Tulot yli 50 000 vuodessa, mikä on ammattisi?
Pitäisi miettiä omia työkuvioita uusiksi. Te, joilla tulot ylittävät 50 000 euroa vuodessa, mitä teette työksenne? Millainen koulutus teillä on ja vaatiiko tuohon 50 000 pääseminen kuinka pitkiä työviikkoja? Kuinka pitkä kokemus teillä on työstänne ja oletteko palkan puolesta poikkeus vai onko palkka ammatillesi tyypillinen?
Kommentit (191)
Itsekin olen it-alalla ohjelmistosuunnittelijana, työkokemusta yli 20 vuotta, mutta en pääse tuohon 50k vuodessa. Olisi kiva tietää vähän tarkemmin esim. minkäkokoinen yritys tai mikä toimiala, joka maksaa ilman esimiesasemaa tai munia paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
insinööri, aina töissä. Tai ei aina, mutta semmoista 70 viikkotuntia.
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Teen sairaanhoitajana 38 viikkotuntia virka -aikoina ja saan nippa nappa 50ke.
Niin, meistä on pula, joten kannattaa ihan uskaltaa pyytää. Kaiken maailman kauppatieteilijää löytyy taas pilvin pimein.
Niin, ja sitten taas kaiken maailman kauppatieteilijät tienaa reilusti teitä enemmän samoilla viikkotunneilla. Eikä tarvitse edes pyytää.
Olen myös sellainen. Mutta tykkään vaihtaa työpaikkaa vähintään kahden vuoden välein ja tällä alalla se onnistuu. Ei kiinnosta alkaa nuolemaan mitään tai rakentamaan "uraa" esim. perheen kustannuksella. Ts. minä määrään tahdin.
Terv. KTM ja sh (ja muutakin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
insinööri, aina töissä. Tai ei aina, mutta semmoista 70 viikkotuntia.
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Teen sairaanhoitajana 38 viikkotuntia virka -aikoina ja saan nippa nappa 50ke.
Niin, meistä on pula, joten kannattaa ihan uskaltaa pyytää. Kaiken maailman kauppatieteilijää löytyy taas pilvin pimein.
Niin, ja sitten taas kaiken maailman kauppatieteilijät tienaa reilusti teitä enemmän samoilla viikkotunneilla. Eikä tarvitse edes pyytää.
Olen myös sellainen. Mutta tykkään vaihtaa työpaikkaa vähintään kahden vuoden välein ja tällä alalla se onnistuu. Ei kiinnosta alkaa nuolemaan mitään tai rakentamaan "uraa" esim. perheen kustannuksella. Ts. minä määrään tahdin.
Terv. KTM ja sh (ja muutakin)<
Outoa vastakkainasettelua. Myös KTM voi vaihtaa työpaikkaa usein, mitään ei tarvitse nuolla eikä ole pakko edetä uralla perheen kustannuksella. Ihan itse saa tehdä valintansa tälläkin alalla.
Toki jokainen tehköön mitä haluaa ja hyvä että on hoitoalalla viihtyviäkin ihmisiä.
veturinkuljettaja. Eli ihan duunarihommaa, eivät tule työt kotiin :P Lähes joka työjaksoon (3vk) 10 vuoroa, joskus saattaa heittää +-1.Vuorot useimmiten 9-12h. Tulot n 5500e/kk mutta tohon saa sitten usein olla viikonloppuja ja muita pyhiä töissä. Päälle päivärahat, lomarahat ja jos on intoa tehdä ylitöitä niin voi päästä jo ihan koville tienesteille.
Myynnin puolella ja vastuualueena merkittävät asiakkuudet. Yliopistotason tutkinto. Kokemus yli 10 vuotta kansainvälisessä myynnissä. Peruspalkkani täällä Suomessa oletan olevan varsin tavanomainen, joka jo sinänsä menee kyllä kevyesti yli tuon määrittämäsi rajan.
Näissä tehtävissä meitä mitataan aika lailla koko ajan, eli jos suoriudut hyvin suhteessa asiakaskohtaisesti asetettuihin tavoitteisiin, niin saat peruspalkan päälle ajoittain ekstraa. Jos et suoriudu hyvin, niin aiemmin hoitamasi asiakkuus mahdollisesti siirtyy toiselle henkilölle hoidettavaksi.
Omasta työstäni voisin todeta sen, että jos haluat tehdä töitä vain tyyliin kahdeksasta neljään, niin näihin hommiin ei kannata hakeutua. Ainakin oma pääni tekee myös viikonloppuisin töitä, vaikka siitä ei mitään korvausta maksetakaan.
Kierrätys alalla yrittäjä. Työlistän nyt 4 muuta, heillä tulot noin 45000 v + päivärahat ja muut edut. Mulla verollinen kk palkka 5000 ja vuosittain 120000 osinkoina. 50-60 tuntia viikossa. Kouluja ei tälle alalle ole
Yliopettaja tekniikan alalla, 20 vuoden työkokemuksella alalta. Tohtorin koulutus. Peruspalkka noin 7000 €/kk.
Lukuvuoden aikana paljon töitä, 40 h per viikko ei riitä. Harva on kateellinen näille 9 kuukaudelle vuodesta, joiden aikana työ tehdään lukuvuodessa 😀.
Koettakaa nyt muistaa ihmiset se fakta, että vauvapalstan keskitulot ovat huomattavasti korkeammat kuin koko Suomen väestöllä. On ihan tavallista, että perus av-mammapalstailijan vuositulot ylittää 200t€ ja osakesalkku on viisinkertainen. Sijoituasuntoja myös löytyy ja etätöitä tehdään bahamalta käsin vapaasti. Ammatteina täällä on suurimmalla osalla korkeampaa koulutusta vaativat ammatit, täällä pyörii kirurgit, juristit, toimitusjohtajat sekä muut ylemmän tason johtajat.
Vierailija kirjoitti:
Kun palkkaa maksetaan 12 ja puolelta kuukaudelta (lomaraha), niin 50000 vuosiansioon pääsee 4000€ kk tuloilla.
Uudellamaalla mediaanitulo on noin 3660€. Mediaani siis tarkoittaa sitä, että jos laitat joukon lukuja suuruusjärjestykseen niin se jonon keskellä oleva luku on mediaani.
joka tapauksessa tuosta voi päätellä, että noin puolet ihmisistä tienaa joko ainakin hyvin lähelle tuota 50.000 euroa vuodessa.
Itse ylitin tuon rajan muistaakseni vuonna 2009 kun minut nimitettiin ensimmäistä kertaa esimiestehtäviin. Palkka oli muistaakseni 4500 ja silloinen työtehtävä oli toimia it yrityksessä tiiminvetäjänä. Nykyään ne tiimiläiset saisivat tuon saman palkan ja tiimin vetäjä ainakin tonnin enemmän.
Vähän ohis, mutta eikö lomarahojen osuus ole vähön enemmän 12,5 x kk palkka, kun kesäloman joka n. puolet kk palkasta lomarahojen lisäksi tulee joku osuus myös talvilomasta, joka monilla 1vko. Eipä hirveesti euroissa vaikutusta tuolla talvilomalla kuitenkaan.
Röntgenhoitaja. 3-vuorotyö. Vkonloppu joka 3. vko ja pari yötä kuuden viikon listassa.
Olen hr-asiantuntija keski-euroopassa ja vuositulot 135k.
Sairaanhoitaja, 7 V kokemusta, teen vain aamuvuorot ja 2 viikonloppua per 3 viikko työvuorolista. 38.15 tuntia viikossa.
Lääkäri. Palkka n 100te/v mutta tunteja tulee rutkasti.
Koulutukselta insinööri, työpaikka työnjohtaja rakennuksilla, yrityksen liikevaihto noin 300M€
Alan työkokemusta 18v.
Palkka aika tasan 5 tonnia kuussa.
Mielestäni olen palkkakuopassa, ei ole kuin tessin lisät tulleet viimeiseen viiteen vuoteen. Kompensoin tämän kuitenkin löysäilemällä töissä ja lähtemällä reippaasti etuajassa, eli tekemällä vähemmän.
M37
Perus koulu käyty,tehtaassa teen vuoro työtä.
Olen tainnut vastata tähän ennenkin: kirjallisuuden suomentaja.
Voi hitto mitä palkkoja ihmisillä!