PAS:n lääkkeistä kyselisin??
Eli kaipailisin kokemuksia eri lääkkeistä, joita pas:ssa käytetään? Meille on tehty kaksi pas:a, joista molemmista nega. Molemmissa oli lääkityksenä Zumenon. Toisessa hoidossa lääkityksen määrää nostettiin mutta, limakalvo ei ollut siirtovaiheessa kuin 8mm. Jatkossa varmaan tartteisin tuhdimmat lääkkeet?! Varsinkin onnistuneet pas tarinat kiinnostavat lääkityksineen. Meillä tulossa lääkkeellinen pas helmikuussa...tietäsin vähä klinikalla vihjailla mahdollisesta lääkemuutoksesta.
Jo etukäteen kiittäen, jos joku viitsii vaistailla!
Hansuliini :)
Kommentit (11)
...kiitokset myös sandralle :) Sinullahan hyvät kokemukset laastareista...pitääpä vihjasta lääkärille.
Viime keväänä mulla ei limis kasvanu tarpeeks zumenonilla
ja otettiin lisäks estradot laastarit mutta puhdas nega tuli.
Nyt syksyllä zumenonin määrää nostettiin
ja lisänä oli jälleen estradot laastarit ja matkassa on yksi kyytiläinen :)
Pidän dbdbdb peukkuja teille seuraavaan passiin!
terv; elexi ja SusannaSanteri rv 16+3
onnistuneessa PASissa Estradot-laastarit ja Lugesteronit.
Saararebekka rv 9+2
ensin pelkkä estradot laastari, joka ei riittänyt kasvattamaan limistä. Avuksi otettiin zumenon, mutta limis ei siltikään ollut kovin kummoinen ja oma muniskin pääsi lääkityksestä huolimatta irtoamaan. Limis oli kuitenkin parempi kuin aiemmilla kerroilla, mutta ei muistaakseni edes 8mm. Plussaa kuitenkin tuli!
Millasilla annoksilla ootte ottaneet Zumenoneja? Ja mistä kp:stä alkaen? Sit rupes kiinnostaa se estradot laastarijuttu...joskus mulle sitä väläytelttiin klinikalla, mut ei sit kuitenkaan määränneet. Mie oon sen suhteen ihan pihalla...eli mihin laastari laitetaan ja kuinka usein pitää vaihtaa? Niin ja mikä kierronpäivä eka laastari laitetaan? Tai siis käytetäänkö niitä enemmän kuin yks? Sit vielä kiinnostas et mikä teillä on lapsettomuuden syy? Meillä minun vaikea endo :(
Tulipa oikein kysymystulva...mut kiva jos jaksatte viel vastailla :) Ja toki muidenkin kokemukset kiinnostavat.
Onnellista odotusaikaa teille!!
Mie aloitin zumenonit kp2 2kpl/pv, annosta nostettiin kp6 3kpl/pv.
Laastarit aloitin kp12, vaihto kahden päivän välein.
Laastarit laitetaan alavatsalle.
Luget aloitin kp15 aamulla 3x100mg ja illalla 3x100mg.
Pas siirto oli kp18.
Meillä lapsettomuuden syitä on itseasiassa montakin...
esim. mulla " torvet" tukossa tai siis toinen tukossa ja toinen poikki
terv.elexi ja SusannaSanteri rv 16+4 :)
Ensimmäinen: Zumenon+Luget ->nega
Toinen: Estradot+Luget ->tyttö
kolmas: Estradot+Luget ->tyttö
Vielä kaks alkiota pakkasessa ja Estradotin ehdottomasti haluan jos hoitoihin jälleen lähdetään. Mun limakalvo ainakin kasvoi sillä paremmin ja sivuvaikutukset olivat huomattavasti miedommat.
onnistuneessa PASissa(2004) Merimonot ja Lugesteronit.
sain samat nyt 2006, ainoa alkio vain ei kestänyt sulatus, siis ei PAS tehty
Mulla oli sitten ihan eri lääkkeet, kun muilla vastanneilla. Elikkä progynova ja progesteron. Ihan hyvin toimi ja ensimmäinen pas onnistui. Suurin ongelma taisi olla pco (+ endoa)...Toivottavasti teillä nyt kolmas kerta toden sanoo...pidän peukkuja! :)
Inka-Mari rv 11+5
grinsebacke ja Inka-Mari vastauksistanne :) Ens tiistaina olisi kontrollikäynti lapsettomuuspolilla ja mahdollinen pas:n suunnittelu. Käytin Primoluteja pari kuukautta, joiden olisi pitänyt lopettaa tiputtelu mut eipä auttanut...viime kierrossa tiputteli kp20 saakka. Tosi ärsyttävää...en enää käsitä mistä se voi johtua. Saa nähdä sit mitä lekuri sanoo ensi viikolla. Kyselen kyllä muuta lääkitystä kuin pelkät Zumenonit jos mahdolliseen pas:n päästään.
Onnellista odotusaikaa sinulle Inka-Mari :)
Hansuliini