No mikä on paras joululaulu?
Täällä oli ketju typerimmästä joululaulusta. Mikä on sitten parhain/tärkein joululaulunne?
Itse pidän parhaimpana John Lennonin " So this is Christmas." Niitä harvoja joulubiisejä, joita pystyy kuuntelemaan muulloinkin kuin jouluna.
Suomalaisista " Maa on niin kaunis."
Kommentit (20)
Lennonin & Yoko Onon kappale ei ole nimeltään mikään "So this is Christmas", vaan Happy Xmas (War Is Over).
Vierailija kirjoitti:
Lennonin & Yoko Onon kappale ei ole nimeltään mikään "So this is Christmas", vaan Happy Xmas (War Is Over).
Joo, niinpäs on. Hieno laulu joka tapauksessa.
Maa on niin kaunis on myös suosittu hautajaisvirsi. Minulle on joululaulu, yksi parhaista.
Tykkään Sydämeeni joulun teen laulusta myös, se kertoo mielestäni nykyihmisen kokemuksista.
Enkeli taivaan on minun ykkönen, vaikka onkin perinteinen virsi.
Konstan joululaulu JP Leppäluodon laulamana.
Whamin ikiklassikko Last Christmas toimii aina enkä ole kyllästynyt siihen vieläkään, vaikka olen kuullut sen varmaan jo 1745 kertaa. Chris Rean Driving home for Christmas on toinen ikisuosikki.
Minusta tuo Feliz Navidad on ihan hirveä joululaulu. Minulla tulee siitä aina mieleen palmut ja hikiset meksiloismiehet ja sikarin savu. Niin kaukana joulutunnelmasta kuin olla ja voi.
Valkoinen maa, lunta sataa
Tässä mä seison takki auki taas
Tämä vuosi joitain suosi enemmän
Valkoinen maa, antaa sataa
Tahtoisin päästä sua halaamaan
Tänä vuonna tämän joulun kanssas jaan
Vierailija kirjoitti:
Maa on niin kaunis on myös suosittu hautajaisvirsi. Minulle on joululaulu, yksi parhaista.
Tykkään Sydämeeni joulun teen laulusta myös, se kertoo mielestäni nykyihmisen kokemuksista.
Enkeli taivaan on minun ykkönen, vaikka onkin perinteinen virsi.
Maa on niin kaunis on alun perin myös vanha pyhiinvaeltajien laulu, mihin viittaa "ihana on sielujen toiviotie."
Sibeliuksen En etsi valtaa loistoa on suosikkini. Se on kaunis ja juhlava sävellys.
O Helga natt Jussi Björlingin esittämänä. Käsittämättömän kaunis.
Minulla on useampi suosikki:
Kuului laulu enkelten (Gloria)
Taivas sylissäni (Carolan Himlen i min famn)
Marian Poika
Oi jouluyö (O helga natt)
"Joulupukki pökki innoissaan
Korvatunturilla muoriaan,
mutta muori katala,pukin poissa ollessa käytti kynttilöitä....
Mm. Hoosianna, En etsi valtaa loistoa, O Holy Night, Maa on niin kaunis, Enkeli taivaan.
Tässä hieno, vähän erilainen versio virrestä Enkeli taivaan:
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/