Ohjeistaako hallitus Kelaa kurittamaan köyhiä?
Kommentit (7)
Ei ne Kelan päätökset ole aina lainmukaisia ap! Usein se kyykyttäminen on lainvastaista.
Kaikki päätökset tulevat eu:sta, hallitukselta, maailmanhallitukselta ja ties mistä avaruudesta. Ja aiemmin lakejakin on sorkittu historiassa ja ehkä nytkin. Että voit kaivaa lapiolla asioita maan alta esille. Myös kansalaisten vaatimukset aiemmin pienituloisten heikentämisestä toimii kuin häkä.
Kylläpä niinkin. Olen useaan otteeseen joutunut lukemaan Kelan virkailijoille sekä lakia, että heidän omia soveltamisohjeitaan, kun ovat tehneet vääriä päätöksiä.
Kyllä Kelassa on niitä laki-ihmisiäkin. STM antaa Kelalle ohjeet lakien soveltamiseen.
Hidasta siellä ainakin on.
Tuli kysely, puhelu kelalta,eräästä etuudesta et mun pitäs tehdä hakemus siitä.Tein ja vein.
Yli kolme viikkoo sitten ja vielki omakela näyttää et käsittelys.Päivänselvä etuus.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä niinkin. Olen useaan otteeseen joutunut lukemaan Kelan virkailijoille sekä lakia, että heidän omia soveltamisohjeitaan, kun ovat tehneet vääriä päätöksiä.
Mulle ne kosti niin sootanasti, kun opiskelin lakia ja huomautin niille tai ohjeistin välillä, miten ne päätökset pitäisi tehdä. Kostivat.
Ne kuritti jo ennen nykyhallitusta. Käsittelijöistä riippuu. Siellä ei ole mitään laki-ihmisiä töissä vaan paljon amispohjalta merkonomeja, datanomeja, tradenomeja ym. Joskus on vaan kuspäisiä käsittelijöitä, jotka kostaa asiakkaalle jotain tai on kateellisia omille asiakkailleen.