10 vuoden takaiset asiat ahdistaa ja hävettää
Pyörinyt koko päivän aktiivisesti mielessä vuoden 2013 tapahtumat ja teot. On pyörinyt ennenkin ja luulin jo käsitelleeni asiat.
Kommentit (25)
Et voi tapahtuneille mitään. Keskity elämääsi nyt.
Oletko perfektionisti ja erityisherkkä?
Ajatukset tulevat ja menevät. Älä tee niille vastarintaa. Anna tulla ja mennä.
Työpaikalla työkaveri oli minulle erityisen ystävällinen ja kehui kaikkea, mitä tein. Aloin ihastua, vaikka olin naimisissa. Kun ko. työkaveri lähti työpaikasta, lähetin hänelle rivien välissä tunteikkaan viestin. Hän torjui minut sanoen, että emme voi koskaan olla muuta kuin ystäviä ja että hänen "avopuoliso ei pitäisi viestin sävystä, eikä varmaan aviomiehesikään".
Mitään ei tapahtunut enkä nähnyt tyyppiä enää ikinä. Lähetin pari viestiä silloin hämäykseksi muka "kaverina", mutta sekin jäi.
Hävettää ja pyörii mielessä kaikki ne sanat, jotka saivat minut kuvittelemaan enemmän.
Viime yö oli itselläkin aika helvettiä, kun päässä vaan tulvi kaikki menneisyyden mokat. Eipä tuolle taida autisti kauheasti mitään voida.
Vierailija kirjoitti:
Viime yö oli itselläkin aika helvettiä, kun päässä vaan tulvi kaikki menneisyyden mokat. Eipä tuolle taida autisti kauheasti mitään voida.
Kerro joku moka?
Sama täällä. Koko.päivä mennyt menneisyydessä velloen. Yrittänyt nukkua, jos unintoisi unohduksen.
Mene lyhyt terapiaan. Anna itsellesi anteeksi.Elämä jatkuu.Töpäilystä oppi. Tietysti jos haluat loppu elämäsi pilata? Märehdi ihmessä meneyt ja juo viiniä illat tai kaljaa.Voit enempi märehtiä krapulassa...
Vaihdetaan ongelmia? Sinun mokasi varmaan näyttää minusta kärpäsen kakalta.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla työkaveri oli minulle erityisen ystävällinen ja kehui kaikkea, mitä tein. Aloin ihastua, vaikka olin naimisissa. Kun ko. työkaveri lähti työpaikasta, lähetin hänelle rivien välissä tunteikkaan viestin. Hän torjui minut sanoen, että emme voi koskaan olla muuta kuin ystäviä ja että hänen "avopuoliso ei pitäisi viestin sävystä, eikä varmaan aviomiehesikään".
Mitään ei tapahtunut enkä nähnyt tyyppiä enää ikinä. Lähetin pari viestiä silloin hämäykseksi muka "kaverina", mutta sekin jäi.
Hävettää ja pyörii mielessä kaikki ne sanat, jotka saivat minut kuvittelemaan enemmän.
Anna tuo kaikki anteeksi itsellesi, kun niitten valvominen ei tapahtuneita miksikään muuta. Aikuisena kestää myös sen, että on töpeksinyt. Et ole edes ainoa, joka ei olekaan virheetön, täydellinen. Itseasiassa tuossahan kävi hyvin, sinut torjuttiin, ja vältyit todelliselta kasvojen menetyksestä. 10 vuotta on jo ihan riittävä aika kieriskellä itsesäälissä. Nyt lopetat, ja alat katselemaan eteenpäin. Löydät uusia tilaisuuksia, myös hölmöillä.
Sietääkin hävetä. Rikoit Herran kasvojen edessä antamasi aviolupauksen ja himoitsit vielä toisen puolisoa!
Hei Ap! Elämän aikana sattuu ja tapahtuu kaikenlaista. Yritä mennä nyt eteenpäin, ja keskity tulevaan. Menneisyyttä ei voi kuiteinkaan enää muuttaa.
Tsemppiä ja kaikkea hyvää Sinulle!
T. Täti - ihminen vm. 1970
Vierailija kirjoitti:
Sietääkin hävetä. Rikoit Herran kasvojen edessä antamasi aviolupauksen ja himoitsit vielä toisen puolisoa!
Sinäkö olet arvollinen heittämään ensimmäisen kiven? Epäilen, mutta mitä olet itse mieltä omasta synnittämyydestäsi?
Ei tuo nyt niin vakava asia ole, että olisi syytä ruoskia itseään loputtomiin. Pitäisi päästä jo yli asiasta. Ei ole tervettä märehtiä asiaa vielä näinkin pitkän ajan jälkeen. Hae apua tai tutustu self help -materiaaliin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että Ap katuu tekojaan ja on ymmärtänyt tehneensä väärin. Ollaan armollisia.
T. uskovainen kristitty
Sellaista se on, välillä kun tulee vanhoja juttuja mieleen niin häpeää hetken ja sitten taas muihin juttuihin.
Itse häpeän vieläkin säännöllisesti yhtä juttua minkä sanoin joskus noin 12-vuotiaana, ja tuo on ihan perus että tulee enempi vähempi häpeän tunne kehoon kun Facebook muistuttelee jostain vuosia vanhoista päivityksistä :D
Ihmisillä voi olla pahojakin syyllisyydentaakkoja kannettavana. Kun miettii tällaisia, niin jotkut omat elämänvarrella tehdyt mokat ovat pikkujuttuja.
Aina eletty elämä tuntuu vähän tyhmältä, kun elämänkokemusta karttuu lisää.
Vierailija kirjoitti:
Peukut paljastaa mammojen moraalin!
Kerro tänne nimettömänä?