Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs sitten, jos ei voi sietää kaverin lasta?

Vierailija
30.11.2023 |

Myönnän: Olen surkea pieni ihminen, ja hävettää, mutta tilanne on nyt se, etten kertakaikkiaan kestä hyvän kaverin 4-vuotiasta. Lapsi on äärimmäisen kovaääninen, ilkeä ja uhmakas. Hän huutaa ja raivoaa lähes koko ajan, ja on todella vaativa. Saa lähes kaiken mitä haluaa, mm. kulkea talvella ilman pipoa, syödä pelkkää roskaruokaa ja hänelle ostetaan jatkuvasti uusia leluja.

Vanhempiensa mielestä lapsen huono käytös on lähinnä hellyyttävää. Oma lapseni katsoo suu auki mallia. Meillä on kotona aika erilaiset säännöt, enkä haluaisi lapsen matkivan tätä pikku raivopäätä. Nähdään usein, mutta juuri koskaan ei ole hauskaa, joten pakko alkaa rajoittaa tapaamisia. Huuto on niin kovaa, että korviin sattuu, ja joudun koko ajan puremaan kieltäni, etten ala ojentaa lasta itse, kun vanhempansa eivät puutu.

Viilenevätkö monillakin ihmisillä välit tällaisista syistä? Aika tuoreena vanhempana olen itse ekaa kertaa tällaisen asian edessä, että ennen niin hyvän ystävän kanssa ei yhtäkkiä enää jaksakaan viettää aikaa, kun näkemykset lastenkasvatuksesta ovat niin erilaiset.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pidän omassa kodissani omat säännöt eli kun vieras lapsi on täällä leikkimässä omien lasteni kanssa, hänelle kerrotaan meidän kodin säännöt ja niitä noudatetaan.

Jos asia ei sovi lapsen vanhemmille, niin silloin hänen lapsensa ei leiki meillä.

Vierailija
2/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: Mä ajattelin ennen olevani aika rento kasvattaja, mutta nykyään tuntuu, että olen ehkä sittenkin aika tiukkis moniin muihin verrattuna. Meillä on sääntöjä, ja lapselta todellakin odotetaan asiallista käyttäytymistä ikätason rajoissa. Ei missään tapauksessa esim. ole ok huutaa koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin pidän omassa kodissani omat säännöt eli kun vieras lapsi on täällä leikkimässä omien lasteni kanssa, hänelle kerrotaan meidän kodin säännöt ja niitä noudatetaan.

Jos asia ei sovi lapsen vanhemmille, niin silloin hänen lapsensa ei leiki meillä.

Millaisia sääntöjä teillä esimerkiksi on?

Mä en ole näitä enää kutsunut vähään aikaan meille, nähdään lähinnä julkisilla paikoilla, että pääsen karkuun kun tilanne alkaa mennä mun mielestä liian raskaaksi. Ap

Vierailija
4/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on tuleva koskelan murh...

Vierailija
5/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia sääntöjä teillä esimerkiksi on?

Mä en ole näitä enää kutsunut vähään aikaan meille, nähdään lähinnä julkisilla paikoilla, että pääsen karkuun kun tilanne alkaa mennä mun mielestä liian raskaaksi. Ap

Sääntöjä on liittyen sisäleikkeihin ja ulkoleikkeihin. Esim. palloja ei heitellä sisällä. Sisällä ei myöskään juosta tai huudeta kurkku suorana. Lelut laitetaan takaisin paikoilleen leikkimisen jälkeen. Koriste-esineillä ei leikitä. Aikuisten huoneisiin ei mennä penkomaan, aikuisten laatikoita ei availla. Ruoka-aikoina syödään, ruokaa ei viedä keittiöstä muihin huoneisiin. Jääkaapilla ei käydä ellei ole ruoka-aika tai laiteta ruokaa. Karkkia syödään kun on karkkipäivä. Kädet pestään ennen ruokailua ja vessakäyntien jälkeen. Tälläisiä nyt ensialkuun.

Vierailija
6/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on tuleva koskelan murh...

No joo, en ehkä noin pitkälle veisi tätä ajatusta, mutta onhan se selvä, että ongelmia on edessä.

Mä en tajua, miten vanhempia itseään ei häritse, jos lapsi käyttäytyy kauhealla tavalla. Luulisi, että se motivaatio ohjata ihmisten tavoille tulisi jo ihan siitä, että elämä on ihan hirveää, jos sitä ei tee. Mutta ehkä se sitten on vähän jokaiselle eri asia, että mitä huono käytös oikein on, ja mitä lapselta pitää sietää.

Ap

Vierailija
7/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian niin, etten tapaa sellaisia, joista en pidä. 

Vierailija
8/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ratkaissut asian niin, etten tapaa sellaisia, joista en pidä. 

Ootko valehdellut jotain vai sanonut suoraan syyn? Vai lakannut vaan esim. vastaamasta viesteihin?

Vierailija
9/9 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaverille sanoa suoraan, että anteeksi mutta sun lapsesi on niin raskas, että mun pää ei kestä olla nyt teidän kanssa, kokeillaan vaikka parin vuoden päästä uudestaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän