu!!!!!!! Muut voivat haistaa pitkän vi tun!!!!!!!111yksi"

Vierailija
49/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuta ne kynttilät.

Vierailija
50/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kiitos vaan tuulivoima. ilman sitä meillä olisi tasaisen varma energiantuotanto ja puunpolttoa ei tarvittais kuin juhannuskokossa

Ja sä luulet ihan vakavissasi, että kaikissa taloissa on sähkölämmitys? Voi apua..

Vierailija
51/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskodissani vihasin polttopuiden tekoa. Siis sahattujen puun osien kuljettamista puuvarastoon ja pinoamista. 

Vierailija
52/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot vaan kateellinen, kun sulla ei ole takkaa.

Vierailija
53/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen hallitus nosti sähkön sekä öljyn sellaisiin hintoihin, että ostimme takan. Heidän mielestä kun 1100 euron eläkkeellä hankitaan 12.000 maksavat lämmitysjärjestelmät. Siis vuoden eläke johonkin epävarmaan järjestelmään. Ilmasto ei näy lämpenevän ainakaan suomen leveysasteella. Puu takaa riippumattoman omavaraisen lämmityksen. Suosittelen kaikille ok talolaisille. 

Vierailija
54/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia muuten selvitettiin siitepölystä ja jouduttiin toteamaan, että keväällä esim. koivun siitepölykausi on elimistölle vaarallisempi kuin talvinen puunpoltto. Valitettavasti vielä ei ole keksitty, miten saataisiin puut ymmärtämään, että valtava pölyttely on pahaksi ihmisille.

Sain siedätyshoitoa siitepölylle ja kymmeniin vuosiin ei minkäänlaista oiretta. Savu tuntuu astmaatikkona keuhkoissa. 

Vierailija
55/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puilla lämmittävät ovat köyhiä idi ootteja. Pilaavat ilmanlaadun tuprutteluillaan. Ovat lisäksi omaan napaan tuijottavia aggressiivisia juntteja, jotka mölyävät tyyliin: "Minulla on oikeus polttaa mitä paskaa tahansa tässä MINUN TAKASSANI. Minua ei kiinnosta pätkääkään mitä saasteita tai haittaa siitä koituu!!!!!!! Muut voivat haistaa pitkän vi tun!!!!!!!111yksi"

Melko agressiivinen ja juntti asenne on kyllä ihan itselläsi

Vierailija
56/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama asia muuten selvitettiin siitepölystä ja jouduttiin toteamaan, että keväällä esim. koivun siitepölykausi on elimistölle vaarallisempi kuin talvinen puunpoltto. Valitettavasti vielä ei ole keksitty, miten saataisiin puut ymmärtämään, että valtava pölyttely on pahaksi ihmisille.

Sain siedätyshoitoa siitepölylle ja kymmeniin vuosiin ei minkäänlaista oiretta. Savu tuntuu astmaatikkona keuhkoissa. 

Astmastani huolimatta elän täyttä elämää. Astmani hoito on tasapainossa. Lämmitän puilla na minulla on koira ja mökki.

Vierailija
57/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitaloissa asuvat köyhiä? No osa varmastikin on, mutta eiköhän se köyhälistö, joiden asumista(kin) pitää ihan yhteiskunnan tukea, asu pääsääntöisesti siellä vuokrakerrostalokolhooseissa. 

Vierailija
58/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puunpolton savut huonontavat ilmanlaatua pientaloalueilla. Savuista aiheutuu haittaa sekä terveydelle että asuinympäristön viihtyisyydelle. Vaikutus ilmanlaatuun on sitä suurempi, mitä enemmän puuta poltetaan. Yksittäisenkin talon huonosti toteutettu puunpoltto voi vaikuttaa suuresti lähialueen ilmanlaatuun.

https://thl.fi/fi/web/ymparistoterveys/ilmansaasteet/puunpoltto

Jos olis halpa sähkö, en lämmittäisi takkaa koskaan. Mutta tätähän ei vihreät tajua, koska heillä on keskuslämmitys.

Vierailija
59/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun aivoihin??! Miten se on mahdollista, kun niitähän sinulla ei edes ole! Ei siellä sun päässä ole kuin tolpan nokassa apina, joka takoo peltejä yhteen.

Vierailija
60/171 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä!  Avoin tuli kuuluu normaaliin elämää eikä minua kiinnosta jos joku ammattivalittaja kärsii hiukkasista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi