Voiko joku nyt liikkeellä oleva tauti tehdä näin, että ilman muita oireita yhtäkkiä keskellä päivää ihan järjetön väsymys?
Normaali yö takana, ei mitään alkoholia edellisenä päivänä. Sitten tuossa klo 11 aikoihin sellainen hullu väysymys, että ei meinannu pystyssä pysyä ja pakko mennä reiluksi tunniksi nukkumaan.
Outoa.
Kommentit (25)
Mulla oli tuota pahassa väsymyksessä osana uupumusoireistoa. Kesti vuosia.
Minulla on varmaan influenssa tai korona, kun en ole aikoihin ollut näin kipeä. Minulla ei sinänsä ole väsymystä, mutta voimia ei suuren osan ajasta ole edes vessassa käymiseen...
Tietenkin. Korona, influenssa, myyräkuume nyt ainakin. Joko alkas noin tai sitten sairastat lievänä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä kerron että siihen ei välttämättä aina edes uni auta, saattaa olla sekava olo päässä sekä aivosumua. Lääkäriin jos menee olo liian raskaaksi sekä uupuneeksi. Mulla oli myös kortisoliarvo romahtanut pahasti, sen tajusi verikokeella tarkastaa vain yksi työterveyslääkäri.
Samoja uupumusoireita sekä pahaa oloa on tuonut koronakin pitkittyneenä mutta samaa on myös ilman koronavirusta. Pahaa uuvahdusta on ollut, hyvin rankkaa varsinkin fyysisesti.
Miten on verensokerin ja insuliinitasojen laita?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on varmaan influenssa tai korona, kun en ole aikoihin ollut näin kipeä. Minulla ei sinänsä ole väsymystä, mutta voimia ei suuren osan ajasta ole edes vessassa käymiseen...
Minulla on kyllä muutkin perinteiset flunssan/influenssan oireet. Ne vaan tulivat vähän oudosti viiveellä. Tauti alkoi suoraan kuumeella.
Orastava diabetes. Syöt liikaa roskaruokaa, hiilarihöttöä jne. Ala syömään terveellisen lautasmallin mukaisesti. Puolet lautasesta kuuluu olla salaattia.
No korona nyt ainakin aiheuttaa aivan käsittämättömän voimakasta väsymystä.
Tuota nyt voi aiheuttaa ihan mikä vaan. Kukaan ei voi diagnosoida sua YHDEN oireen perusteella.
Mulla oli viime keväänä korona ja kolmisen viikkoa kuume nousi klo 12 maissa ja voimat oli pois kokonaan. Hyi että olikin inha tauti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä kerron että siihen ei välttämättä aina edes uni auta, saattaa olla sekava olo päässä sekä aivosumua. Lääkäriin jos menee olo liian raskaaksi sekä uupuneeksi. Mulla oli myös kortisoliarvo romahtanut pahasti, sen tajusi verikokeella tarkastaa vain yksi työterveyslääkäri.
Mulla oli samassa tilassa kortisoliarvot pilvissä. Olisko ollut pilkkuvirhe, luulen.
Korona. Siinä monella oli tartunnan jälkeen ensioireena täysin voimaton ja vetämätön väsynyt olo.
Samaa mietin just nyt. Kaikki hyvin ja kaikki veriarvotkin hyvät. Mutta tänään kuin lekalla lyötynä juuri nyt väsyttää aivan järjettömästi ja meen just nukkumaan.
Sama juttu, aamusta asti kolottanut joka paikkaa ja älytön väsymys. Kuumetta oli lievästi. Mutta ei mitään jaksa tehdä ja parin tunnin välein tekee mieli mennä päiväunille joita jo kertaalleen tein. Diabetes-arvailjoille tiedoksi, että 2-tyypin diabetes on jo aiemmin todettu eikä siinä tällaisia oireita ollut, toki varmaan sekin vaikuttaa nyt mutta joku muu influenssa tai korona kai tässä nyt sitten on tulossa, koronaa en oo aiemmin sairastanut.
Minulla sama (nainen 45 hoikka ja en juuri ikinä kipeä), oli yhden päivän korkea kuume ja armoton väsymys, ei muita oireita, sitten nyt seuraavat 4 päivää väsyttää tajuttomasti edelleen
Pari vuotta sitten korona oli minulla just tuollainen. Levitin pyykkejä ja korillisen puolivälissä väsytti niin pahasti etten saanut käsiä enää pidettyä ylhäällä. Seuraavana päivänä piti käydä suihkussa lattialla istuen. Kolmantena heräsin, menin keittämään teeveden, ja keittiöstä suoraan takaisin nukkumaan. Viikko oli sitten 40 asteen kuumetta.
Myyräkuume alkoi minulla ihan järjettömällä väsytyksellä. Luulin jo, että nyt on pumppu sökönä. Kuume ja muut oireet tuli vasta pari päivää myöhemmin.
Itse tauti kesti 10 päivää.sen jälkeen totaalista heikotusta kuukauden.
Kahdesti sairastamani korona meni molemmilla kerroilla paljon lievemmin oirein. Eka kerralla oli kyllä jo yks rokotus otettuna, että oli lievä ehkä sen vuoksi.
krooh