Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies menee jouluksi vanhemmilleen ja minä vietän joulun yksin

Vierailija
04.12.2023 |

Silloin kun vanhempani vielä elivät, menin aina jouluksi heidän luokseen. En ole ikinä viettänyt joulua miehen kanssa ja ollaan asuttu yhdessä jo 8 vuotta. Onko muilla sama?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko on kans toisinaan miehensä kanssa joulut erillään, joskus viettävät joulua yhdessä. Ovat olleet yhdessä yli 10 vuotta, mutta eivät elä erityisen symbioosissa vaan töittenkin takia on jompikumpi välillä pitkiäkin aikoja poissa, toisella puolella maapalloa jopa. Kaikille ei tuollainen suhde varmasti sopisi, mutta heillä se ilmeisesti toimii.

Vierailija
22/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä pukki kylään. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omat perinteet. Olemme olleet mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä ja olemme olleet jokaisena jouluna yhdessä. Ensin vuorojouluin minun ja hänen vanhempiensa luona, äitini kuoltua ja isäni viettäessä joulut ulkomailla olimme miehen vanhemmilla ja nyt pari joulua ollaan oltu kahdestaan kotona. Nuo rauhalliset kotijoulut ovat olleet ihania. Ei hössötystä tai säätöä ja saa nukkua omassa sängyssä.

Vierailija
24/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toinen joulu yhdessä. Vietämme sen yhdessä. Käymme aattona mun vanhempien luona.

Vierailija
25/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen käymään aattona mummon luona äitini ja muiden kanssa, mies jää yksin kotiin. Voisin itsekin olla jouluaaton yksin kotona jos mies lähtisi sukulaisilleen, mutta ei se halua. 

Vierailija
26/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä 42 vuotta ja sinä aikana vietetty ehkä 6 - 8 joulua yhdessä. Kun alettiin seurustella, kumpikin asui vielä kotonaan ja vietti joulun oman perheensä kanssa, toki sitten tavattiin joskus joulun jälkeen. Kun muutettiin yhteen, vietettiin muutama joulu kahdestaan, sitten milloin mistäkin syystä, lähinnä työvuorojen takia, mies meni vanhemmilleen jouluksi ja minä olin yksin kotona. Pariinkymmeneen vuoteen ei ole vietetty joulua ollenkaan, vaan tavallista arkea/viikonloppua. Tämä sopii meille, emmekä ole kokeneet tarvetta hakea hyväksyntää muilta ihmisiltä.

Vierailija
27/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet mieheni kanssa päälle 10 vuotta yhdessä. Ensimmäiset 8 joulua vietimme erillämme, minä oman lapsuudenperheeni kanssa ja hän omansa. Sitten saimme lapsen, ja nyt vietämme joulua perheenä omassa kodissamme. Ja ihan aikuisia olimme kun aloimme seurustella ja varsin nopeasti muutimme yhteenkin. Hyvin toimi tuo järjestely meillä.

Vierailija
28/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu yhdessä 42 vuotta ja sinä aikana vietetty ehkä 6 - 8 joulua yhdessä. Kun alettiin seurustella, kumpikin asui vielä kotonaan ja vietti joulun oman perheensä kanssa, toki sitten tavattiin joskus joulun jälkeen. Kun muutettiin yhteen, vietettiin muutama joulu kahdestaan, sitten milloin mistäkin syystä, lähinnä työvuorojen takia, mies meni vanhemmilleen jouluksi ja minä olin yksin kotona. Pariinkymmeneen vuoteen ei ole vietetty joulua ollenkaan, vaan tavallista arkea/viikonloppua. Tämä sopii meille, emmekä ole kokeneet tarvetta hakea hyväksyntää muilta ihmisiltä.

Niinpä, jokainen voi viettää haluamallaan tavalla, eikä siitä tarvii tehdä numeroo niinku tää aloitus.

Vierailija
29/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei maininnut, että tässä olisi joku ongelma, joten toivottelen mukavaa, oman mielen mukaista joulua hänelle!

Kiitos ja samoin sinulle!

Toivoo Ap 

Kiitos. En ole parisuhteessa, joten itsellä ei ole noita pohdintoja "kumman luona". Lähden jouluaattona Aasiaan. Jouluaattona siksi, että sillin lennot ovat hieman halvempia kuin päivää ennen tai heti joulun jälkeen. Odotan jo joulun kirjaimellista lämpöä!

Vierailija
30/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan.

En itse osaisi kyllä viettää joulua ilman kumppania, sehän on meille molemmille yhteinen kiva yhdessäoloaika.

Vierailija
31/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan.

En itse osaisi kyllä viettää joulua ilman kumppania, sehän on meille molemmille yhteinen kiva yhdessäoloaika.

Tehkää mite tykkäätte, mutta vuoteen mahtuu aika paljon muutakin kaksinnyhjäilyaikaa kuin joulu. Esim. viikonloput, pääsiäinen, juhannus ja kesäloma.

Vierailija
32/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukin tavallaan.

Tehkää mite tykkäätte, mutta vuoteen mahtuu aika paljon muutakin kaksinnyhjäilyaikaa kuin joulu. Esim. viikonloput, pääsiäinen, juhannus ja kesäloma.

Mutta joulu on aina joulu - tykkään lahjoa kumppania ja nauttia joulurauhasta juuri hänen kanssaan. Kai sitä nyt SAA viettää joulua oman kullan kanssa?? :D

Vierailija
33/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin. Että tämä malli sopi sinulle hyvin kunnes omat vanhempasi kuolivat? Eipä silloin voi oikein syyttää miestäkään kun yhdessä olette tällaiseen malliin päätyneet. 

Sen sijaan tilanteen nyt muututtua voit jutella miehen kanssa tulisitko mukaan vai mitä tehdään. Jos mies haluaa vaan jättää sinut yksin ja se tuntuu sinusta pahalta niin ero lienee ratkaisu. 

No, voihan sitä erota pelkän joulunkin takia.

Vierailija
34/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Kun alettiin olla yhdessä nykyisen mieheni kanssa, kävin velvollisuudentuntoisesti joulunvietossa hänen sukulaistensa luona. Sitten rohkaisin mieleni ja kerroin, että vietän mieluiten joulun kotona kaikessa rauhassa, nuo sukujoulut olivat nimittäin aika raskaita. Mies voi mennä tai olla menemättä oman mielensä mukaan. Omien vanhempieni luona olen aina käynyt ennen joulua, ja mies saa sinnekin tulla, mutta voi olla myös tulematta.

Vierailija
35/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään joulu aina kahdestaan eikä käydä kummankaan vanhempien luona jouluna vaikka muuten kyllä kylästellään.

Vierailija
36/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on paljon kivempi niin, että miesystävä viettää joulun omien sukulaistensa kanssa ja minä omieni. Olemme niin paljon yhdessä muulloin, melkein kyllästymiseen asti, että mukava kun edes jouluna ollaan päivä tai pari erillään, eikä kuljeta joka paikkaan yhdessä kuin siamilaiset kaksoset tai muuten väkisin vain siksi koska on joulu. Ihan kaksi erillistä ihmistä kuitenkin ollaan. Sitten on kivempi taas olla yhdessä ja enemmän puhuttavaa kun nähdään. 

Vierailija
37/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa viettää joulu vaan yhdessä ja rauhoittua eikä tarvitse lähteä jouluruuhkaan ajamaan. Joulu kotona on kunnon lepoa. 

Vierailija
38/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on paljon kivempi niin, että miesystävä viettää joulun omien sukulaistensa kanssa ja minä omieni. Olemme niin paljon yhdessä muulloin, melkein kyllästymiseen asti, että mukava kun edes jouluna ollaan päivä tai pari erillään, eikä kuljeta joka paikkaan yhdessä kuin siamilaiset kaksoset tai muuten väkisin vain siksi koska on joulu. Ihan kaksi erillistä ihmistä kuitenkin ollaan. Sitten on kivempi taas olla yhdessä ja enemmän puhuttavaa kun nähdään. 

Olette kavereita ja varmaan kavereiksi jäätte. Puolisoehdokas otetaan sukuun mukaan.

Vierailija
39/40 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joulu on vuoden ainoa juhla, jota juhlin. Joten tuo kuulostaa aivan kamalalta, mutta kiva tietysti että ap:lle asia on ok. 

Vierailija
40/40 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap selvisi jouluaatosta?