Tulot yli 50 000 vuodessa, mikä on ammattisi?
Pitäisi miettiä omia työkuvioita uusiksi. Te, joilla tulot ylittävät 50 000 euroa vuodessa, mitä teette työksenne? Millainen koulutus teillä on ja vaatiiko tuohon 50 000 pääseminen kuinka pitkiä työviikkoja? Kuinka pitkä kokemus teillä on työstänne ja oletteko palkan puolesta poikkeus vai onko palkka ammatillesi tyypillinen?
Kommentit (191)
Työkyvyttömyyseläkeläinen, joka antaa S2-opetusta. Siinä 70k.
IT alalla aloitin koodarina ja nykyään projektijohtaja. Tulot ovat merkittävästi yli tuon.
Koulutuspäällikkö, FM, 40 h / vko, palkka 80 000 vuodessa.
Myyntipäällikkö eräässä pohjoismaisessa isossa yrityksessä. Palkka on tosin huomattavasti yli tuon 50 000€/vuosi. Osa palkasta koostuu kiinteästä kuukausipalkasta (n.6250€/kk) ja loput provisioista. Varsinaisen kuukausipalkan lisäksi bonuksia tulee vuodessa 10 000-25 000€. Työtunteja teen viikossa arviolta 50-60 ja 4pvä/vko teen etänä. Tuolla tuntimäärällä joudun kyllä usein tekemään viikonloppuisinkin töitä.
Lähihoitaja keikkafirmojen kautta.
Sosiaalityöntekijä, lastensuojelu. Johtava asema, 60-80 välissä viikkotyötunnit.
Kun palkkaa maksetaan 12 ja puolelta kuukaudelta (lomaraha), niin 50000 vuosiansioon pääsee 4000€ kk tuloilla.
Uudellamaalla mediaanitulo on noin 3660€. Mediaani siis tarkoittaa sitä, että jos laitat joukon lukuja suuruusjärjestykseen niin se jonon keskellä oleva luku on mediaani.
joka tapauksessa tuosta voi päätellä, että noin puolet ihmisistä tienaa joko ainakin hyvin lähelle tuota 50.000 euroa vuodessa.
Itse ylitin tuon rajan muistaakseni vuonna 2009 kun minut nimitettiin ensimmäistä kertaa esimiestehtäviin. Palkka oli muistaakseni 4500 ja silloinen työtehtävä oli toimia it yrityksessä tiiminvetäjänä. Nykyään ne tiimiläiset saisivat tuon saman palkan ja tiimin vetäjä ainakin tonnin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Poika lapseni on todella koulutettu, mutta ei ainakaan kehuskelisi millään vauva palstalla työtulojaan. Hölmöläisten hommaa kaikki tuloilla kehuskelu.
Toteaminen ei ole kehumista. Ja vaikka olisikin, mitä sitten? Mielestäni hyvät tulot on kehun aihe - ja kehua saa hyvillä mielin sekä tulojen saaja itse, että muut. Tosin 50k€/v ei ole kovin hyvä tienesti, mutta ihan ok.
Omat tulot noin 95 000€/v. Nykyisin TJ. Yli 50 000€/v tulot olen saanut myös product ownerin, projektipäällikön ja tutkijan tehtävissä. Koulutus FT. Työuraa 12 vuotta.
N44
Hor o Tallinnassa. En maksa veroja ollenkaan.
Äidinkielenopettaja lukiossa. Ylitunteja tulee väkisin, joten palkka n.4300/kk.
It-arkkitehti, olen mukana toteutuksissa. Kausiluonteisesti painetta.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisimmän tilaston mukaan suomalaisten kokonaisansioiden mediaani on 3800€/kk.
Se tarkoittaa sitä, että joka toinen kadulla vastaantuleva tienaa vähintään 45600€ vuodessa. Eli 50000 tienaavia on lähes puolet väestöstä?
Työssäkäyvästä väestöstä, ei koko väestöstä. Doh.
Vierailija kirjoitti:
insinööri, aina töissä. Tai ei aina, mutta semmoista 70 viikkotuntia.
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Teen sairaanhoitajana 38 viikkotuntia virka -aikoina ja saan nippa nappa 50ke.
Niin, meistä on pula, joten kannattaa ihan uskaltaa pyytää. Kaiken maailman kauppatieteilijää löytyy taas pilvin pimein.
Tietoturva-asiantuntija.
37.5h viikossa 8-16 (liukuma 7..17), ei päivvystystä
Asianajaja, yksinyrittäjä.
Ei isot nettotulot, mutta noin 80 000. Töitä pitää tehdä, mutta saa pitkälti määritellä työajat; esim. aamulla olen hidas, joten asiakkaat vasta klo 11 eteenpäin. Ei vapaa-aikaa, vaan viikonloput töitä. Yleensä
Varmasti paremmin tienaisin, jos menisin vieraalle töihin, mutta haluan toimia näin. Yksin ja vain itse päättää.
asianajaja, yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
insinööri, aina töissä. Tai ei aina, mutta semmoista 70 viikkotuntia.
Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Teen sairaanhoitajana 38 viikkotuntia virka -aikoina ja saan nippa nappa 50ke.
Niin, meistä on pula, joten kannattaa ihan uskaltaa pyytää. Kaiken maailman kauppatieteilijää löytyy taas pilvin pimein.
Niin, ja sitten taas kaiken maailman kauppatieteilijät tienaa reilusti teitä enemmän samoilla viikkotunneilla. Eikä tarvitse edes pyytää.
Yo, It-alalla päällikkönä, reilu 70000€/kk
Myyntihommissa (b-to-b), huonompanakin vuotena 60.000 /vuosi. Parhaina tuplat.
Vaatii pitkiä päiviä välillä.
Ikää alkaa kuitenkin olla, eikä jaksaisi painaa samaan tahtiin montaa vuotta.
Kiinnostaisi yrittäjyys free/konsulttihommat. Onko täällä sellaisia? Miten olette saaneet hommat alkuun omiin nimiin?