Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa koettua: edessä oleva ei päästä pakkaamaan!!

Vierailija
01.12.2023 |

Kävin kaupassa tänään, takanani oli pitkä jono ja yksi ainoa vapaa kassa

Edessäni oleva noin 60 v (?) nainen saman ikäisen miehen kanssa laittoi ostoksensa linjastolle ja siirtyivät maksamaan.

Olisin päässyt jo laittamaan ostokseni siihen sekä päästämään (vähän tavaraa) toisenkin, MUTTA tuo mummo piti kärryjään tiellä.

Oikein kääntyi asettelemaan ne tielleni ja piti niitä (katsoi koko ajan, etten pääse pakkaamaan, myös miehen maksaessa  ja pakatessa) koko ajan tielläni!

Korona tms pelkoinen kai??!!

Mutta todella kiva, olisi ollut jo kiire muualle.

Takanani pitkä jono, jossa aivan kypsää porukkaa.

Ja edes toisen maksaessa minä + takanani oloja emme pääse jo laittamaan tavaroitamme hihnalle!

Mietin vaan, voiko tämmöisestä valittaa?

Voiko joku oikeasti torpata noin koko kassahihnan??

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan mielenkiinnosta kysyn. Miten toimit s-kaupassa tai Lidlissä kun siellä ei plussakortti käy?"

En käy Lidlissä koskaan vaikka sellainen on kyllä alakerrassa. S-kaupassa en myöskään juurikaan. Joskus käyn kyllä Alepassa mutta silloin ostan niin vähän, muutaman tavaran, että olen pakkaamisessa aina valmis kun tulee maksun aika. Silloin näytän S-etukorttia laitteelle ennen maksukortin näyttämistä. Joskus en edes viitsi jos kyse on muutamasta eurosta. 

Vierailija
42/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekavasti kuvattu tilanne. Halusit siis päästä pakkaamaan tavaroitasi edellisen pariskunnan miehen vielä ollessa maksamassa? Tuo kuulostaa varastamiselta, koska tuotteitasi ei ole vielä voitu lyödä kassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilla on uhmaikä.

44/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina kärryn jonossa taakseni ettei liian lähelle tulla. Taas karsea koronalevinneisyys joten pysykäähän väh metrin päässä. Takuulla tökkään kärrylläni jos iholle yritä tulla. Tuskin edes maskia älyät käyttää.

Vierailija
45/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Laitan aina kärryn jonossa taakseni ettei liian lähelle tulla. Taas karsea koronalevinneisyys joten pysykäähän väh metrin päässä. Takuulla tökkään kärrylläni jos iholle yritä tulla. Tuskin edes maskia älyät käyttää.

Maski suojaa edelleenkin vain käyttäjäänsä. Eli huolehti vain omista maskeistasi ja anna muiden tehdä niin kuin tykkäävät niiden suhteen. 

Vierailija
46/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät mammat jää väkivaltahierarkiassa heti kakkoseksi joten hyvällä etupotkulla kärryt pois vaan tieltä ja eikun pakkaamaan 

Vierailija
47/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Saat takuulla takaisin jos alat tökkiä kärrylläsi. Ihme pelle.

48/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa sekavasti kuvattu tilanne. Halusit siis päästä pakkaamaan tavaroitasi edellisen pariskunnan miehen vielä ollessa maksamassa? Tuo kuulostaa varastamiselta, koska tuotteitasi ei ole vielä voitu lyödä kassaan.

Aivan samaa mietin. Omituinen tilanne.

Vierailija
49/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOEEE KAAAAAHEEETA, Ap, miten kestit tällaisen aivan ylivoimaisen VAAAASTOOOINKÄÄMISEN??? 

Vierailija
50/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä kassoja teillä Porvoossa, kun asiakkaat itse latovat ostokset pakkauspuolelle ja seuraavan asiakkaan ostokset piippaillaan jo ennen kuin edellinen ehtii maksaa :D

Vierailija
51/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri vanhat naiset ovat yleensä outoja? Tänään itsepalvelukassalla pyysin myyjän paikalle, koska olin ostamassa alkoholituotteen (sitä ei voi ostaa ilman myyjän hyväksyntää). Myyjä, vanha nainen, huomasi minua autettuaan, että ostoskorini pohjalla on lappusia, ja kysyi mitä ne ovat. Vastasin, etten tiedä. Ei reaktiota. Lisäsin, että ovat jonkun edellisen asiakkaan. Ei reaktiota; myyjä rupesi TUTKIMAAN LAPPUJA. En ois jaksanu kipeenä odottaa, että hän lueskelee vanhoja kauppalistoja tai mitä lie! Joten sanoin vielä selvyyden vuoksi: "laput eivät ole minun". Mutta hän vain jatkoi lappujen lukemista... Ehkä se oli pakko-oireinen käytös. Vai odottiko jotain salaista viestiä?

Vierailija
52/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muori tuumasi, kun sanoit "anteeksi, pääsisinkö laittamaan tavaroitani hihnalle"? Vai oletko niitä ihmisiä, jotka luulevat muiden lukevan ajatuksia? Satuitko katsomaan pariskunnan eteen, että oliko siinä joku heidän edellään?

Lisäksi arvelen, että tuo ei vienyt elämästäsi kuin 5 minuuttia. Pääset helpommalla, jos opettelet sietämään muuttuvia tilanteita ja sitä, ettet voi määrätä kaikesta. Älä stressaa.

Vierailija
53/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo voi lyödä kepillä päähän, ellei saa rauhassa tyrannisoida?

Vierailija
54/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri vanhat naiset ovat yleensä outoja? Tänään itsepalvelukassalla pyysin myyjän paikalle, koska olin ostamassa alkoholituotteen (sitä ei voi ostaa ilman myyjän hyväksyntää). Myyjä, vanha nainen, huomasi minua autettuaan, että ostoskorini pohjalla on lappusia, ja kysyi mitä ne ovat. Vastasin, etten tiedä. Ei reaktiota. Lisäsin, että ovat jonkun edellisen asiakkaan. Ei reaktiota; myyjä rupesi TUTKIMAAN LAPPUJA. En ois jaksanu kipeenä odottaa, että hän lueskelee vanhoja kauppalistoja tai mitä lie! Joten sanoin vielä selvyyden vuoksi: "laput eivät ole minun". Mutta hän vain jatkoi lappujen lukemista... Ehkä se oli pakko-oireinen käytös. Vai odottiko jotain salaista viestiä?

Miksi et sanonut, että voitko lukea ne laput kun olen saanut ostokseni hoidettua? 

Vierailija
55/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinasit siis pakata ostoksesi ennen maksamista? Vihje sulle: jos on kiire aikataulu, älä mene ruuhka-aikana kauppaan. Hoida pikkuostokset pienemmissä kaupoissa tai kioskeissa, verkkokaupat kotiinkuljetuksineenkin ovat jo tätä päivää.

Onko tämä sinusta jotenkin kummallinen asia? Minä pakkaan valtaosan ostoksistani ennen maksamista. En ole koskaan tajunnut miksi joillekin on niin tärkeää seisoa siinä kassalla, tuijottaa tavaroitaan jotka kulkevat ohi, ja alkaa pakata vasta lopussa. 

Itse laitan tavarat hihnalle, siirryn sinne kassan päähän johon tavarat tulevat, ensimmäisen tavaran jälkeen vedän Plussakortin laitteen läpi, ja alan pakata tavaroita samalla kun kassa niitä skannaa. Kun skannaus on kokonaan tehty, riippumatta siitä olenko pakannut kaikki tavarat vai en, siirryn maksupäätteen luokse ja maksan. Sitten joko pakkaan loppuun ja poistun, tai o

Minäkin alan pakata, jos tavarat ohjautuvat viereen, siis maksupäätteen puolelle. Mutta jos kauemmaksi, siirryn pakkaamaan vasta maksamisen jälkeen enkä ryntäile edestakaisin. Ei minulla ole niin kiire eikä muillakaan pidä olla. Jokainen vuorollaan. Tavarat voi tosiaan tilata kotiinkin, jos kaupassa ahdistavat toiset asiakkaat.

Lidleissä oli yhteen aikaan liikuteltavat maksupäätteet siellä aivan hihnan perällä, ja silloin oli kätevää mennä suoraan sinne pakkaamaan, päätyivätpä tavarat mille puolelle tahansa. Mutta ne otettiin pois. Enkä ole nähnyt niitä muissakaan kaupoissa. En todellakaan tunne velvollisuutta juoksennella edes takaisin tai muutenkaan hosua.

Vierailija
56/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jänniä kassoja teillä Porvoossa, kun asiakkaat itse latovat ostokset pakkauspuolelle ja seuraavan asiakkaan ostokset piippaillaan jo ennen kuin edellinen ehtii maksaa :D

Aiheena on nyt tyrannisoivat mummot.

57/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Saat takuulla takaisin jos alat tökkiä kärrylläsi. Ihme pelle.

Tutise, täysillä palleilleillesi rysäytän. Olen jo kotona kun haaroväliäsi vielä kaupanlattialla hieroskelet.

Vierailija
58/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Maski suojaa edelleenkin vain käyttäjäänsä. Eli huolehti vain omista maskeistasi ja anna muiden tehdä niin kuin tykkäävät niiden suhteen. 

Älä levitä väärää tietoa. Hengityssuojaimet ffp2 ja ffp3 suojaavat kumpaankin suuntaan 95-99%. Muita maskeja ei saa käyttää, koska ne ovat itsepetosta.

Vierailija
59/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muori tuumasi, kun sanoit "anteeksi, pääsisinkö laittamaan tavaroitani hihnalle"? Vai oletko niitä ihmisiä, jotka luulevat muiden lukevan ajatuksia? Satuitko katsomaan pariskunnan eteen, että oliko siinä joku heidän edellään?

Lisäksi arvelen, että tuo ei vienyt elämästäsi kuin 5 minuuttia. Pääset helpommalla, jos opettelet sietämään muuttuvia tilanteita ja sitä, ettet voi määrätä kaikesta. Älä stressaa.

Miksi hänen pitäisi puhua ihmiselle, joka tahallisesti estää hänen kulkuaan?

Tunteita ei voi mitata sekunneissa.

Vierailija
60/167 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheena on nyt tyrannisoivat mummot.

Ei ole, vaan se ettei ap päässyt pakkaamaan samalla kun edellinen asiakas vielä maksoi. Lue otsikko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan