Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kitkarenkaat ja jääkeli

Vierailija
06.12.2023 |

Monta vuotta olen ajanut nastoilla, mutta nyt uuteen autoon tuli otettua kokeeksi kitkarenkaat. Nyt on ollut kolmisen viikkoa lunta, jäätä ja pakkasta, ja voin sanoa että rapiseviin nastoihin ei enää ole paluuta.

Tänään aamulla oli asfaltti sileässä peilijäässä, ja siinä kitkarengas pitää hieman huonommin kuin nasta, mutta oikeastaan kaikissa muissa talviolosuhteissa kitka on yhtä hyvä tai selkeästi parempi kuin nasta.

Ajomukavuus kovapintaisella tiellä on ylivertaisesti parempi, rengas on hiljainen, ajotuntuma melkein kesärenkaan veroinen.

Kuivalla asfaltilla kitkarengas pitää paremmin kuin nastoitettu, ja bonuksena pihakivetkään eivät naarmuunnu pilalle vaikka joskus lähtisi vähän rivakammin pihasta.

Ei taida tulla nastarenkaita enää meidän talouteen muuta kuin jäärata-ajoon.  

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastarenkaat on tehty ke hareille jotka eivät tajua mistään mitään.

Kyllä täällä on älynjättiläisiä, ei voi muuta sanoa. Sanotko vatupassi millä tavoin kitkarengas pitää paremmin jäällä kuin nastarengas? Kaikki tutkimukset ja testit osoittaa päinvastoin. Vai onko tämä joku peräkammarijuntin identiteettiin perustuva statusta nostattava juttu. "Kovat jätkät ei käytä nastoja, jee mä oon kova rattimies". Ei vit tu mitä pellejä 😄

Moottori testasi taannoin, onko halpa nastarengas parempi kuin hintavampi kitkarengas. Mitä arvelet, mikä oli lopputulos?

Miksi halpa vastaan kallis, mikä logiikka? Jos mitataan pelkkää jarrutusmatkaa peilijäällä niin lyön pallini pantiksi että nastalla lyhyempi jarrutusmatka kun kitkoilla. Uskallatko tehdä samoin?

Vierailija
22/23 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naulapyörämiestä märän peilijään peikko vaanii juhannuksenakin.

Minä en miljoonaan kilometriin ole sitä onnekseni kohdannut. Michelinin ympärivuotisilla mennään.

Olen harkinnut samaa. Mikä malli sulla käytössä?

MICHELIN CROSSCLIMATE  ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 talvi samoilla kitkarenkailla ja edelleen pitää hyvin. Taitaa vielä mennä 3-4 talvea ja sitten kesärenkaina loppuunajo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi