Noukin juuri omin käsin työttömän kortistosta töihin
Ai että, kyllä tuntuu hyvältä. Olen head hunter ja soitin työttömälle työnhakijalle. Tarjosin hyvää duunia, hän hyväksyi ja aloitti työt eilen ja hyvin pyyhkii. Hän pääsi hyväpalkkaiseen duuniin. Kaikki voitti: yhteiskunta, firma joka palkkasi, työtön joka sai hyvän duunin ja minä, joka kerään bonukset. Tällainen lämmittää sydäntä ja saa uskomaan että työlläni on merkitys.
Kommentit (3)
Päteville ihmisille löytyy vissiin aina hommia
Osa hedahuntereita aiheuttaa enemmän haittaa kun hyötyä. Olin töissä yrityksessä, josta headhunter houkutteli nuoren naivin työntekijän toiseen yritykseen. Lupaus oli että saa vastuullisen hyväpalkkaisen työn, aluksi vain palkka olisi pienempi kuin nykyisessä työpaikassa. Totuus oli että palkka ei uudessa paikassa koskaan noussut ja kyseinen nuori teki koko ajan samaa työtä eikä edennyt mihinkään. Kyseli muutaman vuoden päästä entistä paikkaansa takaisin ja kertoi että jäi pettynyt maku suuhun.
Mun mies bongattiin myös kortistosta koulutuksensa mukaiseen hyväpalkkaiseen työhön. Syynä äidinkieli ruotsi, kun oli valtion paikka ja välillä tulee ruotsinkielisiltä alueilta soittoja ja viestejä. Eipä näemmä tkitä meidän tavisten (kuten minä) koulussa opittu ruotsi, kun äidinkielisiä on tarjolla. Meillä on sama koulutus.
Ei kylläkään ole siinä hommassa enää.