Tuntuunko talvi muistakin melkein vankilalta?
On pimeätä, kylmää ja hankala liikkua kun on lunta maassa. Ei ole oikein mitään mielenkiintoista tekemistä.
Kommentit (100)
AV:lle ei ole vielä 2023 kiirinyt sana lentokoneen keksimisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun esi-isät on Espanjasta. Jotenkin kaukaiset geenit puskee esille juuri minussa kun en tykkää talvesta yhtään. Mun jokainen solu huutaa ja kärsii tästä kylmyydestä.
Tee siis kuten esiäitisi ja lähde jakamaan rönttöstä välimeren gigoloille.
Hyvä idea!
t. Eros Gigolopoulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Siis koen talven ihan samoin. Mitään ei voi tehdä, eikä mihinkään voi mennä. Paitsi hirveän ahdistava vaatevuori päällä ja silloin kaikesta menee ihan mehut.
Ihminen on luotu kulkemaan hyvin kevyesti pukeutuneena. Yleensä peitetään siveellisyys syistä paikat. Toppatakki on merkki siitä että elinympäristö on epäinhimillinen.
Mene kertomaan tämä Grönlantiin!
Mulle tää on helpottavaa, kun on toppatakki ja toppahousut niin saa tän laihan luurankoruumin peitettyä. Tuntee jotenkin isommaksi ittensä. Ja mulla kuitenkin pää niin pakkasen kestävä, ettei pipoo tarvi, niin ei kuitenkaan ahdista toi vaatevuori.
Minulle taas talvi on ihanaa vapaa-aikaa! Kevät, kesä ja syksy menevät kasvimaalla, puumettällä, marjoja ja sieniä kerätessä, pihatöissä (=meillä on siis omakotitalo, asumme maalla), yhdistyksen talkootöissä, säilöessä... Talvella voi puuhailla kevyemmin, ei ole ruohonleikkuuta, halot on hakattu, perunamaata ei tartte kääntää...
Joo, käyn töissä täysipäiväisesti, mutta ihan sydäntalvi (joulukuu ja tammikuu) ovat töissäkin aikaa, jolloin mun ei tarvitse matkustella, vaan viimeistelen vuoden työt ja sitten valmistelen tulevan vuoden työt. Saa nyhjöttää rauhassa toimistolla tai etätöissä kotona eikä seurustella kenenkään kanssa. Ihanaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Minulle kesä on vankila. Nautin näistä keleistä. Yksi huono puoli vaan pakkasista on kun käsien iho kuivuu,
Ja se kun liukastuu ja kallo halkee.
Vierailija kirjoitti:
AV:lle ei ole vielä 2023 kiirinyt sana lentokoneen keksimisestä?
Ei ole saatu sun rahoitusta perille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei vielä niin pahasti, mutta muistan viime talven älyttömän liukkaat kelit jolloin ulkona ei uskaltanut liikkua, silloin olin tavallaan säiden vankina kotina.
Siis mikset uskaltanu ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei vielä niin pahasti, mutta muistan viime talven älyttömän liukkaat kelit jolloin ulkona ei uskaltanut liikkua, silloin olin tavallaan säiden vankina kotina.
Siis mikset uskaltanu ?
Ilmeisesti jotkut ei ole nastakengistä kuulleetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kesä on vankila. Nautin näistä keleistä. Yksi huono puoli vaan pakkasista on kun käsien iho kuivuu,
Ja se kun liukastuu ja kallo halkee.
Et ole kuullut nastakengistä?
Liikkukaa enemmän. Se auttaa pysymään lämpimänä ja pääkoppaankin vaikuttaa myönteisesti.
Minä menen ulos, jos huvittaa. Olen sisällä, jos ei huvita. Jonakin päivänä olen monta tuntia pihalla, joskus vain pistäydyn. Päivä, pari on ihan max, että voin olla vaan, ja sitten kroppa jo huutaa liikuntaa. Vaikka nyt on reilu parikymmentä senttiä lunta, se on niin kevyttä, ettei sitä edes huomaa liikkuessa. Kunhan lumi milloin saa vähän kantavuutta, vedän sukset jalkaan. Valmiita latuja en tarvitse, teen itse hiihtämällä.
Ei talvi mikään vankila ole. Enemmän talvella tulee liikuntaa harrastettua kuin kesällä. Kesällä liikunta tulee hyötyliikuntana, talvella tulee lähdettyä ihan varta vasten liikkumaan. En minäkään jäisillä teillä tykkää kulkea, mutta kuka edes pakottaa? Menkää metsään, poiketkaa polulta. Menkää järvien jäille (kun ovat turvallisia).
Nautin siitä, kun voin vetää myssyn silmille, kietoa huivin suun ympärille, ja liikkua pimeässä kuin haamu kenenkään tunnistamatta.
Kylmästä en niinkään nauti.
Ei. Koska en muutenkaan pääse juuri liikkumaan sairauden takia.
Kökin siis lähinnä sisällä oli sitten talvi tai kesä.
Ainakaan ei ole ötököitä ja järkyttävän kuuma.
Talvimaisema lumineen on kyllä uskomattoman kaunis:)
Kaunista. Puhdasta. Raikasta.Talvi.
Jos vielä kovasti pakastaa, pitää varmaan ottaa pitkähihainen käyttöön.
Kylmä ja valkoinen vankila. Pakkanen tekee jäätävät kalterit.
🥶🥶🥶🥶
Vihaan talvea. Odotan sitä päivää kun saan viettää talvet lämpösessä. Nyt matkustan lyhempiä jaksoja mutta ei ole tämä maa minua varten.