Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet tuli tänään mutta...

Vierailija
01.12.2023 |

Tuet tuli tänään mutta... meni 900€ vuokraan, 190€ talvi kenkiin, 75€ ruokakauppaan... Ei montaa kymppiä jäänyt loppu kuuksi, että hyvää joulua vaan! On kyllä nämä tuet suomessa aivan naurettavan pienet...

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

195 e talvikenkiin! Vaikka olen hyvätuloinen ja paljon säästöjä niin vasta ostin käyttämät kengät tori.fi 25 e, koska en raaski enempää rahaa niihin käyttää. Samoin untuvatakin (käytetty) ostin 10 e. Rahaa jää kyllä kk yli 1500 e säästöön, mutta harkitsen tarkkaan mihin rahani käytän.

Ihmisillä on eri tarpeet, minä käytän ennemmin rahaa hyviin vaatteisiin kuin muuhun turhaan

ap

Aivan. Oma valinta. Älä sitten valita että rahat ei riitä esim. ruokaan. 

Vierailija
22/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

195 e talvikenkiin! Vaikka olen hyvätuloinen ja paljon säästöjä niin vasta ostin käyttämät kengät tori.fi 25 e, koska en raaski enempää rahaa niihin käyttää. Samoin untuvatakin (käytetty) ostin 10 e. Rahaa jää kyllä kk yli 1500 e säästöön, mutta harkitsen tarkkaan mihin rahani käytän.

Ihmisillä on eri tarpeet, minä käytän ennemmin rahaa hyviin vaatteisiin kuin muuhun turhaan

ap

Sitten on ihan turha valittaa, että ei jää rahaa ruokaan tms. Köyhänä on vain nöyrryttävä ja ostettava halvempaa. Hyviä kenkiä löytyy paljon halvemmallakin, kokemusta on. Olen ollut köyhä ja tiedän mitä se on. Kyllä siinä pitää oikeasti katsoa mitä ostaa. Ruokaan 75€ yhdelle viikoksi on aika luksusta köyhälle. Jos yhtään katsoo mitä ostaa, niin tuolla pärjäisi kyllä pidempäänkin kuin viikon.

Mun talvikengät maksoi alennuksessa 112€, mutta mä olenkin nykyään töissä ja maksoin kengät palkallani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mulkku heseläinen konalasta

Vierailija
24/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikas mitäs asut kalliissa vuokra asunnossa. Muuta yksiöön jonnekkin turun ja salon välille niin vuokra putoo 400 euroon.

Vierailija
25/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukien olekaan tarkoitus olla niin suuret, että niillä saadaan palkansaajan elintaso.

Vierailija
26/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

900 vuokraan. Siihen saat myöskin vuokratukea.  . 

Vierailija
27/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista huilu trolli. 

Ei ole trolli vaan tämä on nykyään arkea vähä varaisille työttömille suomessa...

ap

Tämän tietää vain omasta kokemuksesta, siksi niin monet itseään hyväosaisena vielä pitävät ajattelevat sinun trollaavan.

Monet asiat ymmärretään vasta sitten, kun ne ovat omassa kupissa.

Vierailija
28/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tukien olekaan tarkoitus olla niin suuret, että niillä saadaan palkansaajan elintaso.

Säällinen elämä niillä pitäisi turvata. Älä nyt soita suutasi, ettet joudu kokemaan elintasosi laskua.

Vierailija
29/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mun äiti aina kyselee, että miten minulla on toimeentulotuella varaa vatkaimiin tai kenkiin tai mihin vaan. Hän itse on töissä, mutta alkoon ja tupakkaan kuluu kuukausittain paljon rahaa. Minulla ei kulu noihin lainkaan.

Vierailija
30/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista huilu trolli. 

Ei ole trolli vaan tämä on nykyään arkea vähä varaisille työttömille suomessa...

ap

Kuka on niin idiootti että pistää lähemmäs 200 kenkiin? No tuilla elävä loinen. 

Varmaankin sellainen, joka pitää vuosia niitä yksiä ja samoja kenkiä. 

Vierailija
31/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko kalliit kengät ja kuinka pitkäksi ajaksi nuo 75e ruoat riittävät?

Olen töissä ja tienaan hieman yli keskitulon, nettona noin 2700. Ei minulla ole koskaan ollut noin kalliita talvikenkiä. Oletko niitä, jotka tuet saatuaan elävät pari päivää kuin Kroisos ja sitten itkee, kun ei ole sama elintaso kuin työssä käyvillä?

Vierailija
32/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sitten on ihan turha valittaa, että ei jää rahaa ruokaan tms. Köyhänä on vain nöyrryttävä ja ostettava halvempaa. Hyviä kenkiä löytyy paljon halvemmallakin, kokemusta on. Olen ollut köyhä ja tiedän mitä se on. Kyllä siinä pitää oikeasti katsoa mitä ostaa. Ruokaan 75€ yhdelle viikoksi on aika luksusta köyhälle. Jos yhtään katsoo mitä ostaa, niin tuolla pärjäisi kyllä pidempäänkin kuin viik

Eipä sitä aina laadusta tiedä. Ostin ensin jotkut ulkomaiset räppänäkitkat (ei tunnetut merkkikengät) 75 e, ne hajosivat jo ostotalvena.  Sitten ostin halvemmat kotimaiset kitkakengät (kyllä, pakko olla kitkat) 120 euroa ja ovat ihan paskat, vaikka niissa on pitävä pohja. Muu kenkä hajoaa pohjien ympäriltä. Kannattaa ostaa ne kunnolla kalliit ja hyvät, niin kestävät monta vuotta. Ja seuraavaksi tulee ne hyvät, kalliit kengät, eli niille tulee nyt tuplahinta, kun on kokeiltu huonoja kenkiä ensin.

- eri.

Vierailija
33/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun jalat ei kysy mitä kengät maksaa.On vaan ostettava jalkojen mukaan ,kalliiksi tulee. Aloittajalle, Sitä saa mitä äänestää!

Vierailija
34/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haista huilu trolli. 

ap

Tämän tietää vain omasta kokemuksesta, siksi niin monet itseään hyväosaisena vielä pitävät ajattelevat sinun trollaavan.

Monet asiat ymmärretään vasta sitten, kun ne ovat omassa kupissa.

Mä olen ollut köyhä ja tukien varassa elävä. Ei olisi tullut mielenkään ostaa lähes 200 euron kenkiä! Hyviä kenkiä saa halvemmallakin ja kyllä köyhän pitää oikeasti katsoa mitä ostaa. Kyllä tuo on ihan omaa noloutta köyhänä laittaa kenkiin noin paljon rahaa. Sekin on omaa noloutta, että ei katso tarkemmin ruokakaupassa mitä ostaa. Yhdelle saa 75 eurolla pidemmäksikin aikaa ruokaa kuin viikoksi. 

Kerroin tuossa aiemmin, että mun talvikengät maksoi alennuksessa 112€. Mä maksoin ne kuitenkin palkallani. Köyhänä olisi nuo kengät jäänyt ostamatta. Kenkiin voi myös laittaa villasukat jotka lämmittää.

Vierailija
35/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja.. 

Mun miehen bruttopalkka on n 5000e ja osti just tällä viikolla takin kirppikseltä 15e. Laadukas ja tosi siisti villakangastakki kyseessä

Vierailija
36/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sitten on ihan turha valittaa, että ei jää rahaa ruokaan tms. Köyhänä on vain nöyrryttävä ja ostettava halvempaa. Hyviä kenkiä löytyy paljon halvemmallakin, kokemusta on. Olen ollut köyhä ja tiedän mitä se on. Kyllä siinä pitää oikeasti katsoa mitä ostaa. Ruokaan 75€ yhdelle viikoksi on aika luksusta köyhälle. Jos yhtään katsoo mitä ostaa, ni

Mä ostin köyhänä reilu 80€ talvikengät ja käytin niitä lähes 10 vuotta. Kellarissa ne taitaa edelleenkin olla ja saattaisi olla jopa käyttökelpoiset. Edelleenkään ei mulla olisi ollut varaa laittaa 200€ kenkiin.

Vierailija
37/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyysrajan alapuolella eivät saa ostaa kenkiä. Pitää ostaa 20cnt muovipussit ja laittaa ne jalkoihin, on halvat kengät.

Vierailija
38/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkonen pelle, tyyppi istuu poikamiehenä vuodet yksiössään ja keksii loruja

tänne.. hoh hoijjakkaa taas kerran..

Vierailija
39/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä olisi kyllä saanut halvemmalla, että vähän niinkuin oma mokasi. Helsingistä kannattaa ehdottomasti muuttaa jonnekin halvempaan paikkaan. 

Halvemmat talvi kengät kestää ehkä 1 talven ei järkeä, ei saa halvempaa austuntoa mistään ilman luotto tietoja enkä muuta Helsingistä mihinkään kuin elämä on täällä

ap

Olen todellakin ostanut tammialesta halvempia kenkiä ja kestävät monta vuotta. Tokmannilla on hyviä kenkiä. Tv.toimeentulotukiasiakas. 

Vierailija
40/65 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko kalliit kengät ja kuinka pitkäksi ajaksi nuo 75e ruoat riittävät?

Aiemmista tuistaan hän törsäsi 190e talvitakkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi