2v 4kk nukahtaminen sänkyyn, onko toivoa?
2,5 vuotiaan nukuttamisessa menee yleensä 1/2-1 h. Nukkuu omassa huoneessa, on aina nukkunut. Tulee yöllä meidän sänkyyn, se ei ole ongelma. Ongelma on se ettei itse jaksaisi istua vieressä väsyneenä, monesti olen nukahtanut istualleen. Mies ajatteli kokeilla sitä tekniikkaa että pikkuhiljaa siirrytään vierestä kauemmas ja lopulta oven taakse istumaan. Eilen oli mennyt eka kerralla aika hyvin, lapsi pysyi sängyssä vaikka vähän protestoi. Onko teidän tenavat oppineet nukahtamaan tällä tekniikalla ja menikö kinka kauan?
Kommentit (7)
Kyllä se kai on vaikeaa nyt kun ei olla tottutettu jo pienestä nukahtamaan yksin.
poika nyt 2v ja 1kk ja iltanukkumaan menot menneet ihan mahottamaksi taistelukentäksi.
on ihan väsynyt kun menee nukkumaan, mutta kun pääsee sänkyyn niin siitä hän senkun piristyy.
kaikkea olen kokeillut ja mutta aikaa menee 0,5-1,5h
kuuluu vissiin ikään kun muillakin näyttää olevan tämmöistä
viisaita neuvoja myös minä otan vastaan
Jos hyysäät lapsen uneet vauvana aina, niin ei kai se 2v nukahda yksin.
Joskus toki hän on niin väsynyt, että näkee, että hän nukahtaa suurinpiirtein, kun pää osuu tyynyyn ja haluaa, että olen hänen kanssaan, kunnes hän nukahtaa. Silloin jään, koska tiedän, miten homma menee. Muuten meillä ei ole tapana jäädä pojan viereen odottelemaan hänen nukahtamistaan.
Iltatouhut vaan kestää: Ensin luetaan kirja, sitten laitetaan muksu peiton sisään ja kävellään edetakaisin yhden unilaulun ajan. Sitten vien omaan sänkyyn ja toivottelen hyvät yöt. Saattaa huudella vielä unilelua tai vettä :) Mutta itse periaatteessa nukahtaa. Samassa huoneessa nukahtelee myös isoveli, joten yksin ei tartte olla. Se auttaakin paljon asiaa, kun toinen lapsi on siinä viereisessä sängyssä pötköttelemässä.
että istuin ensin vähän aikaa hänen vieressään. Sitten sanoin, että äiti menee nyt sohvalle, mutta sinä nukut täällä, ja äiti jättää oven raolleen että näkee ja kuulee sinut. Meni noin viikko, ja lapsi oppi nukahtamaan itse, kertaakaan ei edes itkenyt perään! Ennen sain istua vieressä tunnin pari.