Luotatko, että saat pitää työpaikkasi? Mikä ala?
Kommentit (88)
Työpaikka saattaa vaihtua mutta kyllä töitä aina on. Ravintola-ala.
Tunnen oman alani haasteet ja peilaan omaa rooliani sen mukaan mikä liiketoiminta on vahvimmillaan.
Kyllä voisin olettaa, mulla ei ole kollegoita mutta on työtehtävä, joka jonkun pitää hoitaa.
Alaa en sinänsä sano, mutta pk-yrityksen pienessä sisäisessä IT-tiimissä toimin.
Eläkkeelle 8 vuotta, opetusala kutistuvalla muuttotappiopaikkakunnalla, aivan sama, säilyykö työpaikka vai ei.
Kasvava start-up. Vihaan tätä paikkaa ja tätä sekasotkua johtamisessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että kilpailutuksen yhteydessä tulee lähtö, toisaalta siirtyminen työttömäksi olisi ikään kuin ylennys, koska työttömänä sain aikaisemmin enemmän, kuin nyt töissä.
Miksi et kirjoita, että sai yhtä paljon, miksi käytät kiertoilmaisua "sain aikaisemmin enemmän, kuin nyt töissä"?
Saan pitää työpaikkani, olen luontokartoittaja (ja eräopas ja luonnonhoitaja).
Olen rakennusalalla, korjauspuolella ja tehdään paljon hommia julkiselle puolelle. Itse olen lähes ylityöllistetty ja varmaan niitä, jotka firmaan jäävät, vaikka joku irtisanottaisiinkin. Eli omalta kohdaltani olen melko luottavainen, vaikka työkavereita on jo lähtenytkin.
Mutta eihän sitä ihan varmaksi voi tietää, yhdet lomautuksetkin jo oli.
Aion ottaa lopputilin ja vaihtaa työnantajaa. Joten ei pelkoa potkuista. Ja joutaisin oikein hyvin talven ajaksi ansiosidonnaiselle. Vaikka heti.
En todellakaan luota, myös rakennusalalla. Työsopimus on vuoden loppuun, kukaan ei suostu sanomaan jatkuuko vai ei.
En ole miettinyt asiaa. Varmaan siis luotan koska en ole miettinyt asiaa. Olen laborantti valtiolla
Kevääksi on projekteja tiedossa enempi kuin aikaa tehdä. Tekninen suunnittelu. Välillä on ollut hiljaisempaa tän reilu 10v aikana kun tässä firmassa olen ollut, mutta ei edes lomautusta ole saanut, ottaisin kyllä mielelläni pienen breikin.
Uskoisin että joo, tai vähintään uutta työtä voi löytyä. Sosiaalityöntekijä, tällä hetkellä sijaishuollossa.
En, tekoäly tulee viemään kaikki alani työpaikat. Oon markkinoinnin sekatyöläinen mainostoimistossa. Teen mm. Grafiikkaa ja Google adsia.
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää. Työni tulee todennäköisesti tulevaisuudessa tekemään työvelvoitetut työttömät. Eli jos todella huonosti käy, päädyn tekemään nykyistä työtäni työttömyyskorvauksella. Sairas maailma.
Tämän kirjoittaja on palststyötön, joka tuollainen näitä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Saan pitää työpaikkani, olen luontokartoittaja (ja eräopas ja luonnonhoitaja).
Ei taida ihan varmaa kumminkaan, metsähallitushan ainakin laittoi jo luontopuolelta 60 henkilöä nyt äskettäin kotihommille. Ulkoistaminenkin kova muotisana.
Kyllä, hammashoito