Voi että masentaa :(
Ollaan 3,5 vuotta yritetty vauvaa ilaman mitään tulosta. Vauva uutisia satelee jatkuvasti. Viimpänä ystäväni, joka tuli raskaaksi heti ensimmäisestä yrityksestä. Nyt ilmoitti, että heille tulee taas vauva. Ei tule pikkuisille edes vuotta ikäeroa. Raskasus jo reilusti yli puolenvälin. Ei ole ilmeisesti uskaltanut kertoa. Nyt oli pakko kertoa, kun ajautui keskusteluissamme " umpikujaan" . Emme ole nähneet pitkään aikaan pitkien välimatkojen takia.
Kommentit (12)
mutta kyllä se vaan tuntuu niin epäreilulta, että.
ap
tuo on vaan niin vaikea ja kipeä asia. jaksamista teille kovasti
Mutta tämä viikko lapsen kanssa on ollut niin helvettiä, että joskus olen kieltämättä tullut miettineeksi, että miksi lapsen koskaan " teinkään" . Vauva on ihana, totta. Mutta ne yöt, ne tappelut ja kaikki... Ei helpota, koska jokainen kai sen haluaa itse kokea. Toivottavasti teillä kaikilla joskus natsaa! <3
...tuttavani joka myös yritti vauvaa reilut 3 vuotta tuloksetta teki lopulta päätöksen että antaa olla.... No pariskunta aloitti rakentamisen ja vauvan yrittäminen unohtui totaalisesti ja kappas vain testi näytti plussaa kun talo alkoi olla asuttavassa kunnossa. :)
Älä menetä toivoasi.
en osaa lohduttaa, meillä siihen meni kuitenkin se 6kk yritykseen että ymmärrän tunteesi - luulin tosiaan aikanani että se tulee niin helposti.. no, tuttavaperheelläni 3 lasta, nyt vielä tulossa yksi ja tätä viimeistä oli yriteety puolitoista vuotta, muut oli tulleet ensimmäisellä..
Pakko mainostaa (jos täällä saa) yhtä kirjaa jonka luin koskien lapsettomuutta ja se oli aika hauska.. siis siinä oli se miehen ja naisen näkökulma asiaan.. suosittelen: Ben Elton " Vauvahorkka"
Eräälle tuttavapariskunnalle oli 20 vuotta sanottu, että eivät koskaan voi saada biologisia lapsia. Se oli heille kova paikka, mutta oli pakko hyväksyä.
Kuinka ollakaan, reilu nelikymppisenä ehti ihmetellä pitkään, missä kuukautiset viipyvät. Ja vauvahan sieltä tuli. Se oli varsinainen ihmevauva. Kyllä sitä joskus tuollaistakin tapahtuu...
Mutta jotenkin se masentaa kun toisten ei tarvitse kuin pestä kalsarit samassa koneessa niin jo ovat raskaana, samantien...
Tuo on aika jännää. Olen kuullut useitakin tuollaisia kertomuksia. Itsekkin olen yrittänyt " löysätä päästä" ja kaikkea mahdollista, mutta kun ei niin ei :(
Kiitos kaikille teille jotka jaksatte kannustaa!!
ap
Silloin kun ahdistukseni/masennukseni oli syvimmillään, joka toinen vastaantulija näytti olevan pieniin päin.
Minä en voinut edes kaupassa käydä ilman, että piti itkua niellä ja itkeä vuolaasti sitten autossa ennen kotimatkaa. :´(
Onneksi olen löytänyt elämässäni muitakin suuntia ja masennukseni alkaa olla eilispäiväinen. Lapsettomuuttamme on tutkittu ja löydetty syykin, mutta se ei ollutkaan mistään pienestä kiinni, vaan on riskinä, ettei edes ICSI-hoito tepsi. :/
sitä syvemmälle epätoivoon vaivun. Tuntuu kuin putoaisin mustaan kuiluun, jossa aikaisemmin näkynyt valo himmenee himmenemistään :( En olisi ikinä osannut kuvitella, että joudun tällaiseen tilanteeseen.
ap
...minulla on kaksi luomuna saatua, jo isoa lasta. Kolmatta on yritetty kolme vuotta ja kai on vaan totuteltava ajatukseen, ettei enempää saa. Mies ei tahdo tutkimuksiin/hoitoihin. :``( Toivon täydestä sydämestäni sinulle vauvaonnea.
Vierailija:
sitä syvemmälle epätoivoon vaivun. Tuntuu kuin putoaisin mustaan kuiluun, jossa aikaisemmin näkynyt valo himmenee himmenemistään :( En olisi ikinä osannut kuvitella, että joudun tällaiseen tilanteeseen.ap
Mutta niin sitä vaan pohjaltakin noustaan (ainakin hetkeksi) ylemmäs.
Tsemppiä ja oikein kovasti voimia jaksamiseen!!!!!!!!!
-10 (vai mikä olikin)
Minäkin näen ympärilläni vain raskaana olevia naisia ja pieniä vauvoja.
Kun ei natsaa niin ei.