Voisiko 2 aikuista pärjätä 500€ /kk kotitalousbudjetilla
Sisältää ruuat, herkut, pesuaineet, pienet taloustarvikkeet (talouspaperi, folio, leivinpaperi yms).
meillä budjetti nyt 800€ /kk ja se tuntuu korkealta. Emme käytä alkoa emmekä polta tupakkaa. Ei katsella kaupassa hintoja ja herkutellaan kohtuullisen usein. Esim ostamani teepaketti 20€ kun joku halvempi olisi varmaan muutaman euron.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt herkuttelun kokonaa ja rahaa säästyy 100 euroa kk. Pärjään 200 eurolla ja asun yksin. Ennen söin 4 kertaa päivässä ja nyt 2 kertaa. Totesin että pärjään vähemmällä.
Voihan sitä toki noinkin itsensä sairastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pese myöskään astioita tai pyykkejä? Vaihda hammasharjoja tai käytä talouspaperia tai muuta liinoja tai osta kahvia yms. Ette leivo ja hanki siihen tarvikkeita? Halvin soppa ja puuro ja se riittää kun aletaan luetella on ainakin vaikutelma. Pieniä juttuja sinällään kaikki mutta se ettei kukaan edes luettele niitä missään vaiheessa vaikka ap kysyi antaa vaikutelman että on asioita joita nyt huomioida näissä vastauksissa. Enkä myöskään tiedä naisia jotka eivät shampoon lisäksi käyttäisi jotain hoitoainetta hiuksissaan mutta sitäkään ei näytetä käytettävän. Itse lasken käsivoiteet näihin kuluihin lisäksi ainakin. Ei kallis mutta lisänä sekin.
Hoitoaine on samassa pullossa shanpoon kanssa. Ei niitä tarvitse erikseen ostaa.
Kerro tuo naisille. Heillähän yleensä on vähintään 20 eri hiustuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää mitä haluatte, mutta vain sen kympin edestä . Ei se sen vaikeampaa ole.
Miksi pitäisi kituutella jollain hikisellä kympillä?
Koska haluaa syödä vain sen minkä ansaitsee.
Miksi luulet, että kaikki ovat yhtä köyhiä kuin sinä?
Olen jopa köyhempi kuin useimmat täällä, saan vain alle 3 tuhatta kuukaudessa, mutta pärjään kun olen tarkkana. Ostan vain punalappuja,käyn ruokajaossa jne. Surukseni en saa mitään tukia yhteiskunnalta eivätkä he huomioi köyhyyttäni millään tavalla. Diakonilta olen välillä saanut lahjakortteja sillä he eivät vaadi mitään tiliotteita tai laskuja nähtäväkseen, riittää kun heille kertoo köyhyydestään ja on surullisen näköinen niin he kyllä heltyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pese myöskään astioita tai pyykkejä? Vaihda hammasharjoja tai käytä talouspaperia tai muuta liinoja tai osta kahvia yms. Ette leivo ja hanki siihen tarvikkeita? Halvin soppa ja puuro ja se riittää kun aletaan luetella on ainakin vaikutelma. Pieniä juttuja sinällään kaikki mutta se ettei kukaan edes luettele niitä missään vaiheessa vaikka ap kysyi antaa vaikutelman että on asioita joita nyt huomioida näissä vastauksissa. Enkä myöskään tiedä naisia jotka eivät shampoon lisäksi käyttäisi jotain hoitoainetta hiuksissaan mutta sitäkään ei näytetä käytettävän. Itse lasken käsivoiteet näihin kuluihin lisäksi ainakin. Ei kallis mutta lisänä sekin.
Hoitoaine on samassa pullossa shanpoon kanssa. Ei niitä tarvitse erikseen ostaa.
Ei kyllä ole. Varsinkaan shaNpoon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa köyhempi kuin useimmat täällä, saan vain alle 3 tuhatta kuukaudessa, mutta pärjään kun olen tarkkana. Ostan vain punalappuja,käyn ruokajaossa jne. Surukseni en saa mitään tukia yhteiskunnalta eivätkä he huomioi köyhyyttäni millään tavalla. Diakonilta olen välillä saanut lahjakortteja sillä he eivät vaadi mitään tiliotteita tai laskuja nähtäväkseen, riittää kun heille kertoo köyh
0/5 Yritä edes
Hirveitä tuhlareita täällä. Itse elän 0,5€/kk budjetilla ja hyvin pärjään. Sisältää pesuaineet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa köyhempi kuin useimmat täällä, saan vain alle 3 tuhatta kuukaudessa, mutta pärjään kun olen tarkkana. Ostan vain punalappuja,käyn ruokajaossa jne. Surukseni en saa mitään tukia yhteiskunnalta eivätkä he huomioi köyhyyttäni millään tavalla. Diakonilta olen välillä saanut lahjakortteja sillä he eivät vaadi mitään tiliotteita tai laskuja nähtäväkseen, riittää kun heille kertoo köyh
Vi tun kusi pää!!!
Kuuluuko kasvovoide muuten noihin hygieniatuotteisiin? Kosahti nyt siihen kun vaimolla näyttää olevan käytössä kymmeniä euroja maksava. Deodoranttikin lähes 20 euroa. Tieto näyttää lisäävän tuskaa. Shampoo ja hoitoaine kumpikin paria kymppiä. Riittoisuudesta ei kyllä mitään käryä.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko kasvovoide muuten noihin hygieniatuotteisiin? Kosahti nyt siihen kun vaimolla näyttää olevan käytössä kymmeniä euroja maksava. Deodoranttikin lähes 20 euroa. Tieto näyttää lisäävän tuskaa. Shampoo ja hoitoaine kumpikin paria kymppiä. Riittoisuudesta ei kyllä mitään käryä.
Yleisesti meikkejä lukuunottamatta kaikki kosmetiikka kuuluu hygieniatuotteisiin. Sillä osastolla ne kaupassakin myydään.
Mitä ryppysempi akka, sitä enemmän on rasvapurtiloita ja niitä make ap tuotteita. Vessakin haisee ilotalolta.
Vierailija kirjoitti:
Mun kasvovoide 5,85e ja dödö n 3e. Prismasta.
Hyvin on toiminut jo vuosikymmeniä, samaa kamaa kuin ne 20e maksavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuului. "Voisiko 2 aikuista pärjätä 500€ /kk kotitalousbudjetilla".
31 x10 = 310e . 500-310=190e joten ruuan jälkeen jää muihin tarvikkeisiin viellä tuo 190 euroa .
Itse en kituuttelisi ruokani suhteen yhtään,enkä muutenkaan, mutta nuo köyhäilijät haluavat niin tehdä, kysy heiltä miksi. Miksi ihminen ajaa elämänsä siihen pisteeseen, että joutuu laskemaan kolikoita. Sitä en ole koskaan käsittänyt, varsinkin jos niin tekee aikuinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan vaikea ymmärtää sitä, että työttömät sanovat ettei kannata mennä töihin koska tulot tippuvat? Jokin vääristymä tuossa sosiaaliturva systeemissä täytyy olla .
Moni työtön saattaa elää veloissa ja velat ovat myös osasyy siihen, ettei kannata mennä tekemään töitä, koska työttömänä saat enemmän rahaa kuin töistä. Ulosotto syö ison siivun palkasta ja monesti velallista löytyy eniten matalapalkkaisilta aloilta. Toisin sanoen saat enemmän rahaa tekemättä yhtään mitään. Tämä meidän rahajärjestelmä on täysin pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti meikkejä lukuunottamatta kaikki kosmetiikka kuuluu hygieniatuotteisiin. Sillä osastolla ne kaupassakin myydään.
Turhuutta! Ei meikkaamalla pysty peittämään paskaa luonnetta.
Pärjäisin itse muuten hyvin, mutta rakkaan kissan allergiaruokaan menee 150e. Poltin vuosikymmeniä tupakkaa, nikotiinilaastareihin menee myös 150e. En vaan pysty niitä vähentämään. Lääkäreissä käynnin ja lääkkeet olen lopettanut. Pari euroa päivässä on rahaa ruokaan. Käyn välillä vauraiden sukulaisteni luona kylässä. He tarjoavat usein ruokaa. Häpeän tätä silmät päästäni. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten töihinkään en voi mennä. Olisin mieluiten kuollut, mutta kissan takia jaksan elää.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että niin paljon sitä rahaa menee kun sitä on käytettävissä. Itsekin naimisissa ollessa kun oli kahden tulot ja itsellä enemmän rahaa käytettävissä, käytin vain Cliniquen kosmetiikkatuotteita ja kampaamon shampoot ja hoitoaineet. Nyt kun olen 30 vuotta pitänyt yksin huushollia, ostan Lidlistä Lumenen päivä- ja yövoiteen, maksaa n. 5 € kumpikin ja jos on jotain eroa niin itse en huomaa. Mut kampaajakäynnistä en luovu kun töissä käyn, pitää olla siistit hiukset. Satanen kuussa menee kun haluaa harmaat piiloon.
Jo naimisissakin ollessa otin aina eväät töihin, koska niitä jämiä oli aina jotain kotona eli yli 40 vuotta olen syönyt eväitä töissä. Ja niin tekee veljeni vaimokin vaikka heillä kahden hengen nettotulot on yli 10 tuhatta/kk. Mulla riittää 50 €/viikko ja siinä on kaikki päivittäiskauppaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan vaikea ymmärtää sitä, että työttömät sanovat ettei kannata mennä töihin koska tulot tippuvat? Jokin vääristymä tuossa sosiaaliturva systeemissä täytyy olla .
Moni työtön saattaa elää veloissa ja velat ovat myös osasyy siihen, ettei kannata mennä tekemään töitä, koska työttömänä saat enemmän rahaa kuin töistä. Ulosotto syö ison siivun palkasta ja monesti velallista löytyy eniten matalapalkkaisilta aloilta. Toisin sanoen saat enemmän rahaa tekemättä yhtään mitään. Tämä meidän rahajärjestelmä on täysin pielessä.
Työtön on siis SDP kannattaja? Ei velkoja tarvitse koskaan maksaa! T. Paavo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuului. "Voisiko 2 aikuista pärjätä 500€ /kk kotitalousbudjetilla".
31 x10 = 310e . 500-310=190e joten ruuan jälkeen jää muihin tarvikkeisiin viellä tuo 190 euroa .
Itse en kituuttelisi ruokani suhteen yhtään,enkä muutenkaan, mutta nuo köyhäilijät haluavat niin tehdä, kysy heiltä miksi. Miksi ihminen ajaa elämänsä siihen pisteeseen, että joutuu laskemaan kolikoita. Sitä en ole koskaan käsittänyt, varsinkin jos niin tekee aikuinen ihminen.
Helvetin kallista leivinpaperia jne. jos niihin saa menemään 190€. Realistisempi olisi: 450€ ruokaan ja 50€ muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ryppysempi akka, sitä enemmän on rasvapurtiloita ja niitä make ap tuotteita. Vessakin haisee ilotalolta.
Mitä vikaa ryppyisissä akoissa nyt yht'äkkiä on? Ei se ole vika, vaan ominaisuus.