Mitä ruokaa aiotte laittaa itsenäisyyspäivänä?
Nakit ja muusi? Karjalanpaisti? Lihis kahdella nakilla?
Kommentit (337)
Kaljaa ja pizzaa ja jalopenoja virolaisen naapurin kanssa ja linnan juhlat.
Ketopitaleipiä ja suklaamoussea.
Perunoita, lihamureketta ja suppilovahverokastiketta.
Karjalanpaisti irtotiskiltä ostetusta laatulihasta + keitetyt perunat. Uuniriisipuuro jälkkäriksi myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunaa ja kanaa. Mukaan tomaattia ja viinirypäleitä.
Mikähän ruoka tässä mahtaa olla kyseessä? Varsin erikoinen yhdistelmä.
Luulisin, että kysymyksessä on ihan vaan perunaa ja kanaa. Aika tavallinen ruoka täällä Suomessa. Sitten varmaan lautaselle myös tomaatteja. Niitäkin syödään Suomessa paljon. Jälkiruoaksi sitten viinirypäleitä. Voi olla ainakin vihreitä tai punaisia. Minulle tämä on aika tavallinen ruoka.
Minä myös pidän kanasta muusin kera. Riisit menee hampaiden väleihin ja ranskalaisista en edes pidä. On hyvää kana ja perunamuusi!
Tapana on ollut katsoa Tuntematonta ja syödä hernekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson nälkäisenä muiden elämää. Ei ole ollut varaa syödä mitään erikoista pariin vuoteen. Itken. Hyvä jos lapset saa ruokittua edes jollain halvalla. Olen yksinhuoltaja. Olisi ihan joskus saada vaikka leivos:)
Mene ostamaan se leivos. Kenenkään talous ei kaadu ainakaan Suomessa yhteen leivokseen.
Ei ainakaan noiden yksinhuoltajien, kun tukia tulee joka suunnasta.
Ehkä silloin joutuu vähän karsimaan tatuointi, tupakka ja siiderikuluja. Niihin näyttää yksinhuoltajilla rahaa riittävän. Lisäksi monilla on lauma lemmikkieläimiä veronmaksajien kustantamana.
Kasavatin lapseni yh: na, mutta ei meillä juotu, tupakoitu tai ollut lemmikkejä. Kummia uskomuksia yh-äideistä.
Kotimaista luomubroileria, pitkäjyväistä kauraa, porkkanoita, joku salaatti.
Oli lounaalla spagettia, parsakaalia ja hirvenlihasta jauhelihakastiketta. Nyt juon kahvit kera tiikerikakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunaa ja kanaa. Mukaan tomaattia ja viinirypäleitä.
Mikähän ruoka tässä mahtaa olla kyseessä? Varsin erikoinen yhdistelmä.
Luulisin, että kysymyksessä on ihan vaan perunaa ja kanaa. Aika tavallinen ruoka täällä Suomessa. Sitten varmaan lautaselle myös tomaatteja. Niitäkin syödään Suomessa paljon. Jälkiruoaksi sitten viinirypäleitä. Voi olla ainakin vihreitä tai punaisia. Minulle tämä on aika tavallinen ruoka.
Voi ne viinirypäleet olla tomaatin kanssa siinä lautasellakin salaattina.
Flammkuchen ainakin. Saa nähdä tuleeko muuta.
Karjalanpaistia, perunoita, salaattia ja puolukkasurvosta. Jälkkäriksi lapsen kanssa leivottuja pipareita. Illalla miehen valmistamaa pitsaa, juustolautanen, glögiä ja viiniä.
Kohta laitan uuniin karjalanpaistin, johon ostin kassleria ja naudan sisäpaistia. Sekaan sipuli- ja porkkanalohkoja, maustepippureita ja laakerinlehtiä. Uuniin 4 tunniksi. Lisukkeena keitinperunat, porkkanaraaste, maustekurkkuja ja etikkapunajuuria.
Kunpa olis joku joka tekisi mulle vaikka Karjalanpaistia ja muusia. Itse en jaksa. Syön vaan jotain nopeeta ja helppoa.
Ajattelin iltani kuluksi paistaa 750 grammaa pippurisia kananfileitä joista yhden syön tänään mikrotettujen pakastevihannesten kera ja loput aina sopivassa tilanteessa vaikka ihan vaan leivän päälläkin, jos en muuta lisuketta keksi. Linnan juhlista nautin sitten raejuustolla ja puolukkasurvoksella höystetyn yoghurhtin kera.
-60% laputettuja ruokia. Hyvää oli!🍫 Herkuttelua!
Söin äsken pestopastaa. Illaksi tekisi mieli lihapullia, mutta en tiedä mitä niiden kanssa. Perunaa en suostu nyt syömään. En tiedä mikä on mennyt sadoissa pieleen, mutta tänä vuonna perunat on maistuneet ällöttäviltä. Ja sipsipussistakin löysin jonkun vierasesineen. Ei kiitos.
Naudan lehtipihvit, joulukinkkusiivuja, lohkoperunoita, kasviksia, ja hyvää punaviiniä
Lehtipihvi, perunamuussi, puolukoita ja suolakurkkua. Näillä itseäni äsken hemmottelin. Jälkiruokana kahvi ja jäätelöä. Nyt voikin sitten seurata ohimarssia.