Osaako kukaan selittää??
Mulla on ollut muutaman kerran näköhäiriöitä: eräässä tilaisuudessa, jossa kuunneltiin esiintyjän puhetta, kaikkien naamat muuttuivat vaalean keltaisiksi, koska valaistus muuttui lilaksi. Ajattelin, että tilaisuuden järjestäjät tekivät jipon ja muuttivat valaistusta. Mutta sen jälkeen pariin otteeseen olen kokenut vastaavaa (molemmilla kerroilla luettiin ääneen näytelmiä), tosin näillä kerroilla tiedän, että kukaan ei leikkinyt valaistuksella. Ja näillä kerroilla valo muuttui keltaiseksi, ei lilaksi.
Mistä on kysymys? Onko kukaan kokenut vastaavaa?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tuollaista migreenikohtauksen jälkeen. Yleensä niin, että näkökentän väri vaihtelee keltaisen ja violetin välillä hitaasti aaltoillen. Parhaiten sen huomaa, jos katsoo jotain tasaisen valkoista pintaa, esim. seinää. Syytä en tiedä, mutta epäilisin jonkinlaista pään alueen verenkiertohäiriötä.
Näen myös toisinaan näkökentän reunoilla väriläikkiä (yleensä sinisiä), ikään kuin pikseleitä, mutta ne katoavat nopeasti. Ne ilmestyivät samaan aikaan kun aloitin verenpainelääkkeen käytön, joten luultavasti ovat lääkkeen sivuvaikutuksia.
Mulla ei tietääkseni ole mitään pään alueen sairauksia. Violetin valon (eka kokemus) ja keltaisen valon välillä oli vuosia. Kahden keltaisen valon välillä ainakin useita kuukausia, ellei jopa pari vuotta. Lääkkeitä en ole käyttänyt tapahtumien aikana. AP
Minulla on tuollaista migreenikohtauksen jälkeen. Yleensä niin, että näkökentän väri vaihtelee keltaisen ja violetin välillä hitaasti aaltoillen. Parhaiten sen huomaa, jos katsoo jotain tasaisen valkoista pintaa, esim. seinää. Syytä en tiedä, mutta epäilisin jonkinlaista pään alueen verenkiertohäiriötä.
Näen myös toisinaan näkökentän reunoilla väriläikkiä (yleensä sinisiä), ikään kuin pikseleitä, mutta ne katoavat nopeasti. Ne ilmestyivät samaan aikaan kun aloitin verenpainelääkkeen käytön, joten luultavasti ovat lääkkeen sivuvaikutuksia.