Miksi Finnair ei siltikään estä noita järjettömän kokoisten laukkujen tuojia?
Ensin pelotellaan, mutta sama meno vaan jatkuu. Siellä lähtöä odotellaan, kun nämä sankarit yrittävän saadä niitä ylisuuria matkalaukkujaan survottua hyllylle.
Ja se vi-**uttaa erityisesti, kun itse kuuliaisesti otan sen mittojen mukaisen laukun vain matkustamoon, niin sitten käytännössä vaaditaan, että minun pitää se oma laukkuni survoa jalkatilaan, jotta nämä 2x liian suuret laukut saadaan sinne ylös!
Kyllä minullakin pitää olla oikeus saada käyttää se jalkatila jaloille!
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punnitseeko Finnair muuten käsimatkatavarat? Vai miten tuo 8kg varmistetaan?
Jos laitat jotain ruumaan, niin saattavat punnita. Mutta jos ruumaan ei mene mitään, ei ne voi turvatarkastuksessa enään punnita.
Punnitseminen ei kuulu turvatakastukseen.
Jos tekee lähtöselvityksen tiskillä, myös matkustamoon menevä laukku useimmiten punnitaan. Tämän takia olenkin pyrkinyt tekemään lähtöselvityksen automaatilla.
Lukiko otsikossa tosiaan, että ne laukkujen tuojat ovat järjettömän kokoisia?
2x liian suuri laukku olisi mitoiltaan 110 x 80 x 23 cm. Eipä ole tullut nähtyä. Ongelmahan on se, että palvelut ovat Finnairilla kaytta linjan jatkuvasti huonontuneet.
Vierailija kirjoitti:
Lukiko otsikossa tosiaan, että ne laukkujen tuojat ovat järjettömän kokoisia?
Matkustajille pitäisi määritellä jokin painoraja - läskistä lisämaksu!
Vierailija kirjoitti:
2x liian suuri laukku olisi mitoiltaan 110 x 80 x 23 cm. Eipä ole tullut nähtyä. Ongelmahan on se, että palvelut ovat Finnairilla kaytta linjan jatkuvasti huonontuneet.
Tuo olisi 4x suurempi (peruskoulun matikka...)
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä vaivaa nähdään. Lentolaukku menee hyllylle, siitä on maksettu. Ja reppu tai muu pienempi laukku menee penkin alle, siitä ei ole maksettu. Niin yksinkertaista se on. Näin on matkustettu jo pitkään.
Ei ole ollut pitkään niin, että lentolaukusta on joutunut maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta sitä vaivaa nähdään. Lentolaukku menee hyllylle, siitä on maksettu. Ja reppu tai muu pienempi laukku menee penkin alle, siitä ei ole maksettu. Niin yksinkertaista se on. Näin on matkustettu jo pitkään.
Ei ole ollut pitkään niin, että lentolaukusta on joutunut maksamaan.
Tästä pääsisi sillä, että halvinta lippukategoriaa ei olisi ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan 25000€ kameravehkeiden kanssa. Valitettavasti lentoyhtiöt eivät pysty tarjoamaan sellaista palvelua, jossa nämä laitteet tulisivat ehjänä perille ruumaan laitettuna. Useilla Euroopankin kentillä on varasliigoja, jotka keräävät ruumaan menevistä tavaroista kaiken riittävän arvokkaan.
Muusikoilla on sama ongelma. Osa lentokenttätyöntekijöistä pyrkii oikein tahallaan rikkkomaan soittimet.
https://www.instagram.com/reel/Cmvj3XrKNeb/?igshid=YmMyMTA2M2Y%3D
Muusikot ostanevat monasti ihan paikan soittimelleen, ainakin jos on vähänkin arvokkaampi.
Ettehän laita talvitakkejanne ylös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punnitseeko Finnair muuten käsimatkatavarat? Vai miten tuo 8kg varmistetaa
Kaikki ruumaan menevä punnitaan, koska koneen kokonaispaino pitää tietää, kun lasketaan polttoaineen tarve kiitotien pituuden tarve jne. Matkustajien paino lasketaan vakioarvolla miehelle, naiselle ja lapselle (siksi sukupuoli lukee lipussa, vaikka sillä ei muuten luulisi olevan mitään väliä).
Sitä en tiedä, jos käyttää itsepalvelua ruumalaukun jättämiseen ja laukku on ylipainoinen, niin sylkäiseekö se laukun takaisin...
Hihna ei lähde edes liikkeelle jos laukun paino on yli rajan.
Lentoyhtiö sattaa punnita portilla myös käsimatkatavarat jos ne vaikuttavat erityisen raskaalta, sinä vaiheessa ruumalaukulle tulee jo tuntuvasti hintaa.
Jos tekee lähtöselvityksen tiskillä, myös matkustamoon menevä laukku useimmiten punnitaan. Tämän takia olenkin pyrkinyt tekemään lähtöselvityksen automaatilla.
Mä en muista että mulla olisi ikinä punnittu käsimatkatavaroita. Lennän keskimäärin 6 edestakaista lentoa vuodessa.
Kaikista eniten xituttaa se, että ihmiset laittaa omia laukkujaan aivan eri riville kuin missä se oma istumapaikka on. Siis vaikka istumapaikka olisi rivillä 24, niin laukku tuupataan rivin 20 ylähyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuosta sirkuksesta tule yhtään mitään niin kauan kun sinne hattuhyllylle saa laittaa mitään muuta kuin hattuja. Ne tulisi pyhittää pelkästään takeille ja päällysvaatteille, niin kenelläkään ei olisi mitään selittämistä ja emojen olisi helppo käskeä heivaamaan tavarat vattuun sieltä.
Käytännössä ei vaan onnistu, koska kukaan yhtiö ei halua joutua tuosta seuraavan someraivon kohteeksi.
Itse ei enää huvita laittaa takkia sinne ylähyllylle kun se survotaan laukuilla sinne perälle ruttuun ja pahimmassa tapauksessa sotketaan.
Vierailija kirjoitti:
Ettehän laita talvitakkejanne ylös.
Mihin ajattelit laittaa? Päälle? Edessä olevan istuimen "takkikoukkuun", jolloin kaikki istuvat sylit täynnnä takkeja eikä pysty syömään eikä katsomaan ruutua?
Ei tuosta Finnairin uudistuksesta ollut mitään hyötyä, kun edelleen matkustajat saa näköjään ottaa lennolle pari isoa laukkua mukaan. Vievät sitten muiden laukuilta tilan ylähyllyltä, kun tunkevat ne omat 3-4 kassiaan sinne. Pitäisi ehdottomasti tiukemmin kontrolloida noita laukkumääriä. Nyt ihmiset ostaa sen halvimman lipun ja siihen lisäksi matkustamoon otettavan laukun, joka maksaa 14e. Mutta sitten niillä on kuitenkin niitä ylimääräisiä laukkuja. Ja ihan yhtä hidasta se boarding on kuin ennenkin. Tosin nyt viimeisimmällä lennolla lentoemot tarkasti laukut ja ottivat muutamalta - onneksi - ne isommat ylimääräiset laukut pois. Jotain yrittivät siinä matkustajat inttää että kyllä tää mahtuu, mutta onneksi meni laukut ruumaan. Joillain on kyllä pokkaa oikeasti yrittää sinne matkustamoon kahden ison laukun ja selkärepun kanssa.
Jenkeissä ne ottaa väkisin pois sulta liian isot matkatavarat ja checkaa ne ruumaan. Siinä ei jupinat auta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en muista että mulla olisi ikinä punnittu käsimatkatavaroita. Lennän keskimäärin 6 edestakaista lentoa vuodessa.
Finnair aloitti käsimatkatavaran pistotarkistukset keväällä. Eli tuurista kiinni onko sellaisella lennolla jossa punnitaan, eikä silloinkaan punnita kaikkia vaan ainoastaan raskaan näköiset. Lennän 50-60 lentoa vuodessa ja viime vuoden aikana punnittiin kolmesti käsimatkatavarat. Ylipainoisista tai liiasta matkatavarasta tulee nykyään 60€ sakko Finnairilla, toivottavasti auttaa ongelmaan.
Minä tein juuri näin. Finnairin lento Budapestistä Helsinkiin. Lentoemännät pelaa tetristä laukkujen kanssa. Mun pieni reppu kaivetaan hyllystä ja pyydetään laittamaan penkin alle. Totean ihan neutraalisti, että minulla on kategorian se ja se lippu. Ei siinä sen kummempaa. Jos on jostain maksanut, siitä kannattaa pitää kiinni. Jos kaikki pitäisivät, Finnairkin saattaisi alkaa kiinnittää huomiota siihen, että käsimatkatavaroiden kokorajoituksia noudatetaan.