Luotatko, että saat pitää työpaikkasi? Mikä ala?
Kommentit (88)
Saan pitää työpaikkani, asiakaspalvelutyö (tietokoneen äärellä). Nytkin työpaikalleni etsitään uusia työntekijöitä.
Nyt puhutaan ihan vääristä asioista. Oletan, että kaikki ovat työpaikan sijaan kiinnostuneita toimeentulosta, ainakin omalta osaltaan.
Joskus aikoinaan työllä hankittiin elanto, nyt nuo kaksi asiaa ovat toisistaan riippumattomia.
Siksi ei mylöskään kannata kuunnella puheita työpaikkojen lisäyksistä, työttömyysprosenteista sun muista joutavuukisista, kun ainoa, mikä oikeasti merkitsee, on toimeentulo.
Aivan erityisesti kun *työpaikka* tulee poliitikon suusta, voi olla varma, että asianomaista ei pätkääkään kiinnosta, tuleeko hallintotoimien kohde ei-työttömänä toimeen, kunhan on pois työttömyysprosentista.
Lyhyet määritelmät:
*Työpaikka*, sellaisena kun 100% kansasta omalta kohdaltaan sen kokee tarkoittavan, on sellainen, josta saa edes jollakin lailla tulee toimeen.
*Työpaikka*, silloin kun kyseessä on *jonkun muun* työpaikka on aivan saama, millainen se on, kunhan asianomainen ei nosta omaa veroprosenttia pätkääkään
*Työpaikka* poliitikon suusta tarkoittaa aivan sama mitä, kunhan asianomainen ei ole työttömyysprosenttia rumentamassa.
Valtiolla, vakivirka ja ihan hyvä palkka, joten aika turvattu on, jos ei tee virkavirhettä. Siitäkin huolimatta, että PS on hallituksessa.
It-alalla vedän keskisuurta yksikköä. Uskon että hommia riittää jatkossakin, hommaa on enemmän kuin ehtii tehdä
Vierailija kirjoitti:
Opettaja. Aika luottavainen olen, kun on vakituinen paikka.
Alhainen syntyvyys ei huoletta ?
En välttämättä nykyisessä työyksikössä, mutta varmasti muualla hyvinvointialueella on töitä tarjolla.
Saan kyllä. Sitä en tiedä haluanko. T.sh
En usko että saan pitää nykyistä työpaikkaani. Uskon kyllä että löydän työtä. Hoitoala.
en, oon lusinut 13 vuodessa it-alalla jotain 10 yt-neuvottelut, koskaan ei voi olla varma.
Kyllä, psykiatrian erikoislääkäri.
Olen kassamyyjä. Kaikkien ennusteiden mukaan työni olisi pitänyt loppua jo vuosia sitten, mutta yhäpä töitä näyttää olevan.
Varmasti riittää töitä. Olen linja-auton kuljettaja suuressa kaupungissa. Alalla on todella paha työvoimapula, eikä tulijoita ole. Töitä on taatusti jatkossakin. Toki minulla riittää ajokortti mihin tahansa muuhunkin kuljetusalalla.
Mielelläni kyllä jäisin ansiosidonnaiselle vaikkapa talveksi
Yleislääkäri töissä terveyskeskuksessa. Töitä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä. Yksityissektorilla teen lisäksi keikkaa.
Ensi vuonna ainakin tilauskannan perusteella.
Sitä seuraavasta ei tiedä kukaan.
Pankissa olen töissä. Loppua ei näy..onneksi.
Täälläkin IT-ala. Vedän meidän kehitysyksikköä sekä yhtä isoa projektia. Jos meiltä jouduttaisiin vähentämään, niin tuskin olisin lähtijöiden joukossa. Sen verran alisuoriutujia ja/tai epäpäteviä meidän porukkaan mahtuu, että sieltä vähennykset tehtäisiin.
Taloushallinnon tehtävissä. Tekoäly vie alalta töitä, mutta onneksi en tee rutiinihommia. Jos 15 vuotta onnistuu väistelemään yt-arpoja, niin voi huokaista.