Mistä (kunnollisesta) työstä saisi suht nopeasti 500 euroa?
Tuon 2000 euron ketjun inspiroimana aloitan oman versioni.
Tarvitsisin akuutisti (eli korkeintaan kuukauden sisällä) laskuihin 500 euroa, mikä on ehkä vähän realistisempi toive kuin 2000 euroa, mutta silti yllättävän hankala toteuttaa. Toisin kuin toisella kirjoittajalla, minulla ei ole edes sitä osa-aikatyötä. Jos olisi, ei tätä ongelmaa nyt olisikaan.
Olen hakenut kaikkia mahdollisia paikkoja mitä löytyy: "3 viikon sijainen tiskaajalle", "joulukauden kiireapulainen pakettipisteelle", "varastotyöntekijä joulukuuksi", "kiirellisesti huomiseksi verkkoruokakauppaan keräilemään" tai "kahtena aamuna viikossa siivoamaan liikuntahallia" , jne. Eipä tule vastauksia, ei. Kyllähän minä sen arvaankin, ettei noihin töihin keski-ikäisiä enää huolita.
Ahkeruutta olisi, mutta kun tehtävää työtä ei löydy. Tai ei ainakaan sellaista, mistä joku maksaisi. Voisin toki mennä naapurin lumityöt tekemään, mutta ei se siitä kyllä maksaisi penniäkään.
Torissa ei tunnu menevän mikään kaupaksi, eikä minulla niin arvokkaita tavaroita edes ole, että niistä saisi pilkkahinnalla myymällä nopeasti 500 euroa kasaan. 5-15 euroa olen saanut joistain tavaroista, jotka ensin roikkuvat Torissa viikkokaupalla. Ihan hyvä sekin, mutta tällä hetkellä liian hidasta.
Ideoita otetaan vastaan (paitsi sitä iänikuista seksityöllä irvailua, kiitos).
Kommentit (39)
Kysy hoiva-avustajan paikkaa suoraan firmoista, vaikka haku ei olisikaan auki. Itse työskentelen yksityisellä kotihoidossa ja meillä on töissä myös ihmisiä, joilla ei ole hoitoalan koulutusta. Käyvät esim siivoamassa asiakkaiden kotona. Osa tekee keikkaa esim yhden päivän viikossa.
eikö henkilöstövuokrausyritysten kautta edes löydy? toki tarjonta voi olla vähän paikkakuntakohtaista. Henk.koht avustajan hommia taitaa löytyä, se on eri asia onko moraalisesti kuinka oikein mennä sinne kuukaudeksi, mutta luulisi sillä ainakin sen 500e netto saavan. Jos et ole allerginen, voit tarjota lemmikkihoitoa tms.
Seksityökin on ihan kunnollinen työ. Kyllä joku kiltti ja kunnollinen mies maksaisi kauniille naiselle seurasta 500-1000 euroa helposti.
Ainakin täällä etsitään nyt useammalla firmalla lumityöntekijöitä ja kausi-apulaisia.
Onlyfanista saa tuhansia euroja helposti päivässä kun vaan riisut vaatteesi kaikki ja teen seksikkään videon. Jos joku susanna penttilä tienaa kymmenii tuhansia kuukaudessa vaikka on vanha kurppa niin kyllä sinäkin sitten tienaat.
Kai sull tuet tulee, saat peruslaskut maksettua? Vai mihin käytit 500e,vaikkei rahaa ollut?
Vierailija kirjoitti:
Kysy hoiva-avustajan paikkaa suoraan firmoista, vaikka haku ei olisikaan auki. Itse työskentelen yksityisellä kotihoidossa ja meillä on töissä myös ihmisiä, joilla ei ole hoitoalan koulutusta. Käyvät esim siivoamassa asiakkaiden kotona. Osa tekee keikkaa esim yhden päivän viikossa.
Kotisiivouskeikkoihin en ole päässyt, koska minulla ei ole omaa autoa.
Hotelli- ja myymäläsiivouskeikkoihin pääsin aiemmin, mutta ne loppuivat heti kun vakituiset palasivat kesälomilta.
Siivoojan töitä on tällä paikkakunnalla muutenkin yllättävän vähän auki. Hakijoitakin tuntuu olevan niin paljon, etteivät firmat edes vastaa.
Vierailija kirjoitti:
eikö henkilöstövuokrausyritysten kautta edes löydy? toki tarjonta voi olla vähän paikkakuntakohtaista. Henk.koht avustajan hommia taitaa löytyä, se on eri asia onko moraalisesti kuinka oikein mennä sinne kuukaudeksi, mutta luulisi sillä ainakin sen 500e netto saavan. Jos et ole allerginen, voit tarjota lemmikkihoitoa tms.
Ei löydy. Yhdestään vuokratyöfirmasta en ole saanut yhtään mitään.
Auki olevat avustajan paikat ovat pysyviä.
Lemmikkien hoidosta olen tehnyt aiemmin ilmoituksia, en ole saanut mitään yhteydenottoja.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin täällä etsitään nyt useammalla firmalla lumityöntekijöitä ja kausi-apulaisia.
Niin täälläkin, mutta vastauksia ei ole tullut. Ei taida keski-ikäinen nainen olla se halutuin lumityöntekijä.
(Eikä myöskään kausiapulainen - kuten aloituksessani kerroinkin, olen hakenut kaikkia avoimia paikkoja.)
Laita ilmoitus joulusiivousavusta, nyt on sesonki. Et ainakaan häviä mitään.
Kokeile etsiä freelance-työtä verkossa. On olemassa useita alustoja, kuten Upwork, Freelancer ja Fiverr, joissa voit tarjota osaamistasi erilaisiin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Kai sull tuet tulee, saat peruslaskut maksettua? Vai mihin käytit 500e,vaikkei rahaa ollut?
Tulee peruspäiväraha, ja asumistukea noin 100 euroa. Yleensä pärjäänkin joten kuten noilla, mutta nyt tuli samaan aikaan kaikki vesilaskut, vakuutusmaksut jne. mitkä tulevat yleensä eri kuukausina.
Tarjoilijoista on hirveä pula. Vaatii hygieniapassin ja anniskelupassin, mutta sen verran kannattaa satsata.
Huonosti palkattuahan se on, noin kympin tunti (plus surulliset lisät) ja alaan kuuluu silpputyökulttuuri, että ei sillä kannata itseään suunnitella itseään varsinaisesti elättävän, mutta lisäansioita saa helposti.
Tein itse opiskelujen ohella tarjoilijan hommia ja varastohommia. Ei mukavaa eikä rahaa tule ovista ja ikkunoista, mutta se on silti jotain. Ja työn määrää on suhteellisen helppo säännöstellä oman jaksamisen mukaan. Lähinnä iltaa ja viikonloppua se toki on.
Myyt vaan pillua, sitähän sä halusit kuulla. Mä voin maksaa sen 500.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile etsiä freelance-työtä verkossa. On olemassa useita alustoja, kuten Upwork, Freelancer ja Fiverr, joissa voit tarjota osaamistasi erilaisiin tehtäviin.
Kokeilin joskus. En saanut mitään töitä tuota kautta, ja ylipäätään ne hommat mihin haettiin tekijöitä oli tyyliin 15 euroa työstä jonka tekemiseen menisi viisi päivää. Samat viisi päivää kannattaa ennemmin käyttää vaikka tavaroiden laittamiseen Toriin.
Jos ei ole yliopisto koulutusta niin rahaa tuskin saat ihan äkkiä tienattua. Sun pitäisi olla asiantuntija jonka joku palkkaa ja maksaa heti. Seuralaisena toimimalla saisit nopeiten rahaa.
Nosto!