Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen synttärit tulossa-kummit ei tulekaan =(

Vierailija
03.01.2007 |

Taas toistuu tämä sama mikä viime vuonna, nyt vaan lapsi 2v jo ymmärtääkin kemuista jotain, mutta ei, kummit eivät taaskaan tule !!

Kyllä on ankeeta lapsen puolesta, miksi järjestää juhlia jos kukaan kummeista ei vuodesta toiseen tule niille ? ja nyt siirsin juhlia viel yli vkolla, et varmaan ois joulukiireet ym ohi.

Kummeja lapsella 6, joista 3 oikeita, 2 on kirkkoon kuulumattomia " vanhoja" ihmisiä, jotka halutaan kantaa lapsen mukana myös kummi" suhteen" myötä ja yks on nuori tyttö, ei viel rippikoulua käynyt.

Kyllä meni PERSELLEEN lapsen kummien valinnat !!

Minä en toivo edes lahjoja, meillä on lelua ja vaatetta ihan yllin kyllin,mut jos edes kerran vuodessa vois lasta tull katsomaan- EI SE ON LIIKAA VAADITTU =(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö siis näe ikinä muulloinkaan " jos kerran vuodessa" ??

Vierailija
2/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin kamalaa ole, jos eivät tule. Nykyään kummit nostetaan ihme jalustalle ja heidän pitäisi olla kaikin puolin täydellisiä. Ja hups sitten, jos ei ollakkaan niin v a n h e m m a t repii siittä stressiä.

Vierailija
4/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi joutuu pettymään, jollei lapsi niin ainakin äiti.

Vuodesta toiseen vaikka ajoissa laittaa kutsut niin viime tingassa tulee viesti, että ei päästä kun on sitä ja tätä.

Mä päätin nyt kun 10 vuotta tota samaa katselin, etten enää koskaan kutsu heitä ja pahoita mieltään. Lapsi ei edes muista kummiensa nimiä kun eivät muista kuin joululahjalla vaikka yksikin kummi asuu parin sadan metrin päässä.

Tiedänpä ainakin millainen kummi en itse ole!!

Vierailija
5/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 oikeaa, 3 epävirallista.

osa ei näe kun sen kerran vuodessa, ovat kauempaa mutta silti minusta ihan sopivan matkan päästä n 200km

Joo ketään ei käyny viime vuonna, tänä vuonna yksi ehkä tulee mut siihenkään en usko ennen kun ovesta sisään astuu..

Näin meillä =( =(

t ap

Vierailija
6/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmaisemme sylikummi ei ole ollut koskaa hänen synttäreillä (täytti juuri 2v) ekana vuonna sai 10euroa, kaikkina kolmena jouluina ollut ilman lahjan saantia.

En ymmärrä nykyajan ihmisä, miksi ruveta kummiksi jos ei halua kuitenkaan olla lapsen elämässä mukana? Kummeudestahan voi kieltäytyä. Meillä on jo vanhempi lapsi ruvennut kyselemään missä toisen kummi on koska omat kummit (kaikki 3) tulee aina paikalle. Onneksi nuorimmaisellamme on kaksi muuta kummia jotka hoitavat tehtävänsä kunnolla.

Vierailija
7/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi ei edes muista kummiensa nimiä kun eivät muista kuin joululahjalla vaikka yksikin kummi asuu parin sadan metrin päässä.

Tiedänpä ainakin millainen kummi en itse ole!!

Vierailija
8/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi, että kummi olisi lapsen elämässä mukana ostamalla lahjan. Ei ne kummit mitään lahja-automaatteja ole :D

Vierailija
9/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuoremman lapsen toiset kummit soittelee ja kyselee vointia jne. samoin kun vanhemman eli kyse ei ole vain lahjoista. He tiedustelevat kuinka hoidossa menee, miten harrastusten parissa ja todella leikkivät heidän kanssa kun tulevat meillä käymään, mitä sylikummista ei voi sanoa hyvä kun jotain lapselle edes puhuu.....Ettei tule väärää käsitystä kenellekkään.

Vierailija
10/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tykkää ajella pitkiä matkoja kovinkaan usein, joten ikävä kyllä se on välillä myös pois kummilasten synttäreistä.

Lähetin paketin postissa.

Tyttö täyttää viisi ja nyt on tokat synttärit joista olemme poissa... olemmeko ihan kamalia???

Vierailija
11/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä hänen kanssa. Ei se tarkoita että joka juhlilla täytyy olla läsnä, kyllä lapsi vaistoaa kun hänestä välitetään vaikka ei paikalla ole joka kekkereihin.

Vierailija
12/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

3 oikeaa, 3 epävirallista.

Vierailija
13/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsi tapaisi kummiaan.

Vierailija
14/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole lainkaan kummeja ja se on taas tämänkin viestin perusteella tosi hyvä juttu. Jotkut ihmiset ovat valikoituneet lastemme ystäviksi siten, että antavat lahjoja synttäreillä ja jouluna aivan ilman pyytämistä ja odottamista.

Muutenkin tuntuu hullulta, että olette valinneet kummeja myös kirkkoon kuulumattomista ihmisistä. Jos kerran tämä vanha pariskunta haluaa tutustua lapseenne, niin eivätköhän he olisi sitä halunneet tehdä ilman kumminimitystäkin. Nyt sen sijaan olette tehneet heille vaatimuksen: " tutustukaa lapseemme ja olkaa hänelle kilttejä aikuisia. Ostakaa lahja aina, kun on jokin juhla." Varmaan olisivat tulleet synttäreille, jos eivät kokisi tätä kummivaatimusta takaraivossaan.

Vierailija
15/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varma tuleeko joku vieras synttäreille niin ei mainitse siittä lapselle. Kyllä nyt aikusten ihmisten pitäisi antaa asian olla. Ei se ole niin maata kaatavaa, jos kummit ei pidä yhteyttä.

Vierailija
16/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIKSI koska 2 pariskuntaa haluttiin molemmat eli 4, yks kummi samalta paikkakunnalta ja yksi nuori tyttö, koska enempää en lapsia tee ja hän niin halusi toimia kummina vaik ei viel oikeesti voi.

Onko noissa siis jotain nyt liikaa??

TUSKIN kun kuitenkaan kukaan ei oikeesti jaksa välittää/käydä.

Todella pettynyt olen tähän kummitouhuun, itse laitan lapsesta kuvia menemään, laitan tekstarina mittoja/kuulumisia ja mitä saamme kiitokseks EI TULLA taaskaan =(

mulla itellä 3 kummilasta, joita näen 3-6krt vuodessa vaik 2 näistä asuukin just saman 200km:n päässä, no se on minun ONNI =)

t ap

Vierailija
17/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutteleekin minua ja miestäni kummitädin ja- sedän nimillä lapsen läsnäollessa. Ja aina ärsyttävää lässytystä :(

Vierailija
18/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta kysyn,että jos lapselle ottaa tuollaisia kirkkoon kuulumattomia kummeiksi niin mihin se merkataan että ovat kummeja. enkä oo tienny että niin nuoren voi ottaa kummiks joka ei oo käyny riparii?? mun serkku meni hiihtiksellä riparille ja mun lapsi kastettiin vasta 4kk iässä jotta serkkuni pääsi kumitädiksi...

Vierailija
19/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän lapsilla ei ole lainkaan kummeja ja se on taas tämänkin viestin perusteella tosi hyvä juttu.

Vierailija
20/39 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme on kastettu, mutta emme halunneet liittää heitä luterilaiseen kirkkoon. Yksi suurimpia syitä oli tämä kummijärjestelmä. Emme kumpikaan oikein hyväksy sitä. Toisaalta mieheni ei kuulunut luterilaiseen kirkkoon, vaan maistraattiin. Pyysimme siis papin kastamaan lapset, emme hankkineet kummeja ja ilmoitimme siinä nimilomakkeessa, että lapset seuraavat isäänsä maistraattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi