Hirveän kylmä! 🥶
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
-35 on kylmä. Nyt tuolla tulee vaan hiki.
Tuo on muuten totta, että hiki tuli vaikka ei minusta edes nyt niiiin kamalasti ollut päälläkään. Enkä edes ollut juoksulenkillä vaan ihan vain ulkoilemassa kävellen.
Vierailija kirjoitti:
On. Aamulla taas 12h vuoroon ulkotöihin. Tv. työmies
sama mut 8h ihan hyvin pärjää mutta kun oli toissa kesänä se ns ihana helle ni otin saikkuu ja lomaa ku siinä 30 asteen helteessä voinu mitään tehä ja on muuteki perseest.
Ei muuta ongelmaa palelun kanssa mutta naama jäätyy ulkona, mulla semmoinen iho että oikein sattuu kovasti pahimmillaan Tämänkin kyllä voisi välttää vetämällä kommandopipon päähän, niitähän saa kaiken värisiäkin katselin kerran netistä 😂
Ei mitään talvea ja pakkasia vastaan, mutta elimistö ei tykkää kun työn puolesta joutuu ravaamaan välillä ulkona ja sitten taas sisälle lämpimään. Joku "termostaatti" on ihmisellä kropassa ja tulen joskus hirveän väsyneeksi tuosta lämpötilan vaihtelusta.
mitä jos pitäis vaikka talvivaatteita päällä eikä kävelis sisäpöksyt jalassa nilkat paljaana.tai muuta vaikka saharaa hikoilee siel on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään talvea ja pakkasia vastaan, mutta elimistö ei tykkää kun työn puolesta joutuu ravaamaan välillä ulkona ja sitten taas sisälle lämpimään. Joku "termostaatti" on ihmisellä kropassa ja tulen joskus hirveän väsyneeksi tuosta lämpötilan vaihtelusta.
Ulkona -19 ja sisällä pahimmillaan +28. Rasittavaa on.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen ihan veltto ja saamaton kesäisin kun sisällä on +25 ja ulkona vähintään saman verran.
Tällaiset pakkaset taas antaa energiaa ja toisaalta myös yöllä saa hyvin unta kun ensin reippailee ulkona ja sitten suihkun kautta viileään makkariin nukkumaan. Sitä on kuin toinen ihminen ja ihanaa että vihdoin meillä on taas kunnon talvi jo joulukuussa. Ulkona on hurjan kaunista ja sekin piristää mieltä.
Muuttakaa Suomeen asumaan niin nopeasti totutte pakkasiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olen ihan veltto ja saamaton kesäisin kun sisällä on +25 ja ulkona vähintään saman verran.
Tällaiset pakkaset taas antaa energiaa ja toisaalta myös yöllä saa hyvin unta kun ensin reippailee ulkona ja sitten suihkun kautta viileään makkariin nukkumaan. Sitä on kuin toinen ihminen ja ihanaa että vihdoin meillä on taas kunnon talvi jo joulukuussa. Ulkona on hurjan kaunista ja sekin piristää mieltä.
Vastasitko mielestäsi aloituksen aiheeseen / kysymykseen? :D
"Kuka muu on talvimasentunut ja palelee?"
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa Suomeen asumaan niin nopeasti totutte pakkasiin.
Olen asunut suomessa yli 50 vuotta enkä ole tottunut pakkasiin. Ulos pitää taas pukea ihan hell paljon ja se tympii. Pysyisi niissä parin asteen pakkasissa niin ei haittaisi.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5300779/merivesi-ennatyslamminta-tuloss…
Hah, ei tainnut ihan onnistua tuo ennustus. Onneksi mua ei haittaa, voi kun pysyisi pakkasen puolella pitkälle helmikuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Hrrrrr... 🥶🥶🥶🥶🥶🥶
Nyt on -21,2 astetta pakkasta. Tuntuu että onko jossakin ikkuna auki kun ei lämpöä asunnossa.. Tarkistin niin kaikki kiinni ja ehjiä.
Paleltaa. Ihan tärisen kylmästä vaikka olen sängyssä täkin alla. Sormetkin on ihan kohmeessa. En ymmärrä miten selviän taas tästäkin talvesta. 🙁
On kylmää koska ilmastonmuutos, hahhahhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastasitko mielestäsi aloituksen aiheeseen / kysymykseen? :D
"Kuka muu on
Nää haluaa vaan päöstä pätemään. Jotkut suomalaiset ei ole yhtään empaattisia eikä mukavia.
Kylmä on. Ei voi mitään. Masentaa.
Korvat on kyllä ihan tulipunaset aina kun tulee sisään ja maanantaina poskia vähän aristi. Mutta ei mitään paleltumia tullut, vaikka pari tuntia päivässä ulkona oon.
En tykkää kummastakaan ääripäästä ilmojen suhteen. Jos pakkasta on korkeintaan muutama aste tai lämmintä korkeintaan 20 astetta niin on hyvä.
Täällä on ulkona nyt - 23, kävin parin tunnin kävelylenkin, ihana ilma! Lumi narskuu ja hanki kimmeltää.. Huomenna lauhtuu - 10..
Se on vaatetuskysymys!
Tiivistäkää kunnolla ikkunat ja partsien ovet nii ei lämpö karkaa. Normitiiviste ja vedonestotiiviste. Mulla on myös pyykit kuivumassa sisällä, ettei oo kuiva huoneilma.
Mun mielestä on ihan lämmin, kun on kunnon toppavaatteet, mutta ilman pipoa. Koska sillon pääsee ylijäämälämpö haihtuu päästä pois, mutta muuten pysyy lämpimänä. Ja etenkin kädet ja jalat kannattaa pitää lämpiminä. Mulla ei oo koskaan ees korvat jäätyny. Joka päivä oon ton puolentoista tunnin lenkin tehnyt, eikä mulla oo ees huppua tossa kiinni.