Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään mutta...

Vierailija
01.12.2023 |

Tuet tuli tänään mutta... meni 900€ vuokraan, 190€ talvi kenkiin, 75€ ruokakauppaan... Ei montaa kymppiä jäänyt loppu kuuksi, että hyvää joulua vaan! On kyllä nämä tuet suomessa aivan naurettavan pienet...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n joka kuukausi toistuvan jankutuksen voi tiivistää: mikään ehdotus ei kelpaa.

- Käy ruoka-avussa/leipäjonossa? Ei, liian pitkä matka eikä sieltä edes saa järkevää syötävää, vaan esim. jauhoja. Ei niitä voi syödä.

- Muuta halvempaan asuntoon? Ei, on pakko pysyä 900 e/kk kämpässä kun ei ole luottotietoja ja on vuokravelkaakin ulosotossa. Muutenkaan ei voi lähteä Helsingistä kun siellä on kaikki kaverit ja sukulaiset eikä muualta saa töitä.

- Ja ne työt? Lukio koulutuksena ja muutama kk työkokemusta yli 10 v. sitten. 1000 hakemusta lähettänyt mutta silti saa mistään töitä. On sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ulkonäkö ei mukamas miellytä työnantajia eikä ole autoa tai ajokorttia. Epistä kun mikään työnantaja ei suostu palkkaamaan, vaikka ap menisi kyllä ihan varmasti heti töihin kunhan palkkaa tietenkin pitää saada 2000 e/kk nettona.

- Hommaa koulutus? - Ei pääse ammattikouluun, kun nuoret m

Länsi-Helsingissä ei ole ollenkaan leipäjonoja. Kaikki leipäjonot painottuvat Itä-Helsinkiin (Myllypuro jne) tai Kallio/Hakaniemi alueelle. Siispä länsihelsinkiläisen pitää ostaa seutulippu edestakaisin jotta pääsee leipäjonoon. Lisäksi ruokajonon ruoka ei ole tehty allergisille, kasvissyöjille jne.

Muuttaminen maksaa. Muuttamiseem saa varata ainakin 500-1000 euroa. Kuinka monella ulosottovelkaisella on sellaisia summia? Toimeentulotikiasiakkailla ja ulpsottovelkaisilla ei saa olla säästössä mitään. Luottotiedottomia ei ota läheskään kaikki asumaan, ei varsinkaan Länsi-Helsingissä.  Jos onvuokravelkaa ulosotossa niin sitäkin vaikeampi  päästä mihinkään asumaan.

Ei Kaikko hakijat pääse ammattikouluun eikä koulutus välttämättä takaa työpaikkaa kun aletaan haastattelussa mussuttamaan no mutku sulla ei oo työkokemusta. Työkokemusta ei saa ennen kuin on työkokemusta.

Vierailija
42/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vikas mitäs asut kalliissa vuokra asunnossa. Muuta yksiöön jonnekkin turun ja salon välille niin vuokra putoo 400 euroon.

Muuttaminen Helsingistä Turun ja Salon välille maksaa. Köyhällä ei saa olla säästöjä. Mistä se muuttaminen kustannetaan kun ei saa olla säästöjä? Kaikki ei synny turkulaisiksi tai salolaisiksi (Luojan kiitos).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää pulloja. Aamuksi kaurapuuro lounaaksi silakka. Käy kauppojen tuotemaistajaisissa.

Itse sain tänään ilmaissuklaajoulukakenterin ja toisessa kaupassa klökiä ja pipareita

Vierailija
45/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n joka kuukausi toistuvan jankutuksen voi tiivistää: mikään ehdotus ei kelpaa.

- Käy ruoka-avussa/leipäjonossa? Ei, liian pitkä matka eikä sieltä edes saa järkevää syötävää, vaan esim. jauhoja. Ei niitä voi syödä.

- Muuta halvempaan asuntoon? Ei, on pakko pysyä 900 e/kk kämpässä kun ei ole luottotietoja ja on vuokravelkaakin ulosotossa. Muutenkaan ei voi lähteä Helsingistä kun siellä on kaikki kaverit ja sukulaiset eikä muualta saa töitä.

- Ja ne työt? Lukio koulutuksena ja muutama kk työkokemusta yli 10 v. sitten. 1000 hakemusta lähettänyt mutta silti saa mistään töitä. On sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ulkonäkö ei mukamas miellytä työnantajia eikä ole autoa tai ajokorttia. Epistä kun mikään työnantaja ei suostu palkkaamaan, vaikka ap menisi kyllä ihan varmasti heti töihin kunhan palkkaa tietenkin pitää saada 2000 e/kk nettona.

- Hommaa koulutus? - Ei pääse ammattikouluun, kun nuoret m

Aame. Tässä on tosiaan ap:n kootut teesit kerrattuna useamman kuukauden valittamisen ajalta.

Vierailija
46/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun konalassa tule imemään mun sykkivää niin saat vähän suolarahaa. 

Vierailija
47/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle annetut ohjeet eivät näistä ketjuista ole muuttuneet miksikään. Opettele lukemaan, kiitos, ja toimi annettujen ohjeiden mukaan äläkä aina kitise tätä samaa paskaa.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5237637/nyt-sitten-sellainen-tilanne-et…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5255794/2e-raha-tililla-ja-ruoat-loppuu…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5326669/25eu-tililla-ja-pitaisi-loppu-k…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5294723/tililla-679eu-ja-palkka-tulee-e…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5295507/tililla-232eu-tt-tuki-ei-tullut…

https://www.vauva.fi/keskustelu/5258105/20-e-ja-viikon-ruoat-osaako-jok…

Meinaatko, että suomessa on vain yksi ttt tuella elävä jolla on rahat aina loppu? Yllättävän yleistä. Kaveri on tälläinen ja joskus kun on erehtynyt lainaamaan 20 euroo niin nyt sais olla kokoaika lainaamassa rahaa tai lahjoittamassa milläkin verukkeilla. Hänkin varmaan sais hyvän kirjan kirjoitettua niillä selityksillä mitä keksii

Vierailija
48/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kalliit kengät ja kuinka pitkäksi ajaksi nuo 75e ruoat riittävät?

Aiemmista tuistaan hän törsäsi 190e talvitakkiin.

Ja 100 e farkkuihin. 

Vierailija
49/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kuulla että tuilla saa paremman elintason kun mitä itse elän 40.000 eur/v palkalla. 

T. Juuri meni asuntolaina 800 euroa tililtä, ostin 65 euron kengät ja ruokakauppaan meni 20 eur.

Vierailija
50/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko kalliit kengät ja kuinka pitkäksi ajaksi nuo 75e ruoat riittävät?

Aiemmista tuistaan hän törsäsi 190e talvitakkiin.

Ja 100 e farkkuihin. 

Eikä?! Mulla on sitten farkunostoketju päässyt menemään ohi silmien.

Vierailija
51/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä olisi kyllä saanut halvemmalla, että vähän niinkuin oma mokasi. Helsingistä kannattaa ehdottomasti muuttaa jonnekin halvempaan paikkaan. 

Halvemmat talvi kengät kestää ehkä 1 talven ei järkeä, ei saa halvempaa austuntoa mistään ilman luotto tietoja enkä muuta Helsingistä mihinkään kuin elämä on täällä

ap

Olishan siinä sen verran järkeä ollut, että olis jäänyt vähän enemmän rahaa loppukuuksi. Itsehän valintasi teet, mutta turha sitten piipittää.

Vierailija
52/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omaksi yksiö niin ei mene kuin 150 vastikkeeseen kk. Saat törsätä loput vaatteisiin.

Vierailija
53/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talvikengät maksoi 129 euroa, vaikka olen köyhä. Ostin jo yhdet neljänkympin sohlot, joita en pystynyt käyttämään ollenkaan. Päätin seuraavaksi ostaa kunnolliset. Pakko olla kengät. Niillä sitten menen joka paikkaan, kaupungille, lenkille, häihin, hautajaisiin ja ihan joka paikkaan. Vähän puristaa nuokin tuota ongelmajalkaa, mutta pystyn kävelemään kuitenkin. Toivon erittäin pitkää ikää mun kengille.

Vierailija
54/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli palkka eilen. 1000 säästöön, 500 vuokraan, 350 luoton lyhennyksen, 650 lainan korkoihin. Käyttöön jäi muutama hassu satanen. :(

Vierailija
55/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli palkka eilen. 1000 säästöön, 500 vuokraan, 350 luoton lyhennyksen, 650 lainan korkoihin. Käyttöön jäi muutama hassu satanen. :(

Omaa typeryyttä, että laitat noin paljon säästöön etkä sen sijaan lyhennä velkaa pois. Ensimmäisenä maksetaan pakolliset kulut pois ja sitten vasta katsotaan paljonko on varaa laittaa säästöön ilman vyön kiristämistä. Toivottavasti vain trollaat.

Vierailija
56/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kokopäivätyötä eikä mulla olis ikimaailmassa varaa 900 e vuokraan. Nyt maksan 512 ja sekin tuntuu liian isolta. Hyvät on suomessa loisien tulot kun on varaa asua 900 e kämpässä.

Vierailija
57/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nettopalkka on n. 3000e, samoin miehen. Eli meidän talouden nettotulot on kuussa n. 6000e yhteensä. Silti ei tulis mieleenkään ostaa 190e maksavia talvikenkiä. Ja arkisin syödään mm. sitä seitikeittoa yms. normi arkiruokaa. V*tuttaa nää vinkujat jotka ovat omasta mielestään oikeutettuja elämään leveämpää elämää kuin töissä käyvät ihmiset. Minkähänlainen miljonäärien elintaso teillä pitäisi olla että olisitte tyytyväisiä? Ja tiedät että kaikki tukia saavat eivät ostele 190e:n talvikenkiä, tämä kommentti on vain ap:lle ja muille joiden mielestä tuossa tilanteessa on jotakin valittamisen aihetta.

Vierailija
58/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista huilu trolli. 

Ei ole trolli vaan tämä on nykyään arkea vähä varaisille työttömille suomessa...

ap

Tämän tietää vain omasta kokemuksesta, siksi niin monet itseään hyväosaisena vielä pitävät ajattelevat sinun trollaavan.

Monet asiat ymmärretään vasta sitten, kun ne ovat omassa kupissa.

No minun kupla on se että mieluummin asuisin halvemmassa asunnossa niin kuin asunkin kun itse maksan. Minun kuplaan ei myöskään kuulu ostella 200 euron kenkiä. Sellainen kupla minulla, mutta en eläkään tuilla.

Vierailija
59/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tukien olekaan tarkoitus olla niin suuret, että niillä saadaan palkansaajan elintaso.

Säällinen elämä niillä pitäisi turvata. Älä nyt soita suutasi, ettet joudu kokemaan elintasosi laskua.

Työelämässä oleva joutuu suhteuttamaan asumisen hinnan palkkatasoonsa. Ylikalliiseen ei duunarilla ole varaa. Jännä, että sosiaalitukien varassa elävällä pitäisi olla varaa kalliiseen asuntoon.

Vierailija
60/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista huilu trolli. 

Ei ole trolli vaan tämä on nykyään arkea vähä varaisille työttömille suomessa...

ap

Kuka on niin idiootti että pistää lähemmäs 200 kenkiin? No tuilla elävä loinen. 

Varmaankin sellainen, joka pitää vuosia niitä yksiä ja samoja kenkiä. 

Minä pidän vuosia samoja kenkiä, mutta halvemmalla saan eli noin 50 eurolla, en ole tyhmä, niin ja maksan ihan itse tienaamilla rahoilla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi