Miksi niin monilla on nykyään valtavasti luomia naamassa, joku kemikaaliojuttu?
Ei ennen ollu niin paljo luomia eikä niin paljon kemikaalioita
Kommentit (7)
Missä on kemikaalioita erikseen? Emotion? Miten nämä kaupat lisäävät luomia?
Voisko ihan huoleton auringonotto selittää asiaa?
Rasvaluomet, joita kutsutaan myös ikäluomiksi tai rasvasyyliksi, ovat laakeita, korppumaisia, kuivia ja paksuja luomia yleensä kasvoilla, kaulassa, hiuspohjassa ja vartalolla. Niiden väriskaala vaihtelee vaaleasta mustaan. Niitä tulee lähes kaikille ihmisille iän myötä. Alttius rasvaluomiin periytyy vanhemmilta, eikä taipumukseen voi itse vaikuttaa elintavoilla.
MIKÄ ON KEMIKAALIO?
Kauppa jossa myydään naisten kynsilakkoja, huulipunia, meikkejä ja hustenhoitotuotteita sekä muita naisille tarkoitettuja tuotteita.
Ainahan niitä luomia on ollut myös kasvoilla. Ehkä nykyisin ollaan ulkonäkökeskeisempiä ja tarkkaillaan enemmän niin omaa kuin toisten ulkonäköä.
Itselläni oli jo lapsena pieniä luomia kasvoissa, minkä takia minua joskus kiusattiin.
N 59 v.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaluomet, joita kutsutaan myös ikäluomiksi tai rasvasyyliksi, ovat laakeita, korppumaisia, kuivia ja paksuja luomia yleensä kasvoilla, kaulassa, hiuspohjassa ja vartalolla. Niiden väriskaala vaihtelee vaaleasta mustaan. Niitä tulee lähes kaikille ihmisille iän myötä. Alttius rasvaluomiin periytyy vanhemmilta, eikä taipumukseen voi itse vaikuttaa elintavoilla.
Vanhuuden syylä ei nimestään huolimatta ole luomi, eikä se kyllä edes näytä luomelta.
Tuskin ap näistä puhuu.
Tietynlaiset luomet kaulan ja naaman alueella ovat esidiabeteksen ennakkomerkki, erityisesti jos niitä ilmestyy suuri määrä lyhyessä ajassa.