Eikö teidän ole ikävä jonnekin lapsuuden kauppaan/markettiin jota ei enää ole
Itse näen monesti jopa unia lapsuuden ja nuoruuden pienestä K-marketista. Tai ei se niin pieni ollut, keskikokoa.
Kommentit (65)
Kannelmäen Maxi. Tuo nykyinen Kaaren Prisma on jotenkin niin sieluton 😭
Muistatteko Kukkurat ja Kukkura-merkit?
Vierailija kirjoitti:
Anttila, ostin sieltä petivaaatteet, meikit, CD-levyt, vaatteitakin löytyi ja yhdet ihanat kengät.
Se musiikkiosasto 😍
Muistan kun maalla kävi kauppa-auto, siellä myytiin isoja pusseja keksinmuruja, joita söimme kahvin kanssa.
Voi kaipaan, keskisuuren kaupungin kauppoja, 60 ja 70 luvun alun liha-, maito- ja leipäkauppoja sekä kemikalioita, vaateliikkeitä ym. Kumpa olisi vieläkin, nykyään kaikki samalla konseptilla, räikeitä valoja, ällömusiikkia ym. Inhoan kauppakeskuksia🤮 Yksilöllisyyttä kaipaan. Vielä kun jostakin saisi sitä ihanaa myskiöljyä jota myytiin pienessä kempsussa sellaisessa pikkusessa ruskeassa pullossa, korkki oli semmoisen isohko kierrekorkki. Heti ostaisin, oli mun lempparituoksu kun olin teini.🥰
Mulla on ikävä niin montaa paikkaa! Leppävaaran Maxia, Tiimari-ketjua ja Heikintoria. Anttilan Top Teniä ja kaikkia ihania levyjä ja leffoja. Anttilan meikkiosastoa. Tapiolan Sokoksen meikkiosastoa. The Body Shopia sellaisena kuin se oli, Yves Rocheria. Keskustan Stockan herkkua ennen mitään remppoja, siellä oli tunnelmaa.
Ikävä on myös montaa kahvilaa ja ravintolaa. Rakastin Fredalla Brooklyn Cafeta, joka lopetti pandemian alussa. Samoin Forumin Wayne's Coffeeta. En ole löytänyt vielä yhtäkään niin viihtyisää kahvilaa uudeksi lemppariksi. Haluaisin hyvää kahvia ja tarjottavia, mukavia tuoleja tai sohvia ja vähän tummanpuhuvan, lämpimän sisustuksen. Lämpimät, himmeät valot kiitos.
Ei, oltiin niin köyhiä, että hyvä kun edes välttämättömään oli rahaa.
Joskus mietin, millaista oli Puoti(n?)harjun kaaren muotoisessa ostoskeskuksessa. Tai Kontulan ostarilla, kun se oli paljon pienempi seitkytluvulla. Oli se modernia ja hienoa vanhempieni mielestä. Olin eskari-ikäinen, katselin rakennuksia lapsen perspektiivistä. Mahtoi aikuisesta vaikuttaa matalalta. Isä poltti autossa, kun perjantai-iltana kiirehdittiin kauppaan. Minä hötkyin ilman turvavyötä takapenkillä Angliassa.
On ikävä nuoruuteni Helsingin kivijalkakauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Lehtinen Seinäjoki.
Muistan erityisesti Lehtisen kemiakaliopuodin siellä kaupassa. Heillä oli aikanaan kauppa kaupan sisällä.
Monilla on varmasti kaipauksen kohteena kotikylän kyläkaupat maaseudulla. Kyläkauppojahan ei enää juuri ole.
Itse kaipaan mökkipaikkunnan Virtain Liedenpohjan kylän kahta kauppaa.
Kodin Ykköstä jäin kaipaamaan ja Tiimari ja Anttilaa ja Seppälääkin. Ja Kaunis Nainen kosmetiikkaliikkeitä. Benettonin ja Pierre Cavallonkin liikkeet oli ihania kun niissä oli niin upean värisiä neuleita. Benettonille kun meni ostamaan villapaitaa, niin se oli kuin karkkikauppaan olisi mennyt. Niin paljon ihania värejä, että valinta oli vaikeaa.
Tiimari. Ai, että kun sinne joskus kerran kahdessa vuodessa pääsi, oli ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäen Maxi. Tuo nykyinen Kaaren Prisma on jotenkin niin sieluton 😭
Kaaren Prisma on muuten mennyt tosi huonoksi. Sieltä ei meinaa enää saada mitään ja hyllyistä löytyy vaan vanhoja elintarvikkeita.
Ikävöin kotipaikkani lähellä ollutta Siwaa. Ties kuinka pitkään lähin kauppamme oli viiden kilometrin päässä sijainnut Prisma, joten tuon Siwan aukeaminen oli meille lapsille iso juttu. Se oli pieni ja viihtyisä, ja siellä näki aina kavereita :)
Ikävä on myös Ruokavarastoa, Tarmon lähikauppaa (mökkireissuilla tuli käytyä) Valintataloa (se oli lähikauppani nuorena aikuisena), Seppälää ja Anttilaa.
Tiimari! Ja Jim & Jill sekä Seppälä, teininä niiden vaate- ja meikkivalikoimat oli ihan parhaita.
Stockmannin One Way, tykkäsin niistä vaatteista. Ja Helsingin keskustan Stockmannin paperiosasto sellaisena, kuin se oli vielä ainakin 20 vuotta sitten sijaitessaan alakerrassa.
Anttila, ostin sieltä petivaaatteet, meikit, CD-levyt, vaatteitakin löytyi ja yhdet ihanat kengät.