Vuokkoset miestentamppoonit tyrmättiin maailmalla!
Vuokkoset astui kyllä pahasti nappoon tuossa tamppoonisekoilussa.
Kommentit (88)
Pohjoismainen käsitys feminismistä talloo naisten suuren enemmistön varpaille mennen tullen. Samaa sarjaa, kuin kännisten heteroukkojen pakottaminen samoihin vessoihin naisten kanssa (muka tasa-arvon nimissä).
Eikö kaino ihminen voisi ostaa näitä netistä kotiintoimituksella tai postilokero noudolla jos kotiin asti ei kehtaa ? Ruokarobottejakin on monessa paikassa . Onko transuilta kysytty ollenkaan mitä mieltä ovat ? Olisiko riittänyt neutraali paketti ilman nimeämistä kenelle suunnattu ?
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan minun kuukautissuojapaketeissa lue, että en ovat vain naisille tarkoitettu.
Ei tarvitsekaan lukea. Jokainen tervepäinen tietää että vain nainen menstruoi.
Karvaiset piilohomot ahdistuu tässäkin ketjussa.
Miten miehellä voi olla kuukautiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pudonnut kärryiltä. Ovatko nämä miesten tamponit jollain tavalla erilaisia kuin perinteiset, vai onko ero yksinomaan pakkauksessa?
Pakkaus vain eri. Miehiä larppaavat naiset ei kehtaa ostaa tamppooneja.
Äkkiseltään luulisi, että kynnys ostaa for men tamponeja olisi korkeampi kuin tavallisen paketin osto. Eikö olisi voinut esimerkiksi uudistaa pakkausten ulkoasua neutraalimpaan suuntaan, sillä harva nainenkaan tykkää niistä huomiota herättävän pinkeistä yms. pakkauksista? Miksi pitää tehdä tällaisia alleviivaavia pakkauksia ylipäätään? Harvalle kuukautiset ovat mikään mukava asia. Ja eikö yritys ole laskenut yhtään kannattavuuksia etukäteen? For men tamponien kysyntä tuskin on suurta, vaikea nähdä, että olisi kannattava tuote varsinkin kun ainoa ero on pakkauksen ulkonäkö eli aivan turha kulu. Markkinointimielessä tämä veto ei myöskään näytä onnistuneesta kun iso osa yrityksen ns. pääkohderyhmästä ei tästä tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismainen käsitys feminismistä talloo naisten suuren enemmistön varpaille mennen tullen. Samaa sarjaa, kuin kännisten heteroukkojen pakottaminen samoihin vessoihin naisten kanssa (muka tasa-arvon nimissä).
Mutta ketään ei voisi vähempää kiinnostaa naisten tarve omiin vessoihin. Transmies nolostelee se viisi minuuttia kuukaudessa kun pitää olla hygieniatuoteosastolla jossa on naisille tarkoitettuja tuotteita. Naiset taas joutuvat päivittäin käyttämään unisex vessoja, mutta halveksittu cis ei mitä ilmeisemmin saa kokea noloutta mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko enää edes olemassa kuukautistuotetta joita markkinoitaisiin naisille? Lunette poisti sanat tyttö ja nainen sivuiltaan. Always poisti pakkauksista naarassymbolin.
On ilmeisesti olemassa vain "for men" - suojia, kellään ei enää ole "for women" - tuotteita.
Koska naisia canceloidaan nyt oikein urakalla, ei ole trendikästä olla nainen.
Eikö ookin huvittavaa, kuinka naiset itse canceloi itsensä? ;D
Nimi nyt ainakin pitäisi tarkentaa. Miten olis Veikkoset? Tai Miekkoset?
Niin täyttä paskaa tuo kaikki ällö vouhotus
kai kohta saadaan kondomit for her että transnainenkin saa kumilla suojata sykkivänsä :D
Taas jotain josta pääsee loukkaantumaan.
Itse laitoin palautetta pari viikkoa sitten Vuokkosille siitä ettei enää ole naisille tamponeja ollenkaan, eivätkä ole vieläkään vastanneet. Naisethan tämän for men kampanjankin kustantavat kun ostavat tamponeita ja siteitä otselleen. Että vituttaa.
Itse olen kuukuppiin siirtynyt ja ei ole onneksi Vuokkosten kuppi, jos niillä edes semmoisia on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pudonnut kärryiltä. Ovatko nämä miesten tamponit jollain tavalla erilaisia kuin perinteiset, vai onko ero yksinomaan pakkauksessa?
Ero on vain pakkauksessa, sisällä on ihan normaaleja tamponeja.
Nämä on transmiehille joilla vielä on kuukautiset kun ilmeisesti ajateltiin että heitä nolottaa ostaa "normaaleja" tamponeja.
Erikoista. Perinteisten tamponien ostaminen siis nolottaa, kun joku voi nähdä ja luulla, että siinäpä mies ostaa tamponeja. Tämä ongelma on ratkaistu sillä, että pakkauksen kylkeen on kirjoitettu näkyvästi, että nämä tamponit on tarkoitettu miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on transmiehille joilla vielä on kuukautiset kun ilmeisesti ajateltiin että heitä nolottaa ostaa "normaaleja" tamponeja.
Erikoista. Perinteisten tamponien ostaminen siis nolottaa, kun joku voi nähdä ja luulla, että siinäpä mies ostaa tamponeja. Tämä ongelma on ratkaistu sillä, että pakkauksen kylkeen on kirjoitettu näkyvästi, että nämä tamponit on tarkoitettu miehille.
Jep, ja noin kun tuon sanoo niin kuulostaa kovasti joltain mt-ongelmalta.
Ja minä en edelleenkään ymmärrä mikä idea ja käyttötarkoitus oli näillä miestamppooneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja noin kun tuon sanoo niin kuulostaa kovasti joltain mt-ongelmalta.
Lähinnä ylettömän voimakkaalta huomionkipeydeltä. Kyse ei vaikuta olevan siitä, että ympäristö huomaisi transmiehen tamponiostoksilla, vaan siitä, että ympäristö ei huomaa häntä.
Hauskinta on se, että nykyiselläänkin tamponipaketit ovat suht (sukupuoli)neutraaleja. Tämän kohun saattelemana kaivelin omia kaappejani ja löysin kaksi tamponipakettia. Toinen oli tämä:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/obr-procomfort-normal-tamponi-16-kpl/3574…
Ja toinen tämä:
https://www.s-kaupat.fi/tuote/tampax-tamponi-regular-20kpl/4015400363033
Kummassakaan ei mitään erityisesti naisiin viittaavaa, päävärikin sininen, ei esimerkiksi pinkki tai muu stereotyyppisesti "naisten" väri. Grafiikkakaan ei mitenkään feminiininen.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en edelleenkään ymmärrä mikä idea ja käyttötarkoitus oli näillä miestamppooneilla.
En minäkään, mutta uskaltaisikohan noita ostaa ja kokeilla??
Ei ainakaan minun kuukautissuojapaketeissa lue, että en ovat vain naisille tarkoitettu.