Maaliskuiset torstaihin
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9230457&p=1&tmode=1&smode…
Koitin linkittää, en tiiä onnistuiko...
Huomenia kaikille!
Täällä ollaan taas hereillä, kun unettomuus vaivaa ja tulokas meuhkaa masussa.. Itsekin tossa havahduin eilen, et on se alettava laittaa paikkoja vauvalle valmiiksi. Esikoisen kanssa tuli kaikessa vähän kiire, myös synnyttämään lähtemisessä. Viikonloppuna ajateltiin hakea pinnasänky tänne ja kaikki muu siihen kuuluva hilpetööri. Vaatteet olen kaivanut noin kuukausi sitten esille ja nyt voisin aloittaa niiden pyykkäysrumpan ja laittamisen paikoilleen. Kestovaippoja olen hankkinut jonkun verran lähinnä huuto.netistä. En halua sijoittaa niihin hirveesti rahaa, vaan ostan niitä mielummin edullisemmin käytettyinä ja kun huomaan, että mitkä ovat meidän käyttöön parhaimpia, niin ostan niitä sitten uusina. Ja noissa käytetyissä on yleensä imutkin jo kohdallaan. Pahimman " sinappikauden" yli meinaan mennä vekkuli- ja lebokuorilla ja käyttää harsoja sisävaippoina ja niiden päällä vielä kuivaliinaa, jolloin ne ovat helpommin puhdistettavia.
Kas, nyt heräs esikoinen, pitää käydä nukuttaa ja palata vaikka huomenissa uudelleen.
Kenties rv 31+6 & Kirpukka
Kommentit (55)
Juu nyt on kai sitte miutki koukutettu tänne teijän ketjuun ;)) Ootte vaan aina niin pirun vikkeliä et ei meinaa perässä kestää xD Meillä kans sama kun tappertilla mamma imuroi,laittaa tiskit(onneks kone pesee) pyykkää,luuttuu jne,jne.......Miun ukolla kas semmonen ajatusmaailma kait et kun oon päivät pitkät kotona(saikulla supistelujen takia) ni miullahan ei muuta tekemistä oiskaa....Mut noh eipä käy aika pitkäks =) Meillä tää koiruus on ruvenny tiputtaa karvaa ihan mielettömästi,miusta jotenki outo ajankohta yleensä keväällä ja syksyllä tekee näin.Joka päivä saa imuroida =( Mie oon vauvaa varten laittanu jo melkein kaikki,sitteri ainoastaan puuttuu enää,Oon ostanu jopa vaippoja pari pakettia valmiiks...hih.Tutteja.tuttipulloja,kantorinkkaa,harsoja jne..Miulle ei oo tullu vieläkään äippäpakkausta...?) Ens viikolla ois neuvola ja lääkäri pitänee kysyä sitä kokoarviota kun en vielä oo saanu.Miulle kans sanottiin neuvolassa et ruvetaan tossa viikolla 35 kattelemaan tarkemmin et mites päin se vaaveli siellä pötköttelee et viimestää 37 viikoilla ois sit kääntyny lopulliseen asentoosa.Caiuksella tosiaan mahtava painoarvio :) Olinkoha vastyannu edelliseen gallupiin jos en ni tässä uusiks:
vyötärö:114
sf:rv 27 24cm
pituus:163
lähtöpaino:61kg
paino nyt:77kg
ja rv nyt 30+1
Huh,kylläpä aika rientää!!Ja viikot!Onko muitra alkanu jo jännittää tuleva??Minuu jännittää jo välillä ihan sikana vaik yks jo ennestään on mut lähinnä se synnytys ku edelline sekstiolla...
Ainakin osa...osa ei.
Se mun kovin ylistämä yksityislääkäri soitti eilen. Kyseli vointia ja sanoi, et nyt LOPETAT niiden panacodien syönnin,sun vauva tulee riippuvaiseksi niistä. Ei suostunut konsultoimaan Kättäriltä muuta lääkitystä vaan käski varata ajan gyneltä.
Minä tänään sitten hädissäni soitin Kättärille,jossa mut ohjattiin synnytys yms erikoislääkärille. Hän kertoi ettei tää mun lekuri nyt ollut oikein tiennyt mistä puhuu. Että Panacod on täysin turvallinen lääke raskaana ollessa ohjeiden mukaan otettuna ja että neuvolassa voivat uusia mulle resptin kun lääkkeet loppuu. Oli sitä mieltä että suurin syy mun käsiongelmaan on rannekanavien tukkeutuminen ja sit piikiksi vielä ne remppahommien takia tulleet jumit. Epäilee ettei vaiva parane ennen synnytystä ja että tarvittaessa käsi sitten leikataan synnytyksen jälkeen jos vaivat ei helpota.
Ja minä kun jo luulin et olen tehnyt vauvastani narkin. Ai että suututtaa tuon yksityislääkärin puheet. Turhaa huolestutti minut.Mut siis Panacodia tuun nyt sitten popsimaan yötä vasten ainakin ja tarpeen vaatiessa päivällä. Muuten hoidan panadolilla. Max annostus yhteensä 6 tablettia/vrk.
Takaisin lepäämään. Minä siivosin eilen,kun käsi tuntui hyvältä ja nyt se on superhuonona.
Masu-mamma 29+4
siis sektiolla.........ei sekstiolla....
Masu-mamma: hassua ettei yksityislääkäri tuon vertaa tiedä. Mulle selkään määrättiin kans Panacodia ja yöksi olenkin vaan ottanut, mielessä kaivertaa myös tuo, että mitä vauvalle tapahtuu jos niitä enempi popsii. Päivät olen sinnitellyt ilman lääkkeitä, koska Panadol ei auta.
Eksyin muuten sinne Vekaravintin sivuille, koska siskot ootte saanut mutkin miettimään tuota kestoilua. Siellä oli kiva starttipaketti, jota nyt kovasti pähkäilen.
-m-
MAMMULIINI;
Tervetuloa koirankarvahelvettiin..meillä lappalainen on päättäny, että koska talvi on peruttu, voi kaiken villan laskea irti - ja sitä riittää! Joka paikka pursuaa karvatolloja, kun saa imuroitua..jostain ilmaantuu karvoista pyörtyneitä villakoiria vino pino. Toivotonta, ja tätä on jatkunu koko " talven" ..eikö se koskaan lopu.
MASU-MAMMA;
Olipahan tohtori, voi jestas!! Sinuna vetäsin herneen syvälle sieraimeen ja tekisin valituksen moisesta pelottelusta - törkeetä! Kannattaa ainakin soittaa ja oikasta tota tohtoria ettei muita säikyttele samalla tavoin. Näemmä joka rohdosta kannattaa soittaa sinne - no mikä se nyt oli..joku ' teratologinen' tai vastaava palvelu jossa ainakin tietävät miten asiat on.
hmmm..pitäs tehdä kai jonkinlaista listaa siitä mitä vielä täytyy ostaa/ hankkia muuten, seuraavan kerran kun hurauttaa kaupunkiin niin täytyy alkaa listan mukaan ostella että varmasti tulee kaikkea..eniten taitaa puuttua noita rasvoja sun muita " hoitotarvikkeita" ja tuttipullo ainkin..mä tahdon sen semmosen hassun näkösen pullon jota suositellaan koliikin estoon. Kaveri suositteli kans ja mähän uskon kun sanotaan :)
( . ) käytiin koiruuden kanssa taas piiitkällä (2km) lenkillä..tosi hyvä olo! EI yhtään supistellu eikä sattunu mihinkään, en vaan uskaltanu kauemmas lähteä..mun tuurilla olis kuitenki alkanu koskea johonkin. Ehkä mä käpytän tonne km;n päähän iltapäivällä pullakahveelle kävelysauvojen kanssa tai jotain :)
ihan outoa, kun ennen on aina ylösnoustessa ja varsinkin yöllä kääntyessä supistanu, joskus tosi kipeestikin..nyt ei sitten supista ollenkaan! Todella outoa sanon minä. Se vois selittää jotain jos toi muksuliini olis tosiaan kääntyny, mutta en mä tiedä, välillä tuntuu potkuja siellä sun täällä..ota niistä nyt selvää!
On kyllä pelottavan hyvä ja rento olo..toivottavasti ei enteile mitään pahaa *hirvistys*
Tappi ja Pukkeliini
Galluppi;
Eiei, en oo koskaan moisissa ollu..ajatuksena tosi ihana kylläkin :)
MASU-MAMMA;
Säkö sinne vekaravintille eksyit? Hihii..kohta sullakin pimahtaa :) Niitä startti-paketteja löytyy vaikka kuinka ja paljon..erilaisia eri nettikaupoista ainakin. Mäkin olen sitä haaveillu - ikävän kallis vaan, mutta onhan siinä vaikka mitä.
Ajattelin ostaa Prismasta semmosen valmispaketin missä on kai pari vaippaa - katton sitte osaisko niillä ohjein tehdä itse lisää.
T&P
miks ei näitä viestejä voi jälkeenpäin muokata *nurinaa*
T
Tappi: ajattelin kokeilla sillä yökestoilupaketilla, ehkä...kait...
Nimittäin nuo Hamp...jotain vaipat vaikuttaa lupaavilta ja väritkin on tollasia maanläheisiä. Onkohan musta kehkeytymässä oikea viherpiiperö, kun tollaset asiat vaikuttaa :) Ennen mukavat värilliset kuosit oli POP.
Häirikkö poistuu taas
-m-
Tappert:sama täällä,hermoo meinaa kiristää ku selän käännät ni eessäs jo uus karva tumppu,meillä vielä tuo koiruus dobberin ja welsh corgin sekotus,semmonen musta sileä vähän pidempi ku dobberin karva ja koira muuten ihan dobberin näköne,kuono vaa vähän nätimpi :)
Oiskohan miustakin kestoilijaks...Taidan ainakin osittain yrittää,esikon kanssa ei tullu edes kokeiltuu.Mitäs kaikkee mie siihen touhuun nyt tarviisinkaa???
Ja tosta baby showerista,pitänee lukasta uudestaa nää viestit meni jotai näköjää ohi...nolona...
Kamala yö takana... Kuopus nukkui tosi huonosti. On reppana aika räkäinen (edelleen...) ja tekee näköjään urakalla poskihampaita. kaksi on jo tuonne yläikeneen ihan taakse ilmestynyt. Itkeskeli siis ja mylläsi puolestayöstä varmaan neljään... itse sitten sain rampata vessassa pari kertaa ja mikä lie alkoi mahaa vaivaamaan yöllä... meinaa ihan kunnolla juimi ja " supisteli" . Elävästi tuli vaan mieleen viikko ennen kuopuksen syntymää, kun oli samalla lailla sen viikon maha " tulessa" ja sellaisia aaltomaisia menkkakipuja tuli ja meni. Nyt vähän massu arka, mutta ei enää supistele tai polttele oikeastaan ollenkaan. HYVÄ NIIN!
Mutta kyllä vaan yöllä kävi pelottamaan, että ei kai tässä nyt jo lähtö tule... kun se maha oli aamullakin vähän " tulessa" vielä... Ja ihan pinkeenä.
Mutta, kuusi kannettiin (siis mies kantoi) pihalle tänään ja meillä alkoi taas normaali arki. Ihanaa, ei ole tuo kuopus enää sen kuusen kimpussa! Vähän saa itsekkin hengähtää, eikä tarvii kokoajan pomppia sitä komentamassa.
Mies se kiltisti imuroikin ja kaupassa aamulla kävi, nyt jotenkin senverran pysäytti tuo viimeyö, että tajuan ottaa niin rauhallisesti kun mahdollista ja ihan vaan levon kannalta. Mies on ollut tosi kultainen ja ihan käskemättä auttanut joka asiassa!
Nyt kyllä menen pitkäkseen ja koitan saada vähän nukutuksi. Viimeyö tosiaan meni senverran valvoessa, että muuten tulee turhan rankka ilta poikien kanssa. Miesin lähtee kohta päivävuoroon ja ennen puoltayötä vasta kotiutuu.
T. K@tju rv: 31+1
no nyt löyty toi baby shower jutttu,aiiiwan ihan!!Pitää kyllä tehdä jollekki tutulle kuhan lopettavat sen ehkä ens vuonna jahkailun =) Itelle ei oo tehty kertaakaa mut kuulostaa tosi ihanalta,miulta pääsis varmaan itku jos joku tollasen järjestäs!
MASULI;
Teretulemast viherpiiperöije köörii :)
Mä taas oon vakaasti suunnitellu kestoilevani päivät ja ottamalla yöks ehkä käyttöön kertikset, samoin jos lähtetään vieraisille jne.
Kuuntelin vaan kaverin puheita, että paremmin muksu nukkuis kertiksillä, kun ne ei tunnu märältä vaikka oliskin, kestoja taas pitäs useemmin vaihtaa. Luulis siis öiden menevän kertiksillä vähemmin heräämisin..tai mistä minä tiedän..kunhan kuuntelen muiden juttuja.
Kestovaippainfosta löysin paljon asiaa, ja niin fiksusti selitettynä että puolet meni ohi...hahtuvahousu...buahhahhaaaaijai, kyllä mä joskus opin, ihan varmasti.
T - menee nyt puis häiriköimästä, hetkeks..jos vaikka imurois--ääh
Nyt taas viitsii... Kun kiukuttaa niin kovasti. Toissa iltana alkoi puskemaan joku flunssa päälle. Ei siinä muuten mitään mutta kun en voi poikaa mennä katsomaan. Nyt en sitten ole eilen enkä tänään päässyt poikaa näkemään. Kateellisena vaan saanu kuunnella miehen tarinoita. Noh... Onneksi tänään on ollut jo " flunssaton" päivä, että ehkä sitä jo huomenna pääsee.
Eilen oli sitten otettu se kauan odotettu pään ultra pojalta, ja vuodot eivät ole uusineet, ja nyt alkaa ensi merkkejä näkymään siitä että aiemmat olisivat alkamassa liukenemaan. Edelleen pikkumies hengittelee itse. Eilen oli painoa 1260g. Tämänpäiväiset kerron kunhan mies kotiutuu sieltä ja kertoo terveiset.
Babyshowerissa en ole ollut. Kaveri kyllä kutsui mut omilleen, mutten uskaltanut mennä kun oli tupa täynnä ihan vieraita immeisiä *nolostelee*. Ja meitille ei kukaan sellaisia ole järkännytkään. Ihan kiva voisi olla järkätä jollekin muulle kyllä, kunhan nuo meitin vähissä olevat naispuoliset ystävät alkavat lisääntymään :)
Jepjep... Voimia kaikille raskauden takkuihin. Muistakaa nyt ystävät hyvät ottaa iisisti :)
-Duppis ja sankari 12pv
Masu-mamma:
Tosi tökeröä toimintaa lääkäriltä. Säikytellä nyt noin!!
Mikä sun kädessä tarkalleen ottaen on? Kuulosti meinaan hieman tutulta, mulla oli samantapainen vaiva viime raskaudessa. Oikean käden päällpuolella oli sellainen tosi koholla oleva turvonnut alue. Kättä piti pitää levossa eli olin saikulla atk-työstäni sen takia. Sain siihen kolme kortisonipiikkiä. Syyksi epäilivät myös nivelreumaa, mutta koska reumaoireet tulevat usein symmetrisinä, niin eivät ollet varmoja.
Oireet pahenivat aina rasituksen jälkeen, kuten sullakin. eli kannattaa ottaa rauhallisesti, vaikka käsi tuntuisi hyvältä. Mun oli pakko käyttää vain vasenta (eli heikompaani) kättä jossian vaiheessa, koska jo hampaiden pesu sattui liikaa oikeaan käteen.
Oireet katosivat noin viikko synnytyksen jälkeen ja ei ole sen koommin näkynyt. Ei myöskään tässä raskaudessa. Tosin nyt syön kortisonia koko ajan, se ehkä ennaltaehkäisee tuotakin.
Yritin etsiä haulla sitä " mitä hankin kotiin" - listaa, johon sin-na (?) viittasi. Mutta ei toi hitsin haku toiminto toimi, antaa virheen ja että kokeile kohta uudestaan. Joo, olen kokeillut kymmenen kertaa ja virhe edelleen. Ei kenelläkään sattuisi olemaan suoraa linkkiä siihen, tai edes päivää, jolloin se on kirjoitettu pinoomme? Kiitos!
t. Harju, jonka tarttis tehdä töitä eikä kökkiä täällä... tosin työt aika vähissä ja hieman tylsää...seli seli
Ystävä ompeli mulla taskuvaippoja joissa on fleace ja hamppu imut.Edelleen osakestoillaan.Yöllä ja reissussa on kertikset.Pissaa niin hirmuisesti vaippaan yöllä,ei tietoakaan että voi alkaa vaipatta...
Ajattelin kestoilla saman tai enemmän nyt tulevankin kanssa.Villahousuja oon aatellut.Ja kuorivaippoja.Toi hamppukangas on mahdottoman hyvä imu.Iso paketti se vaan on kun on kahdet imut.Mutta ihan liikuttavan näköinen paketti=)
Mikä sitten on hyvä kesto vastasyntyneelle,täytyy ottaa selvää.
L
Kurja ilma tuolla ulkona!Pistää tympiin, kun aina pitää pakata muksuille kuravaatteista lähtien kaikki kamppeet kun haluaa ulos ja siltikin sisälle tultaessa kaikki ovat liekomärkiä...ja hyi inhotus niitä kurasia haalareita ja kumppareita ja hanskoja ja ja...on tääkin tammikuu:( Mutta tulipahan ulkoiltua toista tuntia ja sain samalla siivottua pihaakin, joka on muralla myös, kun rakentamisen jälkeen ei olla vielä saatu pihaa laitettua.
BabyShowereissa en ole itse ollut koskaan, eikä kukaan sitä ole mulle järkännytkään.Olisipa ihana olla tässäkin vaiheessa elämää juhlittavana :)
Vauvan vaatteet on vielä etsimättä, pesemättä ja enpä ole juurikaan ajatusta antanut vielä moiselle.Pitäisi kai.Aloittaa täytyisi ostosreissulla, sillä joku hetken mielenviiraus sai minut myymään vanhat vauvanvaatteet(tosin jo kolmella olleet). Nyt sitten olen tyhjän päällä enkä edes pakkausta ottanut.Kaikki on vaiheessa ja kun teidän valmistelujanne lukee, tulee paniikki. Tosin vanhimman odotusta lukuunottamatta olen ollut aina viimetipassa liikenteessä ja aina olen ehtinyt.Entäs mitenkähän nyt käy???
Eilisiltana erehdyin syömään kebabia ja annas olla kun menin tukkoon.Tuntui,ettei henki kulje ja rintaan pisti heti kuin kunnon sydäntautisella.Alan kohta oleen niin täynnä raskautta.Aina olen nauttinut odottamisesta ja uhkeasta olemuksestani mutta nyt...En tiennyt että odottaminen tuo mukanaan tällaisia vaivoja ja kremppoja.Liekö johtunee,että neljättä odottelen ja suhteellisen lyhyin väliajoin olen lapseni saanutkin.Kroppa kränkkää.
Ja taasen omaa napaa ( . )
uupu rv 31+5
Masu-mamma: Olipas ajattelematon lekuri.. toki oikeessakin jos vetelisit sitä panacodia vähän omilla annoksilla ja yli sallitun. Mulle sitä on aina tungettu raskaudenaikana ja yks lääkäri vain kerran sanoi että ainut ikävä juttu siinä on että aiheuttaa joillekin ummetusta.. mut ohjeen mukaan käytettynä se on vauvalle ja itselle ok. Ja saithan nyt sieltä toiselta lääkäriltä sitten asiallisemman tiedon että sikäli hyvä!
Duppis: Hienoa! Hyvä että vuodot ei ole uusinut ja parannusta näkyvissä!! JEE!! Parantelehan itsesi sinäkin siellä niin pääset poitsun luo taas!
Niin..mitä vauvan vaatteita/tarvikkeita? Onko tänne meille tulossa vauva? :)) ehehei, en ole kuin avannut äitiyspakkauksen ja katsonut että se sisältää hyvin sini-keltaisia vaatteita :)
(.) neuvolassa kävin, hb oli hyvä!! Jes vaikka luulin sen laskeneen. Ensi kerralla taas lääkärineuvola, se siis 2vkon kuluttua. Sf-mitta oli 27,5 mutta vauva poikittain..eli mittaa vois olla enemmänkin mutta ei se mitään, keskikäyrällä tasaisesti menee! ..paino oli painava ;), pistän farkkujen ja paksun neuleen piikkiin ;) Muutenkin kaikki ok, sain synnärin esitietolomakkeetkin nyt.
sinna 30+6
kaikkeen täytyy olla hyvä syy..mutsi herätti mut päiväunilta! Kirottua, mutta sillä oli hyviäkin uutisia; Seuraavassa Suuri Käsityö- lehdessä (ilmestyy 6.2) on ohje kudottuun unipussiin SEKÄ kestovaippojen kaavoja!!
Että tiedoksi vaan teillekin..
Täältä tungen taas palstan täytteeks tän listan mitä kotiin vois hankkia..joku sitä oli kaipaillutkin,tai sitte oli kaivannu jotain ihan muuta listaa..mutta kuitenkin..täältä pesee; Ja muistakaa täydentää!
Vauvalle vaatteita;
Tumput, ohuet ¿ sisäkäyttöön
Myssyjä, pipo?
Sukkia
Bodyja
Puolipotkareita
Ulkoilupuku/ fleecepuku autoiluun
Villapuku väliasuksi?
Yöpukuja
Vauvan hoitoon;
Perusrasvat (Äitiyspakkauksessa?)
Septidin (suihkutettava)
Pumpulia ja pumpulipuikkoja
Keittosuolatippoja
Tutti
Tuttipullo
Maidonkorviketta
Vaippoja
Bepanthen / sinkkivoide
Harsotaitoksia/ vanulappuja (esim. mesoft 5x5cm)
Kuumemittari (digitaalinen on nopee)
Cuplaton (masuvaivoihin)
Harsoliinoja pukluliinoiksi
Talkki / perunajauho
Vauvaöljy
Kertakäyttösiä peppupyyhkeitä
Kylpyöljy
Lämpömittari ammeeseen (äp)
Muuta vauvakamaa;
Vaunut
Vaunujen sadesuoja/hyttysverkko
Turvakaukalo
Sänky, ensisänky (äp laatikko/ koppa tms)
Muovitettua froteeta (pinnikseen, hoitopöydälle, matkoille¿)
Pinnikseen patja
Pussilakanoita (90x120cm, äp:n peittoon)
Aluslakanoita pinniksen patjaan
Hoitopöytä/taso +alusta ja iiiso roskis vaipoille sun muille
Pyyheliinoja
Kylvetys vanna (ja pesuaine)
Pinnasuoja
Itkuhälytin
Imetystyyny
Äidille;
Imetysliivit
Liivinsuojuksia
Rintakumi
Siteitä
Rintapumppu
Jotain varmasti puuttuu joten?????
Tappi
En minä ole joutanut koneelle enkä jaksanut kirjoitella. Hyi hyi mua.
Olin pari viikkoa sairaslomalla selkäni kanssa. Se vihottelee ihan kamalasti ja olo on oikeasti aika kurja. Nyt koitan olla töissä. Töitä olisi vielä reilu kuukausi ennen talvi- ja äitiysloman alkua. Hohhoijaa. Eilinenkin ilta oli aika tuskaa kotona, kun ei enää tiennyt miten päin olisi.
Ollaan kaikki oltu kipeinä. Sekä ihmiset että elukat. Aika rankka joulun aika oli, mutta selvittiin ainakin pahimmasta. Onneksi satuin olemaan saikulla selkäni kanssa, muuten ei olisi tullut mitään. Niin paha flunssa itsellänikin oli.
Aika paljon nyt uuvuttaa ja väsyttää. Toi selkä rasittaa eniten. Tottakai pimeällä ja märällä kelilläkin on osuutta jaksamiseen mutta fyysisesti en tod. ole huippukunnossa! Päin vastoin. Olo on monesti ihan surkea.
Vauvalle ei ole juuri mitään valmiiksi katsottuna. Ruskovillan kapalovaate ja silkkimyssy on tullut hankittuna, esikoiselta jää tietysti vanhoja vaatteita. Vaunuja edelleen haikailen ja ehdottomasti käyn hankkimassa kantoliinan...
Välillä tuntuu että vauva on aika hiljainen masussa. Se on liikkunut enemmänkin. Toivottavasti sillä on kaikki hyvin. Itselläni on aika kova paine jalkovälissä ja välillä sekin vähän hirvittää. Pitänee ottaa puheeksi neuvolassa.
Jaksamista kaikille mahoille!
toivottelee pitkästä aikaa Telma ja vaavi 28+2
papu07 kyseli, että siivoaako mies. Meillä siivoa, kokkaa ja tekee ihan samat jutut kuin mäkin. Niin paitsi että mä en silitä, se on miehen yksioikeus:) Etenkin nyt, kun on kotona ja mä töissä. Melkein joka päivä on ollut ruoka valmiina, kun olen tullut töistä kotiin. Aika luksusta!!
Periaate on ollut, että yritetään tehdä tasapuolisesti, mutta sen mukaan kuitenkin, kumpi aina ehtii, jaksaa ym.Toki kun olin itse kotona, tein enemmän. Ja nyt on siis vähän aikaa toisinpäin.
Niin ja päätin sen, että kun palaamme molemmat töihin, hankin meille siivoojan, joka kävisi 2 viikon välein Siitä saa kuitenkin niin hyvin takaisin verotuksessa, että kannattaa maksaa sen verta, että jää enemmän aikaa perheelle ja ei mene hermot likaisuuteen. Ja jää tuossa silti siivous - ja siistimishommia itsellekin, vaikka siivooja käykin. Mutta ei niin paljoa.
caius-75: Yritä levätä. En tiedä yhtään, koska ykkönen kääntyi alaspäin. Jossain loppuvaiheen lääkärivastaanotolla lekuri vain totesi, että on alaspäin. En tiedä nytkään yhtään, mitenpäin masussa ollaan.
Täällä on puhuttu siitä, mitä kaikkea kannattaa hankkia kotiin valmiiksi ja koska. Olen ihan samaa mieltä, kuin jotkut muutkin täällä kommentoivat, että jokaisen oma asia, mitä hankkii valmiiksi. Tarvii sitten tai ei.
Kerron pari esimerkkiä itsestäni ekan raskauteni ja vaavin kohdalla. En ollut tehnyt mitään valmiiksi, kun mulla todettiin raskaushepatoosi viikolla 31. ja vuodelepoon. Eli tee siinä sitten valmisteluja. Mies sitten teki ja mä " komentelin" . Olisi ollut kivempi puuhastella valmisteluja itsekin, rauhassa.
Toinen, nyt jo itseäni naurattava juttu, on se, että en ollut huomannut hankkia vanulappuja kotiin. Kun tultiin vaavin kanssa kotiin lauantai illalla (kaupat siis kiinni jo), mulla oli ihan oikeasti melkein paniikki, kun ei ollut vanulappuja. Siskoni sitten ohjeisti, että putsauksen voi tehdä myös mm. nessuliinoilla, jos niitä on. ja niitä onneksi oli.
Siis toi huvittaa mua nyt, että tuollaisesta panikoi, mutta silloin se oli vakava paikka. Eli ennemmin kannattaa hankkia kaikkea " turhaakin" , kun sitten panikoida tai tosiaan juosta tisut pulleina ostoksilla.
Kun luin muiden kirjoituksia, sain itsekin aikaiseksi kaivaa pienet vaatteet esille eilen illalla. En ajatellut myöskään pestä, koska ovat olleet niin vähän aikaa säilössä ja pesty ennen säilöön laittamista.
Että kiitos, saitte muhunkin hieman vauhtia!
Baby shower galluppiin: Mulle ei ole järjestetty, enkä ole myöskään itse järjestänyt. Voisi olla ihan kiva juttu. Pidänkin mielessä, kun joku tuttu odottaa. Voisi olla ihan mukava piristys arkeen tuollainen.
Täällä on myös yksi uneton. Ja nyt kun on myös täysikuu, en nuku sitäkään vertaa. Mikä lie kuuhullu olen?!?
Takaisin taas " sorvin" äärelle. Töitä enää viikko ja 1 päivä.
t. Harju ja pikku-kakkonen