Uusi naiseni ei kestä yhteydenpitoani exiini --- mistä mustankipeys johtuu?
Olen sanonut hänelle, että nyt seurustelen sinun kanssasi ja harrastan siis seksiä vain sinun kanssasi. Kuitenkin hän loukkaantuu, kun joku eksä snappailee minulle ja vastaan takaisin. Ei tämä ole normaalia. Olen ehdottanut hänelle terapiaa, mutta ei suostu menemään vaan vaatii minua katkaisemaan kaikki yhteydet exiin. Mitä ihmettä? Mistä tämä mustankipeys johtuu?
M26
Kommentit (58)
Naisille katkeruus ja ja pitkävihaisuus ovat elämässä kaikkein tärkeimpiä asioita. Siksi exiin ei koskaan pidetä yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Terapian ehdottaminen on mautonta, mutta ei tuosta joka tapauksessa tule mitään. Uusi nainen tarpeen.
On ehdottomasti vakava varoitusmerkki mikäli naisystävä yrittää katkoa kaikki muut jo olevat ihmisten väliset kanssakäymiset.
Jossakin vaiheessa huomaa olevansa aivan täysin tuollaisen kumppanin eristämä ja armoilla.
Ei noin lapsellista miestä voi olla olemassa. Ap on joku naistrolli.
Melkoisen härskiä manipulointia kehottaa menemään terapiaan. En itse pidä exiini yhteyttä, toki tervehditään ja jos osutaan vaikka bussissa yhteen, ni vaihdetaan nopeat kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä vastauksia. Pitäisikö muka exät unohtaa ikään kuin heitä ei olisikaan? Eikö saa Instassa laikata heidän matkakuviaan? Nämä ihmiset ovat kuitenkin olleet osa elämääni, olen harrastanut intiimejä asioita heidän kanssaan. Eikö ole luonnollista, että voidaan vaihtaa kuulumisia silloin tällöin?
Nyxäni ei pidä yhteyttä exäänsä, koska heidän suhteensa ei päättynyt hyvin. En ehkä tykkäisi, jos hän pitäisi yhteyttä siten, että se vie aikaa meiltä. Itse vain nopeasti kommentoin ja laikkaan.
AP
Tässä kirjoitat itse auki ongelman: olen harrastanut intiimejä asioita heidän kanssaan.
Miksi koet tarpeelliseksi korostaa tätä? Jos exä on muuttunut vaan kaveriksi, ei sitä tarvitse korostaa.Mullakin on ex, jonka matkakuvista tykkäilen. Joskus saatan jopa kysellä kuulumisia. Mieheni ei edes tiedä, että olen joskus harrastanut seksiä tämän tyypin kanssa ja usein unohdan sen itsekin. Hän on tosiaan vaan kaveri, joku intiimiys kauan sitten on nykyään merkityksetöntä.
Mä voin omasta puolesta sanoa ettei mulle kyllä mitenkään päin sopisi, että mimmini pitäisi jatkuvasti yhteyttä exiinsä. Ei hvtti mitenkään.
Mutta sulle siis kävisi ihan hyvin, että mimmisi snäppäilisi exiensä kanssa ja kävisi välillä vaikka kupposella kahvia...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ei ole tekemisissä exien kanssa vaikka olisi erottu sovussa. Jäikö jotain kenties kesken jos vieläkin palaat exiin ja vielä monikossa?
Minä ainakin olen tekemisissä eksieni kanssa, hehän ovat ihmisiä, jotka tuntevat minut parhaiten. En kaikkien kanssa erityisen tiiviisti, mutta esimerkiksi eksäni on myös lasteni isä.
Jos on oikeasti noin mustasukkainen, ettei kumppani saa olla tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa ollenkaan, on minusta ihan oikeasti terapian tarpeessa.
Myös omituista alkaa seurustelemaan jonkun kanssa ja sitten määräillä, keihin tämä saa pitää yhteyttä.
Pettäminen on sitten eri asia.
Itse haluan, että nykyinen on se läheisin ihminen joka tuntee mut parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyseessä välttämättä ole mustasukkaisuus. Mieheni auttoi exäänsä esim. remonteissa, kuskauksissa yms. vielä kun me jo seurustelimme ja viestitteli usein. Minäkin tapasin tämän exän enkä ole hetkeäkään pelännyt, että vanha suola janottaisi. Ongelmia tuli, kun esim. mies ei voinut tulla luokseni yöksi, koska oli luvannut kuskata exää aamulla. Asuivat lähekkäin, minä taas asuin ihan eri puolella kaupunkia. Toisen kerran taas mies vastasi exän puheluun kesken romanttisen illallisen. Ei yksi tai kaksi tällaista tapausta haittaa, mutta kun alkoi toistumaan, koin että exän tarpeet menevät liian usein omieni edelle. Mies kyseli, että eikö exän kanssa saa olla läheinen ystävä. Sanoin, että toki saa, mutta minäkin saan määritellä rajani parisuhteessa ja en halua olla suhteessa, jossa joku tai jokin muu on näin suuressa roolissa. Se muu voisi ihan yhtä hyvin olla videopelit tai liian usein toistuvat kaveriporukan reissut. Ex tietty suuttui minulle
Hyvin kirjoitettu! Enpä olisi ongelmaa pystynyt itse paremmin pukemaan sanoiksi
Kyllä exän kanssa pitää pystyä olla ystävä eron jälkeen. Riippuu tietysti mistä syystä on ero tullut.
Sain aivovaurion tämän kaverin snappailuista ja laikkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ei ole tekemisissä exien kanssa vaikka olisi erottu sovussa. Jäikö jotain kenties kesken jos vieläkin palaat exiin ja vielä monikossa?
Jaaha, musta tollanen ajattelutapa mitä sulla on, ei ole normaalia, vaikka siihen paljon ylänuolia saitkin.
Aina voi olla kaveri, mitä ihmettä siinä on. Ja monesti on jopa pakko (yhteiset lapset).
Taidat olla sairaan mustasukkainen eli ap:n nyksän kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä vastauksia. Pitäisikö muka exät unohtaa ikään kuin heitä ei olisikaan? Eikö saa Instassa laikata heidän matkakuviaan? Nämä ihmiset ovat kuitenkin olleet osa elämääni, olen harrastanut intiimejä asioita heidän kanssaan. Eikö ole luonnollista, että voidaan vaihtaa kuulumisia silloin tällöin?
Nyxäni ei pidä yhteyttä exäänsä, koska heidän suhteensa ei päättynyt hyvin. En ehkä tykkäisi, jos hän pitäisi yhteyttä siten, että se vie aikaa meiltä. Itse vain nopeasti kommentoin ja laikkaan.
AP
KUKA kirjoittaa "laikata" :-D..... AP taitaa olla joku 16 -vuotias trolli
"Mistä tämä mustankipeys johtuu?"
Siitä, että hänellä ei ole hyvä olo sisällään ja hän luulee, että siihen oloon voi vaikuttaa yrittämällä muuttaa ulkoisia olosuhteita. Sido hänet tuoliin ja laita YouTubesta Eckhart Tollen ja Michael Singerin videot pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
vaihtoon tommonen lapsi
Niin, se mieslapsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terapian ehdottaminen on mautonta, mutta ei tuosta joka tapauksessa tule mitään. Uusi nainen tarpeen.
On ehdottomasti vakava varoitusmerkki mikäli naisystävä yrittää katkoa kaikki muut jo olevat ihmisten väliset kanssakäymiset.
Jossakin vaiheessa huomaa olevansa aivan täysin tuollaisen kumppanin eristämä ja armoilla.
Tuollai toimii juurikin narsisti/psykopaatti. Haluaa että uusibkumppani lopettaa kaikki muut ihmissuhteet jolloin on helpommin manipuloitavissa kun yhteys todellisuuteen häivytetään vähävähältä.
Jäljelle jää vain se todellisuus jonka narsku psykop. on luonut.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin omasta puolesta sanoa ettei mulle kyllä mitenkään päin sopisi, että mimmini pitäisi jatkuvasti yhteyttä exiinsä. Ei hvtti mitenkään.
Mutta sulle siis kävisi ihan hyvin, että mimmisi snäppäilisi exiensä kanssa ja kävisi välillä vaikka kupposella kahvia...?
Mitä se haittaisi. Ihmisten kanssa nyt yleensäkin ollaan tekemisissä ja sosiaalisessa kanssakäymisessä.
Pienellä paikkakunnalla kun lähes mahdotonta väiltelä ketään täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollai toimii juurikin narsisti/psykopaatti. Haluaa että uusibkumppani lopettaa kaikki muut ihmissuhteet jolloin on helpommin manipuloitavissa kun yhteys todellisuuteen häivytetään vähävähältä.
Jäljelle jää vain se todellisuus jonka narsku psykop. on luonut.
Ja tää sairaalloinen mustasukkasuus, kun kyse jostain existä keitä tää mies on nussinut? Kaikilla saa olla omat rajansa eikä tarvii hyväksyä sellasta, mitä ei itsekään tee.
Elämässä pitäisi jaksaa mennä myös eteenpäin. Se, että roikut menneessä ja vanhoissa ihmissuhteissa kertoo sinusta, että tykkäät hyötyä ihmisistä nyppimällä heistä hupia itsellesi kuin kunnoittamalla heitä antamalla hajurakoa sinusta. Perustelet yhteydenpitosi exiisi: "Nämä ihmiset ovat kuitenkin olleet osa elämääni, olen harrastanut intiimejä asioita heidän kanssaan." Nimenomaan tuo, että näet heidät yhä sinun kanssasi intiimejä asioita harrasteina ihmisinä kertoo miten et osaa muuttua pelkäksi kaveriksi.Vaikutat ennemminkin kontroloivalta kyylältä kuin vilpittömältä exältä, jolle olisi tärkeää päästää irti existään. Ei ihme, jos uusi naisesi on ottanut kantaa.Asenteessasi exiin olisi korjaamisen varaa,. Yritä päättää, missä elät tässä ja nyt.