Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyneet ylimääräisissä sikiötutkimuksissa?

Vierailija
03.09.2008 |

Jos haluaa varmistua että lapsi on terve, mitä muita tutkimuksia voidaan tehdä kuin ne normaalit ultrat? Ja missä vaiheessa niihin pitäisi mennä? Entäs hinnat?

Mulla menossa nyt vasta viikko 4+3, eli vielä ehtii... :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten on tietysti lapsivesipunktio mutta se kannattaa riskiensä vuoksi harkita tosi tarkkaan

Vierailija
2/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alkuraskauden ultra, nt-ultra, veriseula ja rakenneultra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja millä viikolla se tehdään?

Vierailija
4/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesitutkimuksessa. Viikoilla 16-17 yleensä tehdään.

Istukkatutkimus voidaan tehdä jo viikoilla 11-12.

Vierailija
5/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kromosomien osalta.

Vierailija
6/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajan seuravaksi päiväksi sikiötutkimusyksikköön, jossa lapsivesitutkimuksesta kerrottiin ja mut ultrattiin. Sitten kysyivät, halauanko tutkimuksen, en halunnut, kun ultran mukaan kaikki ok. ja riski jotain 1/300, eli suurempi riski olis ottaa lapsivesitutkimus.

Myöhemmin raskausdiabeteksen takia jouduin käymään, yhteensä mulle tuli 9 ultraa, pari alkuraskauden keskenmenovaaran vuoksi.

Vierailija
7/7 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta alkuraskaudenultra on aivan turha (poikkeuksena lapsettomuushoidoissa olevat) siinähän ei näe muuta kuin että sikiö on tai ei ole, mitään sairauksia siitä ei näe, plus että suurinosa keskenmenoista sattuu rv 12 mennessä, eli itse en maksaisi turhasta. Np-ultra on sitten jo eriasia, toki sekin vain suuntaa antava, rakenneultrasta näkee paljon, mutta nämä kuuluvat aika monelle jo automaattisesti. Samoten veriseulat ovat monelle ilmaisia. Itse olen pärännyt niillä mitä kunta tarjoaa. Voisin mennä yksityiselle jos esim. olisi epäilys istukan toiminnasta tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi